Forbyttet?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-10-02 09:19

Hej,

Jeg sender lige mit svar på Sqiush's post under "Wuhu det kører" her, da
tråden er lidt langt tilbage:

> Jeg tænkte på, om du måske var kommet til at bytte rundt på tændkablerne?
> Prøv lige at kontrollere det!

Altså den rigtige hætte til det rigtige tændrør, eller hvad? Det tror jeg er
meget usandsynligt, men hvordan tjekker man det?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Carsten

Dato : 14-10-02 10:15

Punkt 1: kablerne kan næsten altid kun nå hen til deres respektive
tændrør på een måde. Kablerne har forskellige længder og derfor
kan tænding-1 kun nå hen til cylinder-1 osv.

Punkt 2: Hvis du alligevel har fået byttet f.eks. cylinder 3 og 4, så
vil cyklen lyde som en gammel traktor, og den vil bestemt ikke gå
særlig godt. Den vil formentlig ikke kunne holde tomgang.

Carsten (som har prøvet at bytte 3 og 4 på sin honda)

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en
meddelelse news:3daa7dc9$0$3751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 12:18

On Mon, 14 Oct 2002 10:18:54 +0200, "Rasmus Nielsen"
<postmaster@rasmusn.dk> wrote:

>Altså den rigtige hætte til det rigtige tændrør, eller hvad? Det tror jeg er
>meget usandsynligt, men hvordan tjekker man det?

Jeg håber vitterlig heller ikke det er det, for jeg gjorde jo
udtrykkelig opmærksom på.... ).

Men okay hvis man forudsætter at tændkablerne kan nå vilkårligt langt
så er der jo kun 24 mulige kombinationer ).

Lidt mere seriøst - undertiden er der angivet en tegning af
konfigurationen på eller ved tændspolerne,følg ledningerne tilbage til
dem og se efter.Ellers kan der vel kun være tale om at du har
forbyttet 1 & 2 eller 3 & 4 (regnet fra venstre) og så er det jo en
relativ simpel affære at forsøge sig frem.Måden (i fremtiden) at undgå
en forbytning på er enten at tage et kabel af ad gangen eller sætte en
lille mærkat på hver enkelt kabel....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Squish

Dato : 14-10-02 14:43

> [...]
er
> meget usandsynligt, men hvordan tjekker man det?

Hej igen Rasmus!

Grunden til at jeg foreslog det var, at jeg selv kom til, at bytte rundt på
1 & 2 på min! Symptomerne du beskrev var meget lig den måde min opførte
sig, indtil jeg fandt "fejlen"! Men vend lige tilbage når du har rodet
lidt med det!

Mvh. Squish