Slibe gulv (2)
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-10-02 22:01

Hej,

Nu har jeg fået slebet gulve. Problemet er, at det fineste sandpapir man kan
få til slibe-maskinen er korn 100, og det gør simpelthen ikke gulvene glatte
nok. Det er specielt i et rum med egetræsgulve, hvor gulvet overhovedet ikke
er til at gå på i bare fødder for eksempel. Hvordan får man det glat?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-02 09:08

> [...]
kan
> få til slibe-maskinen er korn 100, og det gør simpelthen ikke gulvene

Hvor meget er det? Jeg har selv brugt 4 - 5 timer på 40 m2 gulv, med en god
excentersliber og korn 180 slibepapir.
Det blev mægtig godt... Bare husk ikke presse skævt på excentersliberen. Det
kan give nogle "spor"...

Mvh
Allan

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-10-02 01:51

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> er til at gå på i bare fødder for eksempel. Hvordan får man det glat?

Du kan da få sandpapir i alle kornstørrelser...

Man sliber normalt 40 - 60 - 120, altså 3 gange, men afhængig af hvordan
gulvet er inden arbejdet påbegyndes.
Nogle gange begynder man med 16 det er som en høvl.

Måske skulle du også tænke på at få gulvet behandlet med et eller andet.

John Vedsegaard