Gulv af spånplader
Fra : Keld Nygaard

Dato : 14-10-02 08:51

Jeg har været så heldig at falde over et læs billige 15 mm spånplader på 60
x 200 cm. Dem kunne jeg godt tænke mig at bruge som gulv på loftrummet over
mit værksted. Afstanden mellem spærne er ca. 100 cm.
Loftrummet skal bruges til opbevaring af mindre ting (gns. 50 kg / m2)
Hvad er nødvendigt?
- kan det bære hvis jeg ligger pladerne dobbelt?
- skal jeg lægge f.eks. taglægter ud med 50 cm's mellemrum, og så ligge
pladerne på dem?

mvh

Keld Nygaard

Fra : zigge

Dato : 16-10-02 12:20

Min anbefaling er at du lægger regler med 30 cm på kant og derefter skruer
spånpladerne på i to lag så de overlapper med 30 cm. evt kan du lime
pladerne imellem lagene for at gøre det ekstra stift. Brug 55mm gipsskruer
til at skrue i.

/ZIGGE