Andet multimedie
bentjuul 3670
Jeg er forvirret
Fra : petit

Dato : 14-10-02 15:18

Hej

Jeg har "været på nettet" Google.com for at finde nogle iconer i
gif.-format, men når jeg skal have dem ned på PC'en kan jeg kun gemme dem
som .jpg eller bitmap. - Jeg skal helst anvende dem som gif. - Hvad skal jeg
gøre?

Der er en hvid kant på den ene side af iconet. Hvordan gør jeg baggrunden
"gennemsigtig", sådan at min baggrundsfarve "omslutter" hele iconet?

m.v.h.

Peter

Fra : Kasper

Dato : 14-10-02 15:53

> [...]
> som .jpg eller bitmap. - Jeg skal helst anvende dem som gif. - Hvad skal

Du skal bruge et billedbehandlingsprogram evt. photoshop.

> Der er en hvid kant på den ene side af iconet. Hvordan gør jeg baggrunden
> "gennemsigtig", sådan at min baggrundsfarve "omslutter" hele iconet?

Dette kan du også lave i photoshop.

Mvh.
Kasper

Fra : petit

Dato : 14-10-02 16:46

Hej igen!

Skal jeg "åbne" jpg billedet i et billedbehandlingsprogram og derefter gemme
det i gif-formatet?

> jeg
>
> Du skal bruge et billedbehandlingsprogram evt. photoshop.

Med hvilket "værktøj" fjerner man den hvide kant?

Fra : Rita Olesen

Dato : 14-10-02 17:10

"petit" skrev
> Skal jeg "åbne" jpg billedet i et billedbehandlingsprogram og derefter
gemme
> det i gif-formatet?

Ja

> Med hvilket "værktøj" fjerner man den hvide kant?

Åben gifbilledet i Adobe Photoshop. Klik derefter på:
File / Export / Gif89aExport
Med pipetten klikker du på den ensfarvede baggrund
og klikker OK.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 14-10-02 18:08

Jeg kan godt huske at have set den funktion i Photoshop 6.0, men jeg kan
ikke finde den i 7.0'eren. Kan det passe?

Fra : Madsen

Dato : 14-10-02 18:19

Flemming C. Lund skrev:

[Gif98a Export]

> Jeg kan godt huske at have set den funktion i Photoshop 6.0, men
> jeg kan ikke finde den i 7.0'eren. Kan det passe?

Den findes hverken i PS 6 eller 7 medmindre du installerer den fra
cd'en.

<http://groups.google.com/groups?q=Gif89a+author:Madsen&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns9261DF6317DFDcopy.if.you.wish%40madsen.tdcadsl.dk&rnum=1>
Eller <http://makeashorterlink.com/?W24D61A12> hvis ovenstående link
svigter.