Ændring af SUBMIT-billede
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-10-02 11:19

Hvis jeg vil ændre alle mine submit's bagrundsbilleder, hvordan gør jeg så i
min style??

button{} virker nemlig ikke...

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk
www.flaske.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk
www.cszone.h4f.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-02 12:10

Mon, 14 Oct 2002 12:18:44 +0200, skrev "Kasper Johansen"
<kajo08@ihnykf.dk>:

>Hvis jeg vil ændre alle mine submit's bagrundsbilleder, hvordan gør jeg så i
>min style?

Brug inline style
input style="background: url(1.jpg)" type=button

eller i en class, hvor du skriver
input class="classnavn" type=button

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-10-02 12:58

> Brug inline style
> input style="background: url(1.jpg)" type=button
> eller i en class, hvor du skriver
> input class="classnavn" type=button

Kender skam godt de to muligheder. Mit problem består i at jeg ikke gider at
erstatte 200 steder. :)

Ren dovenskab...

Og der er vel også en mulighed for at gøre det via. at indsætte en simpel
kommando...

---
Mvh Kasper
www.cszone.h4f.dk
www.levithan.h4f.dk
www.flaske.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-10-02 13:00

Kasper Johansen wrote in <3daa9a0d$0$32579$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Hvis jeg vil ændre alle mine submit's bagrundsbilleder, hvordan gør jeg så
> i min style??
>
> button{} virker nemlig ikke...

submit-knapper hedder "input". Det gør de fleste andre form-elementer også.

(Din editor har vel en søg/erstat funktion?)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-10-02 13:20

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> submit-knapper hedder "input". Det gør de fleste andre form-elementer
også.
> (Din editor har vel en søg/erstat funktion?)

Jo den har. Men det er lidt mere indviklet end det.

Jeg ved at den indgår under input{}, men har den ikke sit eget id også så
det kunne gøres lidt lettere??

Mit problem er at jeg vil lave mine egne knapper med billede osv. Dette kan
jeg ikke gøre uden at smide CLASS på samtlige at mine knapper?? Da det er en
temmelig stor side ønsker jeg ikke dette, og vi er flere om at lave den
skaber det bare forviring.

Altså, jeg kan ikke gøre noget for at erstatte mine knapper uden også at
erstatte mine INPUT_TEXT-felter??

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-10-02 14:10

Kasper Johansen wrote in <3daab683$0$79656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg ved at den indgår under input{}, men har den ikke sit eget id også så
> det kunne gøres lidt lettere??

Nope. Id'en er "input", punktum. :)

Jeg kender desværre ikke nogen metode til at opnå det du ønsker.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 14-10-02 15:40

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in

> Jeg kender desværre ikke nogen metode til at opnå det du ønsker.

CSS-2 har en række lækre selektorer alle burde kende. Jeg er også luddoven,
men nu bruger jeg stort set ikke class længere. For at angive en style på
alle submit buttons kan man bruge følgende:

input[type="submit"] {
   background:url(billede.png);
}

Dette forudsætter at dine buttons er skrevet med <input type="submit"
id="knap" value="send formular" /> og ikke med button.

Se de andre selektorer på <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html>

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-10-02 21:50

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> input[type="submit"] {
> background:url(billede.png);
> }

Skal man gøre noget specielt for at få det til at virke???

Hvis jeg indsætter denne kommando i mit stile virker det nemlig ikke...

----
Mvh Kasper
www.cszone.h4f.dk
www.levithan.h4f.dk
www.flaske.h4f.dk
www.cwain.h4f.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 15-10-02 10:33

"Kasper Johansen" <kajo08@ihnykf.dk> wrote in news:3dab2dee$0$32618
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Skal man gøre noget specielt for at få det til at virke???
>
> Hvis jeg indsætter denne kommando i mit stile virker det nemlig ikke...

Så bliver jeg nødt til at spørge dig hvilken browser du bruger. Det virker
fint her. Både i Opera 6.04 og Mozilla 1.0

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 16-10-02 14:15

Måske fordi jeg bruger IE 5.5 ??? Eller???

---
Mvh Kasper