/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Forsikring og Electric City
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 12:02

Hej,

For noget tid siden købte jeg en bærbar computer samt en forsikring til denne. Nu er den
gået i stykker, og Electric City's værksted har sagt, at den er totalskabet, hvorfor de
nu vil give mig en erstatning på 7.600 kr.

Problemer er bare, at de vil have at jeg køber en af deres maskiner, men jeg vil hellere
have en Dell maskine, da de maskiner de har ikke lever op til mine krav.

I forsikringbetingelserne står der:

[...]
3.3 Forsikringen udbetaler ikke erstatninger kontant til forsikringstageren, men erstatter
reparationsomkostninger eller udgifter til tilsvarende udstyr, idet der dog ikke kan
erstattes mere pr. gang end udstyrets nedskrevne værdi.
[...]

Der står ikke nogen steder, at den maskine de vil erstatte min gamle med, skal være fra Electric City.

Hvad kan jeg gøre? - jeg skal bruge pengene på en bærbar computer, bare ikke en Electric City forhandler...


--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


 
 
Morten Blinksbjerg N~ (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 12:04

> For noget tid siden købte jeg en bærbar computer samt en forsikring til denne.

Måske skal det lige siges for en sikkerhedsskyld, at jeg købte den hos Electric City...

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


Morten Blinksbjerg N~ (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 12:35

> I forsikringbetingelserne står der:
>
> [...]
> 3.3 Forsikringen udbetaler ikke erstatninger kontant til forsikringstageren, men erstatter
> reparationsomkostninger eller udgifter til tilsvarende udstyr, idet der dog ikke kan
> erstattes mere pr. gang end udstyrets nedskrevne værdi.
> [...]

Nedenstående er måske også relevant:

[...]
4.3 Forsikringstager er forpligtet til at anvende ELECTRIC CITY til udbedring af skader.
[...]


--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


Bertel Lund Hansen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-02 12:43

Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:

>4.3 Forsikringstager er forpligtet til at anvende ELECTRIC CITY til udbedring af skader.

Det må betyde at du er forpligtet til at bruge beløbet i deres
forretning.

(Sikken forsikring!)

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Blinksbjerg N~ (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 12:49

> >4.3 Forsikringstager er forpligtet til at anvende ELECTRIC CITY til udbedring af skader.
>
> Det må betyde at du er forpligtet til at bruge beløbet i deres
> forretning.

Jeg læser det som om at de skal reparere den hvis den går i stykker, ikke at den ny bærbar
skal anskaffes i butikken...

> (Sikken forsikring!)

Ja, jeg føler mig også lidt snydt. Nu bliver jeg måske nød til at købe en maskine jeg ikke
bliver glad for...

Må man sælge sit bevis for 6.000,- til en fremmed?

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


Jakob Paikin (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 14-10-02 12:51

On Mon, 14 Oct 2002 13:48:42 +0200, "Morten Blinksbjerg Nielsen"
<usenet@mbn.dk> wrote:

>Ja, jeg føler mig også lidt snydt.

Hvorfor det? Undersøgte du ikke hvad forsikringen dækkede, inden du
betalte for den?


--
Jakob Paikin

Morten Blinksbjerg N~ (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 12:56

> Hvorfor det? Undersøgte du ikke hvad forsikringen dækkede, inden du
> betalte for den?

Jo, men da tænkte jeg ikke at det kunne blive et problem...

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


Bertel Lund Hansen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-02 13:10

Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:

>Jo, men da tænkte jeg ikke at det kunne blive et problem...

Men du er altså ikke blevet snydt - af andre end dig selv.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Blinksbjerg N~ (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Blinksbjerg N~


Dato : 14-10-02 13:09

> Hvorfor det? Undersøgte du ikke hvad forsikringen dækkede, inden du
> betalte for den?

Men skulle det forstås at du også fortolker betingelserne som at jeg
skal købe en ny hos Electric City?

--
Morten Blinksbjerg Nielsen, Odense
http://www.mbn.dk/ - http://www.websmed.dk/


Bertel Lund Hansen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-02 13:10

Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:

>> >4.3 Forsikringstager er forpligtet til at anvende ELECTRIC CITY til udbedring af skader.

>> Det må betyde at du er forpligtet til at bruge beløbet i deres
>> forretning.

>Jeg læser det som om at de skal reparere den hvis den går i stykker, ikke at den ny bærbar
>skal anskaffes i butikken...

"Udbedring af skader" er mere generelt end "reparationer". Man
kan vel endda atgumentere for at du ville være bundet selv om
ordet "reparation" havde været anvendt.

>Må man sælge sit bevis for 6.000,- til en fremmed?

Ja, hvis det ikke ligger i aftalen at det ikke kan overdrages
(hvilket jeg ikke ser nogen grund til). Du skal blot sørge for at
køber er helt klar over de bindinger der ligger på beløbet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

MAndersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 14-10-02 14:18


"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:upclquob2kcleinp4p5cp4arq1rl14iu82@news.telia.dk...
> Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:
>
> >> >4.3 Forsikringstager er forpligtet til at anvende ELECTRIC CITY til
udbedring af skader.
>
> >> Det må betyde at du er forpligtet til at bruge beløbet i deres
> >> forretning.
>
> >Jeg læser det som om at de skal reparere den hvis den går i stykker, ikke
at den ny bærbar
> >skal anskaffes i butikken...
>
> "Udbedring af skader" er mere generelt end "reparationer". Man
> kan vel endda atgumentere for at du ville være bundet selv om
> ordet "reparation" havde været anvendt.

Nu er i sq ikke rare ved Morten. Det er vel ikke alle der læser
forsikringsbetingelser igennem ved modtagelse,
og det er da slet ikke alle der forstår konsekvensen af de ting der står
!!!!!

Jeg sidder somme tider over for assurandører der ikke forstår deres eget
selskabs betingelser !

Jeg er ret sikker på at Morten kan få udbetalt sin erstatning igennem en
anden, dog ikke kontant, men hvis
vi går forsikringsselskabet lidt på klingen vil de acceptere en udbetaling
til en anden butik.
Hvis ikke skal presset sikkert blot flyttes fra en servicemedarbejder i
forsikringsselskabet til en person med
lidt mere juridisk indsigt.

Hvem er forsikringsselskabet ? Kan du faxe forsikringsbetingelser til mig ?
97252895

mvh
MAndersen
Forsikringsmægler





*Tweak* (14-10-2002)
Kommentar
Fra : *Tweak*


Dato : 14-10-02 14:30

> Jeg sidder somme tider over for assurandører der ikke forstår deres eget
> selskabs betingelser !
>
> Jeg er ret sikker på at Morten kan få udbetalt sin erstatning igennem en
> anden, dog ikke kontant, men hvis
> vi går forsikringsselskabet lidt på klingen vil de acceptere en udbetaling
> til en anden butik.
> Hvis ikke skal presset sikkert blot flyttes fra en servicemedarbejder i
> forsikringsselskabet til en person med
> lidt mere juridisk indsigt.
>
> Hvem er forsikringsselskabet ? Kan du faxe forsikringsbetingelser til mig
?
> 97252895

Vil bare lige sige glimrende initiativ...........



Bertel Lund Hansen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-02 15:10

MAndersen skrev:

>Nu er i sq ikke rare ved Morten. Det er vel ikke alle der læser
>forsikringsbetingelser igennem ved modtagelse

Det er aldeles irrelevant. Man bliver bundet af et dokument som
man har skrevet under på.

>og det er da slet ikke alle der forstår konsekvensen af de ting der står!

Så må de lade være med at skrive under.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jan Pedersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 14-10-02 20:47

MAndersen wrote:

:: Nu er i sq ikke rare ved Morten. Det er vel ikke alle der læser
:: forsikringsbetingelser igennem ved modtagelse,
:: og det er da slet ikke alle der forstår konsekvensen af de ting der
:: står !!!!!

Det er jo også derfor han havde 14 dage til at fortryde i, ik

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...
Blomst 92159636



MAndersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 14-10-02 21:00


"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
news:3dab1f1b$0$32619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> MAndersen wrote:
>
> :: Nu er i sq ikke rare ved Morten. Det er vel ikke alle der læser
> :: forsikringsbetingelser igennem ved modtagelse,
> :: og det er da slet ikke alle der forstår konsekvensen af de ting der
> :: står !!!!!
>
> Det er jo også derfor han havde 14 dage til at fortryde i, ik
>
> Jan

Og hvad skal de 14 dage gør godt for hvis man ikke forstår konsekvensen af
f.eks. "både skade og årsag skal være sket pludselig" ?
....måske bare til at bruge nogle tusinde til at få en sagkyndig til at
oversætte ?

mvh
MAndersen



Jan Pedersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 14-10-02 21:07

MAndersen wrote:
::: Det er jo også derfor han havde 14 dage til at fortryde i, ik

:: Og hvad skal de 14 dage gør godt for hvis man ikke forstår
:: konsekvensen af f.eks. "både skade og årsag skal være sket
:: pludselig" ? ...måske bare til at bruge nogle tusinde til at få en
:: sagkyndig til at oversætte ?

Så bør han nok ikke købe en forsikring, hvis han efter 14 dage ikke har
formået at få den tolket.


Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...
Blomst 92159636



MAndersen (14-10-2002)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 14-10-02 21:35


"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
news:3dab23c0$0$32630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> MAndersen wrote:
> ::: Det er jo også derfor han havde 14 dage til at fortryde i, ik
>
> :: Og hvad skal de 14 dage gør godt for hvis man ikke forstår
> :: konsekvensen af f.eks. "både skade og årsag skal være sket
> :: pludselig" ? ...måske bare til at bruge nogle tusinde til at få en
> :: sagkyndig til at oversætte ?
>
> Så bør han nok ikke købe en forsikring, hvis han efter 14 dage ikke har
> formået at få den tolket.
>
>
> Jan

Du må være klog

MAndersen



Henning (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-10-02 21:20


>For noget tid siden købte jeg en bærbar computer samt en forsikring til denne. Nu er den
>gået i stykker, og Electric City's værksted har sagt, at den er totalskabet, hvorfor de
>nu vil give mig en erstatning på 7.600 kr.

Hvad skyldes denne "totalskade"? Har du smidt med den, eller er
reservedelen bare udgået? Et bundkort til en bærbar vil typisk ligge
på 8.000,- så det er billigere for butikken at sige den er
"totalskadet".
Bed om en skriftlig redegørelse for grunden til "totalskadet", og sig
du vil forhøre dig hos producenten/importøren, om det er grundlag nok
til en "totalskade".


Henning
hsb(at)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste