Mac/pc
Fra : Martin Lundme

Dato : 25-02-01 23:21

-- Hej...
Jeg skal forbinde min mac med en pc. Er det muligt?
Hvilke indstillinger skal ændres og til hvad?
Hele balladen foregår via ethernet...

Håber i har et svar

Fra : Brian Bek Jensen

Dato : 26-02-01 09:24

Hejsa

Jeg har for nyligt gjort det samme. Mit setup var at jeg gerne ville
have at min powerbook kunne se min NT maskine samt at jeg kunne surfe
gennem min NT maskine. Jeg var/er ikke interesseret i at min NT maskine
kan se powerbook'en.
Forbindelsen mellem dem er via netkort og et krydskabel - det er et
almindeligt netkabel, der har fået krydset nogle af ledningerne. Spørg
din forhandler om det.
Mht software så brugere jeg DAVE på mac'en. Det gør det muligt at browse
et windows netværk og det virker fint. Du kan få det fra noget der
thursby eller sådan noget, søg efter DAVE på www.versiontracker.com.
Hvis du vil bruge din windows maskine til at surfe gennem så skal du
bruge noget router software. Der kender jeg til to produkter WinRoute og
WinGate - den første er jeg ved at evaluere, mens jeg ikke har prøvet
den anden. WinRoute har desværre en tendens til at gå ned en gang
imellem.
Held og lykke med dit netværk

MVH Brian

Fra : *nico*

Dato : 26-02-01 23:01

Tag en test med Sygate fra sybergen. Det virker vildt fedt.
Man opretter en dhcp på sin win maskine, og mac´en fløjter lige på.
Alt i alt 5 minutters arbejde.

Nicolai !