GS500 dirttrack
Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 11:58

Så er motorfun igen i luften, og nu er der sørme også billeder af den
vindende ekvipage i 500 sport klassen

http://www.motorfun.dk/MFD-Beretning-Gandrup-080902/Sidevogn_500_Sport_1/sid
evogn_500_sport_1.html

Især på billede 3 viser vi stilen.

Mads Lund
GS500 lidt anderledes end normalt

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-10-02 13:09

> Så er motorfun igen i luften, og nu er der sørme også billeder af den
> vindende ekvipage i 500 sport klassen

Hej Mads

Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er?
Den er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?

Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være nemt/sjovt
at lave det samme?

--
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600

Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 13:27

> Nu vil jeg vide det! Hvad er det precist du har gjort ved den GS'er?
> Den er portet og der er flatslides på. Er det det eneste?

Den er ikke portet (endnu). Der er sat 34mm mikuni smoothbore tvangsstyrede
på (ikke flatslides), sammen med nogle store KN filtre, og en smadret
akrapovic potte (krævede lidt omsvejsning af de orginale forrør)

Men jeg går med tanker om at sætte 1/2 GSX1100 topstykke på, samt at bygge
delene over i en gsx400 motorblok (af hensyn til reglementet, som
specificerer at basis motoren skal være produceret før 1/1 80). Hvis så lige
balanceakslen bliver smidt væk og resten bliver trimmet lidt til, så håber
jeg på 60 baghjuls hk. Men selv med de ca 40-45 hk den har nu kan vi uden
problemer køre på baghjul i 3. gear.

Og der er altid en åben invitation til alle der kommer rundt Lund farmen til
at prøve den.

Sidste offer for den spøg var Per P, som måtte erkende at det godt kan være
lidt svært at styre en potent 3 hjuler (men banen er markeret med plastic
pæle som bare kan rejses op igen

> Hvis man selv lige havde en GS 500 motor adskilt villd et så være
nemt/sjovt
> at lave det samme?

Ingen problem. Jeg brugte ca 2 timer på motoren. Karburatorerne kom fra et
sæt med 4, fra en gsx1100. Og en timestid i maskinværkstedet så var de
overflødige huller proppet til, og afstanden mellem de 2 var tilpasset gs500
topstykket. Udstødningen er omend lettere. det orginale forrør blev savet
over lige efter collector boksen, akrapovicen og et stykke 2" mejerirør samt
2 svejsninger så var det kørende.

Mads Lund
GS500 sport

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-10-02 13:44

Mads Lund wrote ...

> Især på billede 3 viser vi stilen.

Billede 1 øverst side 2 er nu også godt.
I holder 'inneren'

--
Mikkel
MZ Werx

Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 14:03

http://www.motorfun.dk/MFD-Beretning-Vojens-280602/Oversigt/Sidevogne_5/side
vogne_5.html

er absolut et kig værd

Alle der tror de har set noget vildt vil forstumme hvis de oplever sådan en
R1 motor på methanol i en ca 120 kilos 3 hjuler blive fyret af. Det er så
totalt sygt at jeg må bygge en (naturligvis med en ZX12 motor i)

Mads Lund
www.motortosse.dk jackass on wheels

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-10-02 14:02

Mads Lund wrote ...

http://www.motorfun.dk/MFD-Beretning-Vojens-280602/Oversigt/Sidevogne_5/
side
> vogne_5.html
>
> er absolut et kig værd

Ja. Det var en god dag.
Hente motorcykler og øl i Dyskland, spise pølser med sennep og afslutte
dagen med at kigge på det vildeste sidevognsræs.

Kan man forlange mere?

--
Mikkel
MZ Werx

Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 14:17

> Ja. Det var en god dag.
> Hente motorcykler og øl i Dyskland, spise pølser med sennep og afslutte
> dagen med at kigge på det vildeste sidevognsræs.
>
> Kan man forlange mere?

Du glemte helt at nævne hvem vi købte motorcykel af !!!
hmmmmmm.... slank blondine i rødt dress med en spider cabrio i carporten
hvor nummerpladen starter med SEXY..... og så hendes åbningsbemærkning..."oh
so viele männer...."

Der var åndenød på hele hjemturen

Mads Lund
www.motortose.dk
vi har aldrig påstået at der er en sammenhæng med kamikaze piloterne

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-10-02 17:25

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
> R1 motor på methanol i en ca 120 kilos 3 hjuler blive fyret af. Det er så
> totalt sygt at jeg må bygge en (naturligvis med en ZX12 motor i)

Eller en Hayabusa motor, med den konvetering der var på den i Bike nr 7 i
år..
250 hk sugemotor.. det må der være et rigtig MT projekt ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 14:10

> Billede 1 øverst side 2 er nu også godt.
> I holder 'inneren'

Det er en skam at - side 2 billede 3 - ikke er en video. Det er taget efter
vi fra en 3. plads i ren drag stil ræste mellem de 2 første. Hvad så også
hører med til historien om det heat var at Jan et par sving senere kørte
over sin venstre fod, så han forvred sit kæn. Det medførte at han ikek kunne
støtte på foden, og dermed kunne han hverken skifte gear eller lave hangout
på sidste omgang. Og på side 3 billede 1 viser målfotoet, hvor vi bliver
slået med et par meter.

men med 2 førstepladser og 1 andenplads var vi sikret en plads øverst på
skamlen.

Mads Lund, der glæder sig helt vildt til speedway sessonen begynder igen.
GS500 der lige skal optimeres lidt før den er helt perfekt

Fra : Pein

Dato : 14-10-02 16:58

"Mads Lund" skrev ...

> Især på billede 3 viser vi stilen.

Fin hangout. Med brækket ribben, ikk'?

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-10-02 22:57

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Fin hangout. Med brækket ribben, ikk'?

Og piller. Masser af gode piller. Uhmmm....

Rittig
(Som er sur over at der ingen billeder er af mig!)