Jyske Netbank - aargghh!
Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 14-10-02 22:00

Nu havde jeg lige glædet mig til, at Jyske Netbank skulle virke i OS X.
Men jeg får bare fejlbeskeden »Security failure - the server reply is
invalid«.

Skal jeg have installeret et certifikat, eller er min maskine forkert sat
op på en eller anden måde? Det gælder både i IE og Chimera.

/Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-10-02 22:22

Lars Mikkelsen <lars@silkjaer.dk> wrote:

> [...]
>
> Skal jeg have installeret et certifikat, eller er min maskine forkert sat
> op på en eller anden måde? Det gælder både i IE og Chimera.

Kan du ikke uddybe lidt nærmere omkring:

Mac
OS
Browser versioner

??

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 15-10-02 08:03

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kan du ikke uddybe lidt nærmere omkring:
>
> Mac
> OS
> Browser versioner
>
> ??

Power Mac dual 1GHz (DDR), OS X 10.2.1, IE 5.2.2, Chimera 0.5.

Det kører bare ikke, og jeg fatter ikke hvorfor. Den vil ikke en gang loade
netbankens side, fordi den fejl kommer.

/Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 09:03

Lars Mikkelsen <lars@silkjaer.dk> wrote:

> Power Mac dual 1GHz (DDR), OS X 10.2.1, IE 5.2.2, Chimera 0.5.
>
> Det kører bare ikke, og jeg fatter ikke hvorfor. Den vil ikke en gang loade
> netbankens side, fordi den fejl kommer.

Prøv lige at hente Netscape 4.7X eller 4.8 og så vend tilbage med
resultatet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 15-10-02 09:09

> Prøv lige at hente Netscape 4.7X eller 4.8 og så vend tilbage med
> resultatet.

Det er jo netop pointen, at jeg ikke skal køre det gemmen Classic.

/Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 09:29

> Det er jo netop pointen, at jeg ikke skal køre det gemmen Classic.

Jamen det var for at konstatere om din Mac overhovedet ikke kan komme på
JB..........

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-10-02 09:29

> Det er jo netop pointen, at jeg ikke skal køre det gemmen Classic.

Problemet er jo, at du ikke kan. Derfor er en del af
fejlfindingsproceduren, at finde ud af, om du overhovedet kan komme på
på nogen måde: classic eller native, og så gå videre derfra...

mvh.
Kaj.
(Der lige har været på med Mozilla 1.2a)

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-10-02 22:53

On Mon, 14 Oct 2002 22:59:56 +0200, Lars Mikkelsen wrote
(in message <lars-1410022259560001@192.168.1.7>):

> [...]
>
> Skal jeg have installeret et certifikat, eller er min maskine forkert sat
> op på en eller anden måde? Det gælder både i IE og Chimera.

Den virker ligesom ellers. Du skal ikke have installeret noget ekstra. Og den
virker smukt i chimera latest build. Har du slået javascript til i prefs? Det
lyder meget mærkeligt, men giv lyd fra dig, som Jesper skriver. Her virker
det fint i Jaguar. Det er deeeeeeejliigt at kunne gå i banken igen

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-02 23:39

In article <lars-1410022259560001@192.168.1.7>, Lars Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Skal jeg have installeret et certifikat, eller er min maskine forkert sat
> op på en eller anden måde? Det gælder både i IE og Chimera.

Virker perfekt i Jaguar og med Mozilla 1.2a

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 15-10-02 16:21

Okay, så testede jeg i både IE 5 og Netscape 4.77 i Classic. Heller ikke
de vil komme på netbanken.

Hvad i alverden kan problemet være? Synes det lyder til at være en
sikkerhedsfejl i selve styresystemet. Og der er ingen firewall. Og
JavaScript og Java fungerer fint.

/Lars

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 15-10-02 23:19

Lars Mikkelsen wrote:

> [...]
>
>Hvad i alverden kan problemet være? Synes det lyder til at være en
>sikkerhedsfejl i selve styresystemet. Og der er ingen firewall. Og

Har du husket at slå cokies til ?

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-10-02 08:00

> [...]

> Skal jeg have installeret et certifikat, eller er min maskine forkert sat
> op på en eller anden måde? Det gælder både i IE og Chimera.

Kan du ikke fortælle os, om du har fået det ordnet, Lars? Og hvad der var i
vejenŠ

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 17-10-02 13:38

> Kan du ikke fortælle os, om du har fået det ordnet, Lars? Og hvad der var i
> vejenŠ

Joda ... jeg er kommet frem til, at det nok er min antivirus, der blokerer
for lige netop Jyske Netbank. Ellers ved jeg det ikke :/ Jeg har testet med
en iBook, som er sluttet til vores netværk, og den klarer det fint.

/Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-10-02 13:44

> Joda ... jeg er kommet frem til, at det nok er min antivirus, der blokerer
> for lige netop Jyske Netbank. Ellers ved jeg det ikke :/ Jeg har testet med
> en iBook, som er sluttet til vores netværk, og den klarer det fint.

Hvad bruger du din anti-virus til ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 17-10-02 13:47

> Hvad bruger du din anti-virus til ?

Til at beskytte maskinen med :) For en sikkerheds skyld.

--

MVH
Lars Mikkelsen

macazine.dk