Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon8500: "låse" monitor som primær skær~
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 14-10-02 07:50

Hej

Har et Radeon8500 som jeg er yderst tilfreds med. Der er dog en ting, som
generer mig lidt. Når mit svhs kabel er sat i, så bliver tv-out "låst" til
primær kilde. Dette kan bl.a. ses når jeg booter computeren. Her passer
billedet perfekt på tv'et, men det tydeligt i en mystisk opløsning på
skærmen. Dette er dog ikke noget problem når jeg booter min windows xp, som
selv retter opløsningen til. Derimod er det et problem hvis jeg enten booter
på en diskette eller booter min redhat 8.0. Her bliver opløsningen ikke
tilpasset, og det ser ikke alt for smart ud på skærmen.

Kan man på en eller anden måde fortælle et radeon8500, at det ikke skal
bruge tv-out, før det bliver bedt om det (også selvom tv.out kablet sidder
i!)?

På forhånd tak.
Jeppe