Hemmelighedskræmmeri = resourcespild
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-02 21:34

Hemmelighedskræmmeri = resourcespild

Dum blufærdighed

"Ens bagdel - som jeg allerede har sagt - er den egentlige synd mod den
hellige ånd". Nietzsche

Det er meningsløse tabuer der stadig hæmmer os mht sund og bekvem nøgenhed.
Heldigvis er vi mange der gør oprør mod de trivselsskadelige gamle vaner -
men mange praler af deres hæmninger:

Hvad er det pinligste øjeblik i dit liv?

"Der er at komme hjem fra et møde og opdage, at man har glemt at knappe
bukserne. Og at skjorten tilmed stak ud af gylpen. Det skete faktisk her for
kort siden. Det var dybt pinligt. At kommme hjem og se sig selv i et spejl
og se: Gud, der stikker en del af skjorten ud af den øverste del af gylpen.
Det var ikke til at bære. Bertel Haarder Politiken 25 august 2002

Politiken-journalist Stockmann roser hemmelighedskræmmeri, fx at en pige
søger at give John Travolta skamfølelse fordi han nævner at han skal på
toilettet FORDI HAN SKAL LADE SIT VAND

"That was just a little more information than I needed to know" Uma
Thurmann til John Travolta i "Pulp fiction" , da han siger at han skal
tisse.

Der satiriseres over at geniet Blake kunne lide at være nøgen sammen med sin
kone:

"Angiveligt skulle en fælles ven i Lambeth have set de to ægtefæller sidde
nøgne i haven, mens de læste Miltons Paradise Lost højt for hinanden. "Vi er
bare Adam og Eva, du ved" som Blake sagde. Hvor meget Paradis der var over
forholdene er svært at sige. Ægtteskabet forblev barnløst og senere i livet
sagde Cathrine: "Jeg nyder meget lidt af hr. Blakes selskab. Han er hele
tiden i Paradis!" (Henrik Wivel, Weekendavisen)

Hemmelighedskræmmeri fører til at vi ikke kender andres erfaringer med fx
kondomer, og fabrikanter kan bilde køberne ind, at andre kan mærke - hvad
ingen kan mærke:

"FORNY DIT SEXLIV med kondomer der passer og nyheder der duer. Som de første
og eneste præsenterer Fabrikkernes Depot en helt ny generation i formen på
et kondom. "Mighty Man" er skabt med en helt ny og tydelig spiralvirkning,
sådan placeret i spidsen af kondomet, at både kvinden og manden får en
mærkbar masserende bølgevirkning, hvor beggge er mest følsomme. "Mighty Man"
er fremstillet af en blød, smidig og lugtfri gummi, der er næsten dobbelt så
stærk som alm. gummi, og det glider bare på plads. Kondom-annonce i
Jyllandsposten

Selvfølgelig kan få eller ingen mærke de fine - men synlige - forskelle i
kondomer, fx tyndhed og riller. Måske ingen kan mærke om det er på - men det
vides og opleves som noget negativt og ydmygende.

--

Giv og ødelæg for at imponere!

Forleden brød en stor kølebil i brand, (og den uansvarlige brandledelse
sendte folk til at slukke, efter at intet var bevaringsværdigt, så en
brandmand ramtes af et dæk der eksploderede)

Lasten bestod af frosset laks for mange titusinde kroner, og det var stadig
nedfrosset og i flamingo-kasser - men det skulle destrueres, for det kunne
jo være et noget af den røgede laks havde fået en ekstra røget smag. Ikke
sandsynligt. Men miljømyndigheder sætter en ære i at forlange ødelæggelse.
For milliarder årligt. For at vise magt.

De der har magt, kan lide at blære sig med den, og i talrige stammesamfund
vises det ved at man giver gaver, og større gaver, indtil den anden derved
ruineres - så har man vundet. Det gælder potlack-indianere og til en vis
grad japanere. Ofte blærer man sig med at ødelægge meningsløst, som når
krigsbytte sænkes i en mose som offer til guderne, eller beduiner ved en
fest skærer deres kamelers sener til blods, eller den rige drikkebror
smadrer sine glas efter de er tømt - eller alt med mistanke om miljøskade
skal destrueres.

Nietzsche analyserer "det tilsyneladende smukke, når han kalder
taknemmeligheden en form for hævn: Taksigelsen efter modtagelsen af en
velgerning eller en gave er ligesom en immateriel mod-gave, en formel,
hvormed gavemodtageren prøver at neutralisere eller netop: hævne det indgreb
i hans eksistens, som gaven betyder. Wolfgang Schivelbusch Bog om
nydelsesmidle og indiansk potlack-gavegivningskulturr("Paradiset, smagen og
fornuften". 1997(Henrik Ibsen og Nietzsche pinpointer hvordan gaver kuer og
der søges selvhjulpenhed af fx Nora og Dina i "Dukkehjem" og "Samfundets
støtter".)

Velfærdsstaten har ofte søgt at undertrykke ved at give, så modtageren fik
mindreværdsfølelse.

Man håber også at kunne gøre de importerede muhamedanere uselvstændige og
underdanige, ved at give - men man har ikke fattet, at de foragter os
intenst og extremt, jvf koranen, og kun vil hade os mere og mere, når vi er
generøse mod dem.

Sidstnævnte bog nævner også ritualerne vedr druk på restaurant. Der er
uskrevne regler for hvem der giver og for hvor hurtigt man drikker ud -
blinde følger i høj grad disse regler selvom de ikke kan se hvor meget andre
drikker.

Par der får orgasme samtidig eller forskudt er underkastet analog "
massesuggestion/massepsykose/folie a deux".

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, Fax: 001 815 364 4235
http://www.glistrup.com

Fra : Nette

Dato : 15-10-02 21:50

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> Hemmelighedskræmmeri = resourcespild

Et helt indlæg...

Hvad har dit indlæg at gøre med hemmelighedskræmmeri at gøre?
Og hvad laver det i den her gruppe, der ikke handler om politik?

Nette

Fra : Roden

Dato : 16-10-02 08:38

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad har dit indlæg at gøre med hemmelighedskræmmeri at gøre?
> Og hvad laver det i den her gruppe, der ikke handler om politik?

Gruppen har valgt vejledere, hvis job du ikke bør tage fra dem !

Desuden kan man nok med god ret sige at BW´s indlæg ikke er mere off topic
end for eksempel Tabula Rasa´s om EU politik.

Mvh Roden

Fra : Nette

Dato : 23-10-02 18:47

"Roden" wrote

> Gruppen har valgt vejledere, hvis job du ikke bør tage fra dem !
>
> Desuden kan man nok med god ret sige at BW´s indlæg ikke er mere off topic
> end for eksempel Tabula Rasa´s om EU politik.

Øøøøh ja, men nu har jeg ikke forsøgt at vejlede noget som helst!!!!
Jeg har der imod forsøgt at spørge ind til et indlæg, som for mig og se er
meget rodet og har derfor skrevet, hvad jeg synes var i fokus. På den måde
kan Bo måske bedre sætte sig ind i et brugbart svar.

Og jeg har slet ikke skrevet noget med offtopic..

Ps. Er du en af vejlederne???

Nette

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-02 11:00

> Hvad har dit indlæg at gøre med hemmelighedskræmmeri at gøre?
> Og hvad laver det i den her gruppe, der ikke handler om politik?

Læs fundatsen. Dss er ikke kun om sex men også om samliv, hvor
hemmelighedskræmmeri har en central rolle.
Hvor ser du politik i min trådstart?
Som altid er det lodret løgn når jeg beskyldes for offtopic. Svar hvis du
evner at læse et alm. fornuftigt ontopic indlæg og du har en kommentar.
Ellers lad vær at udstille din inkompetence - foreslår jeg.

Fra : Chokmah

Dato : 16-10-02 13:12

On Wed, 16 Oct 2002 11:59:52 +0200, "Bo Warming"

> [...]
>evner at læse et alm. fornuftigt ontopic indlæg og du har en kommentar.
>Ellers lad vær at udstille din inkompetence - foreslår jeg.

Hi Bo Warming er du ikke rar at sætte fut ud af gruppen ved vejledning
eller svar der kun kan give et ot svar på - hvis du ikke ved hvordan
man sætter en fut - så skriv til mig og jeg skal hjælpe dig med det

MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.admin.netikette

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Nette

Dato : 23-10-02 18:50

"Bo Warming" wrote

> Læs fundatsen. Dss er ikke kun om sex men også om samliv, hvor
> hemmelighedskræmmeri har en central rolle.

Ja, det ved jeg. Men jeg har svært ved at se hemmelighedskræmmeriet i
samlivet i dit indlæg, og tror jeg overser noget????

> Hvor ser du politik i min trådstart?

Det var ikke i starttråden, men i selve indlægget

> Som altid er det lodret løgn når jeg beskyldes for offtopic. Svar hvis du
> evner at læse et alm. fornuftigt ontopic indlæg og du har en kommentar.
> Ellers lad vær at udstille din inkompetence - foreslår jeg.

Slap liiige lidt af!!!! Jeg har IKKE beskyldt dig for offtopic!!!!
Men jeg har vel ret til at spørge ind, hvis der er et indlæg jeg ikke
forstår eller ikke kan drage nogen konklution/mening/what ever ud fra????

Nette

Fra : Henning

Dato : 24-10-02 05:08

Nette wrote:
> "Bo Warming" wrote

Enhvær debat hvor BW er indblandet bliver før
eller siden off topic
Så plonk tråde hvor BW er indblandet, andet råd
kan jeg ikke give.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-02 23:35

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> Enhvær debat hvor BW er indblandet bliver før
> eller siden off topic

Det er en grov generalisering.
Henning har aldrig givet eksakt eksempel på, at jeg har skrevet offtopic
eller fået andre til at gøre det.
Et sådant mobnings-angreb minder om den værste racisme.

Fra : Anita

Dato : 25-10-02 08:31

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

Som regel før...

> Det er en grov generalisering.
> Henning har aldrig givet eksakt eksempel på, at jeg har skrevet offtopic
> eller fået andre til at gøre det.
> Et sådant mobnings-angreb minder om den værste racisme.

Vi har påpeget det adskillige gange, men du VIL jo ikke høre på det. Du har
jo din helt egen tolkning af hvornår et indlæg er on eller off-topic. Og den
tolkning går tilsyneladende ud på: On-topic=altid, off-topic=aldrig.

/Anita

Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-02 09:37

"Anita" <anita@REMOVEstofanet.dk> wrote in message

> Som regel før...

Før? Anita er så anti-BW, at allerede FØR jeg har skrevet, er jeg skyld i
offtopic.*G*

'

> [...]
den
> tolkning går tilsyneladende ud på: On-topic=altid, off-topic=aldrig.

Der er intet tegn på at nogen af de "påpegninger" skyldtes at man havde LÆST
indlægget. Ingen kunne påvise,
at indhold stred mod fundats.
Derimod ved vi alle at Henning, John Sahl fører dssregerings-chat der totalt
strider mod dss-fundats igenigenigenigen.
Fupafstemningen der skulle give Henning særstatus havde ingen hjemmel i
www.usenet.com, for nu et tage et blandt hundred eksempler.

Se blot denne tråd. Jeg skriver trådstart om sex og samliv. Alle andre
personanggriber mudderkastende 100% OT.

Fra : Chokmah

Dato : 16-10-02 13:28

On Tue, 15 Oct 2002 22:50:22 +0200, "Nette"
<nettesnetpost@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad har dit indlæg at gøre med hemmelighedskræmmeri at gøre?
>Og hvad laver det i den her gruppe, der ikke handler om politik?

Hi Nete ikke for at gå vejlederne i bedene - men gider du ikke også
sætte fut ud af gruppen når det næsten er umligt at svare topick på
dit indlæg ?
hvis du ikke ved hvordan man gør så spørg endeligt

MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.admin.netikette