/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Så sker der noget ! ( Ny IBM chip )
Fra : Tom


Dato : 14-10-02 12:29

Læs historien om hvordan Mac - formodentligt - kan komme op på 1.8 Ghz ( 64
bit, men den kan også køre i 32 bit) i løbet ganske kort tid !
Læs den her.. ( på norsk )
Tom

http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20021014082440_ero_28657816



Læs lidt om baggrunden her
http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/dd20020809134532_ero_67743648


 
 
Peter B P (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 16-10-02 00:21

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Læs historien om hvordan Mac - formodentligt - kan komme op på 1.8 Ghz ( 64
> bit, men den kan også køre i 32 bit) i løbet ganske kort tid !
> Læs den her.. ( på norsk )
> Tom
>
> http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20021014082440_ero_28657816
>
>
>
> Læs lidt om baggrunden her
> http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/dd20020809134532_ero_67743648

Det er selvfølgeligt altid lækkert at savle over det nyeste og det
bedste hardware, men aktuelle anvendelsesmuligheder for 64-bit
arkitekturer ligger indtil videre forebeholdt for proffer (= folk med
seriøse penge på lommen).

Alpha er et eksempel, en arkitektur som har haft en meget lille niche i
PC verdenen i årevis.

Itanium/Itanium 2 fra Intel eksisterer, men har ikke slået i gennem -
langtfra.

Og vi har ingen 64-bit PowerPC - endnu.

Vi skal have et 64-bit styresystem før vi kan begynde at savle ;)

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Tom (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 16-10-02 03:28

Øv !
Men den understøtter ( skriver de ) altså også 32 Bit !?
TOm

On 10/15/02 11:21 PM, in article 1fk4gdu.zrrqfw135lzmkN%neglesaks@haxor.dk,
"Peter B P" <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Tom <tom@mir.dk> wrote:
>
>> Læs historien om hvordan Mac - formodentligt - kan komme op på 1.8 Ghz ( 64
>> bit, men den kan også køre i 32 bit) i løbet ganske kort tid !
>> Læs den her.. ( på norsk )
>> Tom
>>
>> http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20021014082440_ero_28657816
>>
>>
>>
>> Læs lidt om baggrunden her
>> http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/dd20020809134532_ero_67743648
>
> Det er selvfølgeligt altid lækkert at savle over det nyeste og det
> bedste hardware, men aktuelle anvendelsesmuligheder for 64-bit
> arkitekturer ligger indtil videre forebeholdt for proffer (= folk med
> seriøse penge på lommen).
>
> Alpha er et eksempel, en arkitektur som har haft en meget lille niche i
> PC verdenen i årevis.
>
> Itanium/Itanium 2 fra Intel eksisterer, men har ikke slået i gennem -
> langtfra.
>
> Og vi har ingen 64-bit PowerPC - endnu.
>
> Vi skal have et 64-bit styresystem før vi kan begynde at savle ;)


Peter B P (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 16-10-02 14:40

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> Øv !
> Men den understøtter ( skriver de ) altså også 32 Bit !?
> TOm

Jep, men det er jo ikke lige derfor man køben en 64-bit CPu, vel?

mvh

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Tom (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 16-10-02 21:57

Åh nej !!
Men hvis man nu forestillede sig at de der folk omme i cubertino, besluttede
sig for at overgå til udelukkende at udstyre deres "high end" maskiner (
alle der ikke starter med e og i )
Med en sådan cpu, ville vi ( Og en flok software udviklere ) nærmest være ..
Lige i hælene på noget der hedder XP, og så kunne dem der ønskede dette jo
blot blive på deres 32 bit software !?
Lidt lige som det der med 9.x og 10.x !?
Tom



On 16/10/02 14:40, in article 1fk5kuk.ku7jtvn12mq7N%neglesaks@haxor.dk,
"Peter B P" <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Tom <tom@mir.dk> wrote:
>
>> Øv !
>> Men den understøtter ( skriver de ) altså også 32 Bit !?
>> TOm
>
> Jep, men det er jo ikke lige derfor man køben en 64-bit CPu, vel?
>
> mvh


David Blangstrup (17-10-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 17-10-02 11:03

On Wed, 16 Oct 2002 15:40:24 +0200, Peter B P wrote
(in message <1fk5kuk.ku7jtvn12mq7N%neglesaks@haxor.dk>):

> Tom <tom@mir.dk> wrote:
>
>> Øv !
>> Men den understøtter ( skriver de ) altså også 32 Bit !?
>> TOm
>
> Jep, men det er jo ikke lige derfor man køben en 64-bit CPu, vel?
>
> mvh
>
>

Læs <http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20021016143044>

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik (Apache sleeps at home, ugh!)
news: Hogwasher!





Jan Jonasen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 17-10-02 17:47

In article <0001HW.B9D45786000C5FA4F0284600@news.cybercity.dk>, David
Blangstrup (firstname@lastname.dk) wrote:
> Læs <http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20021016143044>
>
Specielt først linie i afsnit 3 summere problemet op.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Peter B P (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 17-10-02 22:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

>
> Læs <http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20021016143044>

Jeg er bange for at skribenten blander nogle ting sammen.

64-bit CPUer kan godt nok behandle mere data ad gangen, men dte er ikke
alleprocesser, som kan udnytte denne højere kapacitet. Nøjagtig som ikke
alle processer kan accellereres af AltiVec (SIMD).

64-bit er IKKE lig med at man kan proppe mere RAM i sin maskine. Den
mængde RAM der er adresserbar af CPU'en estemmest af adressebussens
bredde. I de sidste mange år's Mac'er har denne været 32 bit bred (4 GB
RAM). Jeg mener at den er 36 bit bred (64 GB RAM) i nyere PowerPC G4
CPU'er og Pentium 3 Xeon samt Itanium.

mvh

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-10-02 00:25

neglesaks@haxor.dk (Peter B P) writes:

> > Øv !
> > Men den understøtter ( skriver de ) altså også 32 Bit !?
> > TOm
>
> Jep, men det er jo ikke lige derfor man køben en 64-bit CPu, vel?

Joda. Man vil jo gerne køre sine gamle programmer også, uden at
skulle købe nye udgaver fra bunden af.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Peter B P (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 24-10-02 12:53

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Joda. Man vil jo gerne køre sine gamle programmer også, uden at
> skulle købe nye udgaver fra bunden af.

Hvorfor så bruge penge på en 64-bit PC?

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Michael Tysk-Anderse~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 24-10-02 13:17

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:
>
> > Joda. Man vil jo gerne køre sine gamle programmer også, uden at
> > skulle købe nye udgaver fra bunden af.
>
> Hvorfor så bruge penge på en 64-bit PC?

Læg mærke til det lille 'også'. Hvis Mac'en skal overgå til en 64 bit
cpu ville det være dumt at smide alt ud med badevandet. Det er lidt lige
som classic miljøet i Mac OS X.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-10-02 13:17

neglesaks@haxor.dk (Peter B P) writes:

> > Joda. Man vil jo gerne køre sine gamle programmer også, uden at
> > skulle købe nye udgaver fra bunden af.
>
> Hvorfor så bruge penge på en 64-bit PC?

At man godt vil køre gamle programmer udelukker ikke at man også gerne
vil køre nye programmer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Tom (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 24-10-02 17:07

Det kom frem I går at Motorola er på vej med en 1,8+ chip, der skulle være
at finde på markedet sidst på året næste år !!?
Spøgsmålet er om apple vælger denne chips.. Og dermed skubber udviklingen...
Eller går IBM vejen !?
PS
Det kom også frem på Macworld at apple dropper support for 9.x fra
årsskiftet .. På de nye maskiner !?
Gad vide hvad det er for nogle.. Og hvor hurtigt de kører
Tom


On 24/10/02 13:17, in article kkd6q0m3ou.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> neglesaks@haxor.dk (Peter B P) writes:
>
>>> Joda. Man vil jo gerne køre sine gamle programmer også, uden at
>>> skulle købe nye udgaver fra bunden af.
>>
>> Hvorfor så bruge penge på en 64-bit PC?
>
> At man godt vil køre gamle programmer udelukker ikke at man også gerne
> vil køre nye programmer.


Flemming Rubini (16-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 16-10-02 17:02

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:
> gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !
Hvad mener du hermed?

vh Flemming Rubini

Peter B P (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 17-10-02 22:00

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Hvad mener du hermed?

Det er Off-Topic for dk.edb.mac.

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Thomas Hansen (17-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 17-10-02 23:28

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
>
> > Hvad mener du hermed?
>
> Det er Off-Topic for dk.edb.mac.

Så hold det dog væk!!!
/Thomas

--
Reply to: thomash[at]skydebanen.net
iChat://thoomz

Peter B P (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 18-10-02 17:48

Thomas Hansen <thoomz@mac.com> wrote:

> Så hold det dog væk!!!
> /Thomas

Hold dine sure opstød for dig selv, tak.

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Flemming Rubini (18-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 18-10-02 19:02

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Thomas Hansen <thoomz@mac.com> wrote:
>
> > Så hold det dog væk!!!
> > /Thomas
>
> Hold dine sure opstød for dig selv, tak.
Jeg har spurgt dig hvad du mener med din signatur, såfremt der skulle
være tale om noget andet end vaskepulver, dvs. smartass attitude så få
inspiration herunder:

§ 266b Racisme
Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds
fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af
personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race,
hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle
orientering, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 2 år.

Stk. 2.
Ved straffens udmåling skal det betragtes som en skærpende omstændighed,
at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.

vh Flemming Rubini

Jesper (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-10-02 10:03

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

Du er offtopic og iøvrigt har skribentene lov til at skrive hvad de har
lyst til i deres .sig iflg. netiketten, så det skal du slet ikke blande
dig i.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er
det lige groft nok, at Valdemar blev pelset forleden.«
Leder i Berlingske om ligestilling og hanløver.

Jan Jonasen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 19-10-02 14:16

In article <1fk9m7r.wb6rhx8bnduN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk>,
Flemming Rubini (flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk) wrote:
> § 266b Racisme
> Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds
> fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af
> personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race,
> hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle
> orientering, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 2 år.
>
Hvis det går ind under den lov at være tilhænger af DF og Pia Kjærsgård, så
bliver de danske fængsler da snart overfyldte jævnfør sidste valg. Anyway,
hvad folk har i deres signatur er mere eller mindre op til dem selv, og
Peters burde ikke være et problem. Skulle Brian Mikkelsen måske komme efter
undertegnede pga. min signatur?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-10-02 00:33

flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:

> Jeg har spurgt dig hvad du mener med din signatur, såfremt der
> skulle være tale om noget andet end vaskepulver, dvs. smartass
> attitude så få inspiration herunder:

Kan du ikke lirke enten en iMac eller en racercykel reference ind i
dine indlæg, så det bliver lidt mere relevant?

Paragrafferne er nok mindst påfaldende hvis du fyrer dem af i
dk.politik.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Flemming Rubini (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 24-10-02 16:20

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:
>
> > Jeg har spurgt dig hvad du mener med din signatur, såfremt der
> > skulle være tale om noget andet end vaskepulver, dvs. smartass
> > attitude så få inspiration herunder:
>
> Kan du ikke lirke enten en iMac eller en racercykel reference ind i
> dine indlæg, så det bliver lidt mere relevant?
>
> Paragrafferne er nok mindst påfaldende hvis du fyrer dem af i
> dk.politik.
og det du siger er måske relevant i forhold til denne deltråd om uetiske
signaturer???

vh Flemming Rubini

--
Nazistiske signaturer ud af dk.edb.mac nu!!!

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-10-02 16:24

flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:

> og det du siger er måske relevant i forhold til denne deltråd om uetiske
> signaturer???

Okke ja. Jeg har fx nævnt _BÅDE_ iMacs og racercykler.

Kan du slå den, hva'?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Flemming Rubini (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 24-10-02 18:04

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:
>
> > og det du siger er måske relevant i forhold til denne deltråd om uetiske
> > signaturer???
>
> Okke ja. Jeg har fx nævnt _BÅDE_ iMacs og racercykler.
>
> Kan du slå den, hva'?
Man har nok en fast forbindelse? og en iMac

vh Flemming Rubini

Thorbjoern Ravn Ande~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 24-10-02 18:16

flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:

> > Kan du slå den, hva'?
> Man har nok en fast forbindelse? og en iMac

Ja og nej.

Det er vist mest Dr. Racerdækmønster som nok har en iMac. Snart.
Måske.

Jeg har en PowerBook. Har du ikke fulgt med i gruppen her det sidste
stykke tid?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Flemming Rubini (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 24-10-02 22:37

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:
> Jeg har en PowerBook. Har du ikke fulgt med i gruppen her det sidste
> stykke tid?
Uafbrudt, dk.edb.mac er vanedannende.
Powerbook's får jeg derimod røde hunde af. Jeg har haft problemer med
dem alle. Så nej jeg har ikke tænkt på at du har en Powerbook.
Jeg kører selv på en beige 300 Mhz G3, primært til mail, og
nyhedsgrupper som dk.fritid.dykning, dk.edb.mac, dk.marked.bil og
dk.marked.privat.bil (da jeg skulle sælge bilen), i den rækkefølge.
Mht. dk.edb.mac har interessen været meget omkring nye styresystemer og
opdateringer det seneste. Og det ved jeg ikke noget om og gider det
ikke. Jeg bruger MacOS 9.2.2. og Win98. Better safe than sorry

vh Flemming Rubini

Thorbjoern Ravn Ande~ (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 25-10-02 08:53

flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:

> Powerbook's får jeg derimod røde hunde af. Jeg har haft problemer med
> dem alle. Så nej jeg har ikke tænkt på at du har en Powerbook.

Det er så synd for dig. De ny tiBooks er faktisk ret behagelige.

> opdateringer det seneste. Og det ved jeg ikke noget om og gider det
> ikke. Jeg bruger MacOS 9.2.2. og Win98. Better safe than sorry

Sådan er vi så forskellige - jeg kunne ikke lave mit arbejde under
MacOS 9.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Peter B P (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B P


Dato : 24-10-02 20:40

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Jeg har spurgt dig hvad du mener med din signatur, såfremt der skulle
> være tale om noget andet end vaskepulver, dvs. smartass attitude så få
> inspiration herunder:

Du må have meget indhold i dit liv </ironi> siden du bruger din tid på
at fyre den slags gylle af på USENET.

--
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!
PS: Politisk korrekthed Sutter.

Thomas Hansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 24-10-02 22:42

Peter B P <sutmin@neglesaks.dk> wrote:

> --
> En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!
> PS: Politisk korrekthed Sutter.
Måske, men det der sutter mest er smånazistiske udladninger som din fhv.
sig!
/Thomas

--
"En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !" -Peter Bjørn Perlsø.
Ubehjælpsom retorik med et kvalmende budskab!

Thomas Bjorn Anderse~ (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 24-10-02 22:57

thoomz@mac.com (Thomas Hansen) writes:

> Måske, men det der sutter mest er smånazistiske udladninger som din fhv.
> sig!
>
> "En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !" -Peter Bjørn Perlsø.
> Ubehjælpsom retorik med et kvalmende budskab!

Og hvad kalder du din egen signatur?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
+++ATH

David Blangstrup (25-10-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 25-10-02 01:05

On Thu, 24 Oct 2002 23:57:14 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote
(in message <m3fzuv33gl.fsf@dogbert.gen-v.net>):

> thoomz@mac.com (Thomas Hansen) writes:
>
>> Måske, men det der sutter mest er smånazistiske udladninger som din fhv.
>> sig!
>>
>> "En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !" -Peter Bjørn Perlsø.
>> Ubehjælpsom retorik med et kvalmende budskab!
>
> Og hvad kalder du din egen signatur?
>
>

Ved du hvad, ærligt talt, så synes jeg også at Peter PB skal fjerne den
åndssvage signatur. Den er en fornærmelse mod alle, også de nævnte, den er
svagt begavet. Han er for længe siden røget i killfilen her.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik news://hogwasher!





Thorbjoern Ravn Ande~ (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 25-10-02 08:56

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Ved du hvad, ærligt talt, så synes jeg også at Peter PB skal fjerne den
> åndssvage signatur. Den er en fornærmelse mod alle, også de nævnte, den er
> svagt begavet. Han er for længe siden røget i killfilen her.

Havde jeg været lige så sippet, var du med dine ulovlige ISO-Latin-1
tegn røget samme vej for længe siden. Det er - i mine øjne - endnu
svagere begavet.

Hvor små sko kan vi klemme os ned i?

Og gider vi det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

David Blangstrup (25-10-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 25-10-02 12:10

On Fri, 25 Oct 2002 9:55:36 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kkk7k7ymtj.fsf@mimer.null.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:
>
>> Ved du hvad, ærligt talt, så synes jeg også at Peter PB skal fjerne den
>> åndssvage signatur. Den er en fornærmelse mod alle, også de nævnte, den er
>> svagt begavet. Han er for længe siden røget i killfilen her.
>
> Havde jeg været lige så sippet, var du med dine ulovlige ISO-Latin-1
> tegn røget samme vej for længe siden. Det er - i mine øjne - endnu
> svagere begavet.
>
> Hvor små sko kan vi klemme os ned i?
>
> Og gider vi det?
>

Hvad fanden bilder du dig ind? Er der i dine øjne ikke forskel på racisme og
ellipser?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik news://hogwasher!





Thorbjoern Ravn Ande~ (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 25-10-02 19:18

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hvad fanden bilder du dig ind? Er der i dine øjne ikke forskel på racisme og
> ellipser?

Tal pænt. Der er kvinder og læger tilstede i salen.

Der er forskel, nemlig at du huserer i brødteksten hvor Peter huserer
i signaturen. Sidstnævnte er sædvanligvis et fire-liniers fristed, og
at der står noget er mig ligegyldigt. Det er ikke mig ligegyldigt at
min newsreader brokker sig over at det indlæg jeg svarer på indeholder
ugyldige ISO-Latin tegn hvergang du fyrer en af dine ellipser af.

Herudover kan den famøse linie iøvrigt også læses som skrevet af en
der IKKE stemmer på Pia. Det har du bemærket, ikke?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Flemming Rubini (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 24-10-02 23:18

Peter B P <sutmin@neglesaks.dk> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
>
> > Jeg har spurgt dig hvad du mener med din signatur, såfremt der skulle
> > være tale om noget andet end vaskepulver, dvs. smartass attitude så få
> > inspiration herunder:
>
> Du må have meget indhold i dit liv </ironi> siden du bruger din tid på
> at fyre den slags gylle af på USENET.
I lige måde

vh Flemming Rubini

Thomas Hansen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-10-02 01:14

Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:

> Hold dine sure opstød for dig selv, tak.
Gu' vil jeg ej!

/Thomas

--
Reply to: thomash[at]skydebanen.net
iChat://thoomz

Jesper (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-10-02 10:04

Thomas Hansen <thoomz@mac.com> wrote:

> Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
> >
> > > Hvad mener du hermed?
> >
> > Det er Off-Topic for dk.edb.mac.
>
> Så hold det dog væk!!!
> /Thomas

sig'en er et fristed hvor man må skrive lige hvad man har lyst til iflg.
netiketten, dit indlæg er off topic.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er
det lige groft nok, at Valdemar blev pelset forleden.«
Leder i Berlingske om ligestilling og hanløver.

Thomas Hansen (19-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 19-10-02 23:35

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Thomas Hansen <thoomz@mac.com> wrote:
>
> > Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
> > >
> > > > Hvad mener du hermed?
> > >
> > > Det er Off-Topic for dk.edb.mac.
> >
> > Så hold det dog væk!!!
> > /Thomas
>
> sig'en er et fristed hvor man må skrive lige hvad man har lyst til iflg.
> netiketten, dit indlæg er off topic.
Jamen så siger vi da det!

--
"En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !" -Peter Bjørn Perlsø.
Ubehjælpsom retorik med et kvalmende budskab!

David Blangstrup (20-10-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 20-10-02 09:34

On Sat, 19 Oct 2002 11:04:09 +0200, Jesper wrote
(in message <1fkas0z.lwk185wlou4oN%spam@supressor.invalid>):

> Thomas Hansen <thoomz@mac.com> wrote:
>
>> Peter B P <neglesaks@haxor.dk> wrote:
>>
>>> Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
>>>
>>>> Hvad mener du hermed?
>>>
>>> Det er Off-Topic for dk.edb.mac.
>>
>> Så hold det dog væk!!!
>> /Thomas
>
> sig'en er et fristed hvor man må skrive lige hvad man har lyst til iflg.
> netiketten, dit indlæg er off topic.
>

Det kunne så være, at netiketten skulle skrives om, ik' ?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik (Apache sleeps at home, ugh!)
news: Hogwasher!





Jesper (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 20-10-02 10:12

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> >
> > sig'en er et fristed hvor man må skrive lige hvad man har lyst til iflg.
> > netiketten, dit indlæg er off topic.
> >
>
> Det kunne så være, at netiketten skulle skrives om, ik' ?

Fordi du ikke kan lide den eller hvad?

Der er faktisk en god grund til at man kan skrive frit i signaturen: Det
ville være problematisk hvis man skulle forfatte en on-topic sig for
hver eneste nyhedsgruppe man debatterer i og det er også de færreste
newsreaders der automatisk kan finde ud af at klistre forskellige sigs
på hver sin nyhedsgruppe og jeg tror ikke der er ret mange skribenter
der gider forfatte en 20-30 sigs (eller til hvor mange grupper de så
abonnerer på).

Men hvis du er utilfreds med netikettereglerne som de er , så er du
velkommen til at sende et Oplæg Til Diskussion til dk.admin

FUT: dk.admin.netikette
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er
det lige groft nok, at Valdemar blev pelset forleden.«
Leder i Berlingske om ligestilling og hanløver.

David Blangstrup (20-10-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 20-10-02 16:25

On Sun, 20 Oct 2002 11:11:30 +0200, Jesper wrote
(in message <1fkcmpr.1p2bsw5pqgxt7N%spam@supressor.invalid>):

> Fordi du ikke kan lide den eller hvad?

Nej, men hvor går grænsen egentlig for hvad man kan skrive i sin signatur?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik (Apache sleeps at home, ugh!)
news: Hogwasher!





Jan Jonasen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 20-10-02 18:06

In article <0001HW.B9D8975F0004F441F0284600@news.cybercity.dk>, David
Blangstrup (firstname@lastname.dk) wrote:
> Nej, men hvor går grænsen egentlig for hvad man kan skrive i sin signatur?
>
Det samme sted som loven, dvs. de forskellige ytrings paragraffer må gøre
sig gældende, herunder injurie, racisme og hvad der nu eller er.
Nettiketten sætter ikke nogen begrænsninger på indhold, kun udformning
f.eks. max 4 linier osv.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Jesper (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 20-10-02 22:05

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 20 Oct 2002 11:11:30 +0200, Jesper wrote
> (in message <1fkcmpr.1p2bsw5pqgxt7N%spam@supressor.invalid>):
>
> > Fordi du ikke kan lide den eller hvad?
>
> Nej, men hvor går grænsen egentlig for hvad man kan skrive i sin signatur?

Ved de fire linier á 72 tegn med en minus minus mellemrum seperator,
sålænge dansk lovgivning er overholdt.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er
det lige groft nok, at Valdemar blev pelset forleden.«
Leder i Berlingske om ligestilling og hanløver.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste