Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign redder Quark dokument
Fra : teknik

Dato : 14-10-02 12:41

Et Quark dokument kunne ikke åbnes i Quark - jeg prøvede de kendte
tricks med at dublere og at kopiere til en anden disk samt at prøve fra
en anden maskine - intet lykkedes.
Prøvede så for sjov at åbne dokumentet i Indesign 2 - det lykkedes - så
et par timers ekstra arbejde blev undgået.

--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
86961766 - Direkte: 86961552-13

Fra : Storm

Dato : 14-10-02 14:58

teknik <teknik@hammel-nyt.dk> wrote:

> [...]
> Prøvede så for sjov at åbne dokumentet i Indesign 2 - det lykkedes - så
> et par timers ekstra arbejde blev undgået.

Tak for deling.
Den modsatte vej går nok ikke

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 14-10-02 15:33

In article <1fk1qki.hfocqohxumd0N%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
Skrevet fra min arbejdsmaskine.
> Tak for deling.
> Den modsatte vej går nok ikke
Selv tak - måske kunne du bruge Indesign 2 til at reparere 1,5
dokumentet. Jvf. tidligere tråd.
Efter sigende skulle den være helt fantastisk til at reparere korrupte
dokumenter - og efter det jeg oplevede her op til deadline i dag så må
jeg bekræfte det. Tænk sig at bruge Indesign til reparere et Quark
dokument!!
Venlig hilsen
Villy Erichsen

--
Min navn er Sofus Rosenkilde
-men når rosen er vissen og kilden er tør

Fra : Storm

Dato : 15-10-02 07:39

Villy Erichsen <nobody@mail.dk> wrote:

> Selv tak - måske kunne du bruge Indesign 2 til at reparere 1,5
> dokumentet. Jvf. tidligere tråd.

Det er et overstået kapitel, løst hovedsageligt på den hårde måde.
Men lige netop InDesign 2 blev ikke forsøgt. Det vil det da blive en
anden gang.
Omvendt - hvis et Illustrator 10 dokument laver knuder for mig, plejer
Illustrator 9 at kunne klare ærterne.

> [...]
> dokumenter - og efter det jeg oplevede her op til deadline i dag så må
> jeg bekræfte det. Tænk sig at bruge Indesign til reparere et Quark

Jamen bor programørerne ikke side om side i den samme indiske by. Den
ene bror ansat hos Quark den anden hos Adobe. De drikker nok te sammen i
fritiden og skifter job fra den ene til den anden - det kan jeg da
sagtens forestille mig.

--
Venlig hilsen Nina Storm