Hvordan opsiger man Telia choice.
Fra : J Larsen

Dato : 14-10-02 17:52

Er der en email adresse
i så fald hvad skal emailen indeholde.

MVH Jesper Larsen

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 18:11

J. Larsen skrev:
> Er der en email adresse
> i så fald hvad skal emailen indeholde.

Du skal skrive til adressen: mobilprivat@telia.dk
Mailen skal indeholde, dit navn, kontraktnummer og dit mobilnummer...
De svarer ikke på mailen, du kan kun vente på opsigelsen, som kommer med
posten...
Nogen gange går der 1 uge, andre gange 1 måned...

Mvh Jean

--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!

Fra : Søren Blom

Dato : 14-10-02 18:23

"J Larsen" <-fjernes-bob@krudt.dk> skrev
> Er der en email adresse
> i så fald hvad skal emailen indeholde.

Nu kender jeg ikke noget til Telia, men du skal sende dem et alm. brev hvor
du meddeler dem at du ønsker at opsige dit telefon abonnent fra en og anden
opsigelsesfrist som du kan læse i den indgået aftale med dem.
Brevet skal indeholde en underskrift for at kunne opsige en aftale, din
opsigelse er ikke gyldig hvis du nøjes med at sende en mail, hvis der ikke
står andet i den indgået aftale.
Du kan jo også prøve at kontakte Kundeservice hos Telia.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 19:10

Søren Blom skrev:
> [...]
> står andet i den indgået aftale.
> Du kan jo også prøve at kontakte Kundeservice hos Telia.

Underligt, da jeg har opsagt 3 mobilabonnementer hos Telia via mail...
forklar mig lige det...

Mvh Jean

Fra : Peter G C

Dato : 14-10-02 18:25

J Larsen skrev i news:AzCq9.107173$Qk5.4619281@news010.worldonline.dk

> Er der en email adresse
> i så fald hvad skal emailen indeholde.

Det skal ske skriftligt. E-mail er ikke nok.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 19:11

Peter skrev:
> Det skal ske skriftligt. E-mail er ikke nok.

Underligt, da jeg har opsagt 3 abonnemeter hos Telia via mail... forklaring
tak...

Mvh Jean

Fra : Peter G C

Dato : 14-10-02 19:46

Jean skrev i news:3dab08b2$0$3690$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Underligt, da jeg har opsagt 3 abonnemeter hos Telia via mail...
> forklaring tak...

Det fremgår af aftalen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 19:49

Peter skrev:
> Det fremgår af aftalen.

Meget muligt, men jeg har haft ringet til Telia kundeservice, som sagde, at
jeg kunne opsige pr. mail, da jurdisk var det nok...

Og jeg har opsagt 3 abonnementer på den måde...

Mvh Jean

Fra : Søren Blom

Dato : 14-10-02 20:48

"Jean" <ask@me> skrev i

> Og jeg har opsagt 3 abonnementer på den måde...

Utroligt, for så kan hvem som helst jo opsige din aftale.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 21:41

Søren Blom skrev:
> Utroligt, for så kan hvem som helst jo opsige din aftale.

Ja, og dog... opsigelsen kræver jo både, at mail-adressen skal stå i dit
navn... (det er ikke svært, at fuske sig til), men det kræver også, at du
indsender dit kontraktnummer, som står på regningerne fra Telia...

Spørgsmål fra mig:
------------
question=Abonnement!
Beskrivelse=Hej Telia!
Jeg har hørt, at hvis jeg skal opsige et mobilabonnement, så skal jeg gøre
det skriftligt. Er det sandt? I så fald kan jeg skrive følgende: "Jeg vil
gerne opsige aonnement på følgende mobilnr. xxxxxxxx" Og så skrive under...
er det nok? Jeg har Telia Choice, men jeg har ikke haft
abonnementet i 6 måneder endnu. Kan jeg godt opsige abonnement
inden, der er gået 6 måneder og så bare betale abonnement ud? (de 40 kr. pr.
måned)
Telefon=
emne=Mobil_spoergsmaal
Navn=Jean Sittrup Christensen
Svar fra Telia:
> Kære Jean
>
> Tak for din henvendelse til Telia.
>
> Ja og hvis du havde skrevet dit kontrakt nummer og mobilnummer så havde
din mail været nok. så besvar venligst med disse oplysninger så er du
opsagt.

> Skulle du have spørgsmål eller brug for yderligere informationer, er du
velkommen til at kontakte Telia KundeCenter på samme E-mailadresse eller på
telefon 80 10 10 80. Du kan også læse mere om Telia på www.telia.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 10:34

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev:

> Utroligt, for så kan hvem som helst jo opsige din aftale.

Øh hvem som helst kan skam også sende et almindeligt papirbrev eller
ringe og udgive sig for at være en anden.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten

Dato : 14-10-02 20:52

> Meget muligt, men jeg har haft ringet til Telia kundeservice, som sagde, at
> jeg kunne opsige pr. mail, da jurdisk var det nok...
>
> Og jeg har opsagt 3 abonnementer på den måde...

Og så kommer det uundgåelige spørgsmål:
Var det dine egne abonnementer, du opsagde?

Mvh.
Morten

Fra : Jean

Dato : 14-10-02 21:24

Morten skrev:
> Og så kommer det uundgåelige spørgsmål:
> Var det dine egne abonnementer, du opsagde?

Det var det ti' hvert ti' fald, som Bamse ville ha' sagt...
Det andet ville jo være en form for dokumentfalskeri...,
jeg er jo ikke Kurt Thorsen, selvom han er lidt sej...

Mvh Jean

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 10:33

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Det fremgår af aftalen.

At man ikke kan opsige aftalen pr. email? Ikke mig bekendt, men jeg
skal da gerne tjekke mine betingelser når jeg kommer hjem.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 10:32

> Det skal ske skriftligt. E-mail er ikke nok.

En email er skam skriftlig.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-02 11:38

[klip]

> En email er skam skriftlig.

Ikke i almindelighed. Da skal der være tale om et stykke papir.

/Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 13:02

> Ikke i almindelighed.

Hvem har defineret i almindelighed?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-02 14:05

[klip]

> Hvem har defineret i almindelighed?

En skriftlig opsigelse har altid været nedskrivet på et stykke papir. Er vi
ikke enige om det?

/Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 14:07

> En skriftlig opsigelse har altid været nedskrivet på et stykke
> papir. Er vi ikke enige om det?

Vi er nok ikke voldsomt uenige, selvom det er sjovere, hvis det er
tilfældet, men i mit "verdensbillede" er en email også skriftlig - at
nogle så misforstået ikke accepterer en email i forbindelse med
opsigelse og lignende er desværre rigtigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Basic Electronics

Dato : 15-10-02 14:43

Hej, jeg har stået i en telebutik, hvor vi sendte opsigelsen pr. fax, og det
har da virket, men så er spørgsmålet er det også skriftligt
MVH Janus Olsen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 15-10-02 16:28

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message
> Hej, jeg har stået i en telebutik, hvor vi sendte opsigelsen pr. fax, og
det
> har da virket, men så er spørgsmålet er det også skriftligt
> MVH Janus Olsen

Ja, hvis faxen er forsynet med stempel eller underskrift.
En digitalt signeret* email er fuldgyldig dokumentation, men en almindelig
email kan være afsendt af en anden person og er derfor ikke bindende i
juridisk forstand.

--
mvh Kasper

*En digital signatur kan fx frembringes med PGP

Fra : J Larsen

Dato : 15-10-02 21:02

Så så ikke skændes.

Jeg prøver og maile dem, mener ogaå jeg har hørt et andet sted at det kan
lade sig gøre.

JL

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:3dac3412$0$771$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-10-02 09:12

> [...]

> En digitalt signeret* email er fuldgyldig dokumentation, men en
> almindelig email kan være afsendt af en anden person og er derfor

Det samme kan et brev. At en underskrift accepteres som en form for
dokumentation for ægtheden er udelukkende en tradition. Derfor er det
helt og holdent fejlagtigt at tro at email, der ikke er digitalt
signeret, er mere usikkert end et brev. Rent faktisk er det en noget
større sikkerhed ved brug af email frem for alm. papirbreve, da emails
i almindelighed kan spores - det kan et papirbrev ikke.

--
Morten http://miljokemi.dk