Konge underholdning
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-10-02 11:28

http://www.saunalahti.fi/~jylppy69/windows_rg.swf

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-10-02 13:13

On Mon, 14 Oct 2002 12:27:42 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fk1mln.nb0xda1fccgu2N%jesper@gylling.net>):

> http://www.saunalahti.fi/~jylppy69/windows_rg.swf

Ja, den er fed og vanvittigt godt lavet!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Peter B P

Dato : 14-10-02 15:34

> http://www.saunalahti.fi/~jylppy69/windows_rg.swf

Hvor er det god sandt.

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-02 18:46

In article <1fk1mln.nb0xda1fccgu2N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> http://www.saunalahti.fi/~jylppy69/windows_rg.swf

Jeg kan ikke finde Excel, hvordan installerer jeg det ?

Fra : Claus O

Dato : 14-10-02 19:25

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote

> http://www.saunalahti.fi/~jylppy69/windows_rg.swf

Måske du kunne frembringe en joke omkring hvor nemt
det er at installere et ganske alm. Plextor scsi cd-rom drev
på en pm8100 med system 8.6?

Selvom win på ingen måde er perfekt, er ovennævnte da
så bøvlet man skulle tro det var løgn.......men det er det
altså ikke (på en mac)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-10-02 20:37

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

> Måske du kunne frembringe en joke omkring hvor nemt
> det er at installere et ganske alm. Plextor scsi cd-rom drev
> på en pm8100 med system 8.6?

Installer driver. Sluk computer. Sæt drev i. Start computer.

En fejl 40?
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-10-02 21:01

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Installer driver. Sluk computer. Sæt drev i. Start computer.
>
> En fejl 40?

Hvis det er meget stort skærm kan det godt være en fejl 50.
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Claus O

Dato : 14-10-02 22:24

"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote

> Installer driver.

Hvor får jeg så den fra?
Er den med i windows? ...haaaaaa,haaa,haaaaaaaaaaa

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-10-02 22:56

in article 3dab0bf5$0$7005$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Claus O at
ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com wrote on 14/10/02 20:25:

> [...]
>
> Selvom win på ingen måde er perfekt, er ovennævnte da
> så bøvlet man skulle tro det var løgn.......men det er det

Det er vel cirka ligeså bøvlet som at installere et Plextor SCSI cd-rom drev
under Win 98 som er fra samme tid som 8.6.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Claus O

Dato : 15-10-02 08:50

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> wrote

> Det er vel cirka ligeså bøvlet som at installere et Plextor SCSI cd-rom drev
> under Win 98 som er fra samme tid som 8.6.

Jeg havde forståelse af at alm. scsi stuff satte man bare til en mac
og så kørte det bare (som det gør i win 98). Det gør det sikkert
også i mac, men det er så KUN apples egne bananer.
Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 09:07

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> og så kørte det bare (som det gør i win 98). Det gør det sikkert
> også i mac, men det er så KUN apples egne bananer.

SCSI kan godt drille. Det er garanteret dine jumper settings som er
forkerte.

Opstarts disk = ID 0
Ekstra disk = ID 1
Ekstra disk = ID 2
CD-drev = ID 3
ekstra stuff = ID 4 - 7

Husk at terminere det sidste led på kæden.

Prøv at pille alle SCSI enheder af undtagen dit CD-drev og boot så fra
en CD. Marker din HD og find ud af hvilken ID den har. Sæt så jumperen
til den rigtige ID og slut resten til igen.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Claus O

Dato : 15-10-02 14:24

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote

Hej Jesper,

> SCSI kan godt drille. Det er garanteret dine jumper settings som er
> forkerte.
>
> Opstarts disk = ID 0
> Ekstra disk = ID 1
> Ekstra disk = ID 2
> CD-drev = ID 3
> ekstra stuff = ID 4 - 7

Hvis du læser herover i tråden: Ny plextor CD-rom i gl. PM
har jeg p.t. cd-rom på id 6 og har ellers ikke lavet noget sjov
med noget efter udtagning af apple 8x (men det havde du jo heller ikke med
din opsætning inden du isatte ram [1], fik du det til at spille eller har du købt en pc?)

Inden jeg kikker på det igen, vil det sige det skulle have betydning
i en mac om cd-rom sitter på id 3 eller 6?
Claus
[1] Du husker sikkert du var ude at køre en lang tur til n.vestsj.?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 15:16

> [...]

> mac om cd-rom sitter på id 3 eller 6? Claus [1] Du husker sikkert du var

Ahh, nu husker jeg hvem du er !

Jeg har endnu ikke set en beige Mac, hvor CD-drevet ikke var ID 3 !!

Nej jeg er stadig på Mac.

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 19:17

In article <1fk3rsp.pjipnua6m62aN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har endnu ikke set en beige Mac, hvor CD-drevet ikke var ID 3 !!

ID 3 er standard for det interne CD-drev på alle (SCSI) Mac'er.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-10-02 14:38

> [...]

> og så kørte det bare (som det gør i win 98). Det gør det sikkert
> også i mac, men det er så KUN apples egne bananer.

Du er nødt til at finde en generisk SCSI cdrom driver i så fald. Mit
eget cdromdrev (Teac et eller andet) virker fint i Linux, men kræver
driver i Mac OS.

Jeg har hacket det forældede FWB cdrom toolkit et par gang for mange
år siden, indtil jeg endeligt fandt en "officiel" driver til mit eget
drev.

Så vidt jeg husker, findes der et eller andet sted et patch til Apples
egen cdrom driver, der gør at den kan tage de fleste drev. Ellers er
du på den

Fra : Anders Hedegren

Dato : 14-10-02 23:22

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Selvom win på ingen måde er perfekt, er ovennævnte da
> så bøvlet man skulle tro det var løgn.......men det er det
> altså ikke (på en mac)

Tja, som Apple selv siger så er WinXP MS' bedste forsøg hidtil, og det
er da også et ok styresystem (selvom GUI'et minder om en installer til
et Pixeline-spil). Jeg tror mere det her er en parodi af Windos (Win
9x).

And