Smeg ovn og gasblus
Fra : David Schjelde

Dato : 15-10-02 07:27

Hej gruppe.

Da jeg overvejer at købe ovenstående, men ikke rigtigt kender til
mærket, ville jeg høre om der er nog´le der har gode/dårlige
erfaringer med det.

Mvh
David

ps. Post ikke til mail adressen, da jeg ikke læser denne.

Fra : Helle Skoett

Dato : 16-10-02 00:07

"David Schjelde" <sigmigeralledegodenavnetaget@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:2acf4771.0210142227.52c250d0@posting.google.com...
> [...]
>
> Mvh
> David
>
> ps. Post ikke til mail adressen, da jeg ikke læser denne.

Nu skal jeg jo ikke være negativ - men *køb ikke en elektrisk ovn fra Smeg*.
Jeg har en, og jeg hader den.
Den svinger hele tiden i temperatur - omkring 100 grader - termostaten har
ikke den ringeste korrespondance med, det, du sætter drejeknappen til, så du
skal i hvert fald investere i et ovntermometer. (Jeg sætter den f.eks. til
140 grader - så bliver den ca. 180-200 grader varm. Og stiger og falder og
stiger og falder...) Min ovn ynder at varme op til omkring 300 grader, før
den falder ned på f.eks. 160, når jeg tænder den.
Smeg (Witt i Jylland) nægtede at sende en repartør på garantien - de
forlangte køretimer ol. selv om jeg begyndte at klage min nød efter et par
måneders bekendtskab.
Pladerne er så tynde, at de *boinggg* ændrer form til flotte buer, og
grillelementet bliver ikke så varmt, at man f.eks. kan grille peberfrugter
til skallen bliver sort...
Jeg har et vennepar, der har nøjagtig de samme problemer, og et andet par,
der har et gaskomfur med ovn. Her bliver hele herligheden så varm på alle
sider, at børn formenes adgang til køkkenet, når det er i brug.
Endelig kan jeg huske, at Camilla Plum annoncerede sin smegovn til gratis
afhentning i Politikken, fordi den gnistrede til hende...
Men køb det endelig - andre er sikkert glade for Smeg - og så der det jo
smadderpænt...

vh helle s

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 16-10-02 02:51

On Wed, 16 Oct 2002 01:06:43 +0200, "Helle Skoett"
<Helle.Skoettvaek@bt.dk> wrote:

>Endelig kan jeg huske, at Camilla Plum annoncerede sin smegovn til gratis
>afhentning i Politikken, fordi den gnistrede til hende...

Det var nu en Scholtes-ovn til 14.000 kr., efter sigende et
kvalitetmærke i modsætning til Smeg, som regnes for et discountprodukt
i sit hjemland. Der var to artikler om vidunderet, den ene med
overskiften "Mad-monsteret", den anden hed "Krematorieovnen".

Samme kogekone har dog også købt en mandagsmodel af et Smeg-køleskab
til 10.000 kr., som hun harcelerede over i avisen. Artiklen sluttede
med denne svada:
"Hvor havde livet været nemmere, hvis man hos landets
hvidevarehandlere advarede dumme kunder som mig mod det allerværste
ragelse."

Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 16-10-02 08:02

> Jeg har en, og jeg hader den.

Hvilken model er det?

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 16-10-02 12:20

> Nu skal jeg jo ikke være negativ - men *køb ikke en elektrisk ovn fra
Smeg*.
> Jeg har en, og jeg hader den.

Hej,

min søster købte for nyligt en Smeg indbygningsovn, og jeg var også lige ved
det, for den ser jo smart ud. Men, så oplevede jeg min søsters Smeg i
funktion, og købte IKKE sådan en.
Når man står foran den, bliver den meget varm, og luften nærmest fiser ud af
den, ubehageligt.
Næh, må jeg foreslå Elektrolux (med pyrolyse). Kun når pyrolyse funktionen
er slået til bliver ovndøren varm, ellers kan den til enhver tid berøres med
bløde barnehænder, og deslige. Derudover er den også ret lydløs.
mvh
anne lise

Fra : David Schjelde

Dato : 21-10-02 11:38

Hej igen

Jeg ville bare lige sige tak for svarerne.

Jeg har besluttet IKKE at købe Smeg. Nu er problemet så bare, hvad
skal jeg købe, pengene er små og jeg er "afhængig" af at lave mad på
gas.