Start problemer
Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 14-10-02 16:19

Hej NG

Efter det er blevet koldt er det blevet svært at starte Banditten, man skal
misbruge starteren i ret lang tid. Det er som om den lige skal blive lidt
varm før den gider, og nogle gange virker det som at den starter en cylinder
af gangen, ind til hele motoren kører. Den skyder også nogen gange...

Skal den have nye tændespoler? Nogen ideer?

Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-10-02 16:39

> [...]
cylinder
> af gangen, ind til hele motoren kører. Den skyder også nogen gange...

Ide (for jeg har det sjovt nok på samme måde):

Tænding på.
Sluk lyset for maks spænding til starteren.
Kør starter et par sekunder - hvis den starter er det fint, men det er ikke
pointen her.
Sæt choker på og håb den starter med det samme.

*ydermere kan det vist ikke betale sig at holde starteren inde i lang tid da
der vist kommer en lille ekstra sjat strøm, når du slipper starterknappen...
Andre må GERNE korrigere mig, hvis jeg tager fejl.*

Husk at tænde lyset når dyret er igang.

(husk lidt anti-frostvæske af og til)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 14-10-02 18:15

> [...]
starterknappen...
> Andre må GERNE korrigere mig, hvis jeg tager fejl.*

Jeg slukker altid for lyset når jeg starter, og har prøvet med sprit i
blo... jeg mener benzinen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 14-10-02 16:39

"Rune (Bandit600R)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> skrev i en meddelelse
> [...]
> af gangen, ind til hele motoren kører. Den skyder også nogen gange...
>
> Skal den have nye tændespoler? Nogen ideer?

Har du prøvet at hælde ½ liter karburatorsprit i tanken?

Asger
ZX-10 (13 år gammel og uden startproblemer => Kawasaki rules...

Fra : Morten C

Dato : 14-10-02 17:56

"Asger Steffensen" <ast@get2netUDENSPAM.dk> wrote in message
> Har du prøvet at hælde ½ liter karburatorsprit i tanken?

Men inden da, lige tømme karbonaderne for vand...og andet julesnask :)

Derudover, forsøg at huske tilbage til, hvornår det var, at du sidst
skiftede tændrørene...
-måske skal der bare lige irres lidt af...
Hmm, huske rjeg ret, så har banditten luftkøling, og shims... måske en
justering af ventilerne vil hjæpe også.

//MortenC

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 14-10-02 18:17

> [...]
> -måske skal der bare lige irres lidt af...
> Hmm, huske rjeg ret, så har banditten luftkøling, og shims... måske en

Tak for alle svarene, nu har jeg lidt at gå i krig med