/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Hurtig/fast forbindelse til internettet på~
Fra : Thomas Jacobsen


Dato : 16-01-01 16:27

Hej
Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der er
ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting er!!!
Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?

Med venlig hilsen

Thomas Jacobsen



 
 
Erik Dan (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 16-01-01 16:41


"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> skrev >
>Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i >København (hvor der er
> ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor >der ingen ting
er!!!
> Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit >behov??
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer >det? -er det
ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre >muligheder?
>
> --------------------------------------------------------------------------
-
> Hvis du flytter til et sted hvor NESA har forsyningspligt er dette måske
en mulighed.
>
>
http://www.euroinvestor.com/scripts/runisa.dll?EUROINV:READNEWSSTORY:%=Sessi
on=%:8772818 <
>
> Mvh. Erik



Thomas Jacobsen (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jacobsen


Dato : 16-01-01 19:57

> > Hvis du flytter til et sted hvor NESA har forsyningspligt er dette måske
> en mulighed.

Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
her!!!!

Mvh. Thomas



Jesper Skriver (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 16-01-01 20:38

On Tue, 16 Jan 2001 19:56:31 +0100, Thomas Jacobsen wrote:
>> > Hvis du flytter til et sted hvor NESA har forsyningspligt er dette måske
>> > en mulighed.
>
>Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
>her!!!!

Ja, ISDN eller at flytte til en større by ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Peter Brodersen (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 16-01-01 23:47

On 16 Jan 2001 19:38:24 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>>Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
>>her!!!!
>Ja, ISDN eller at flytte til en større by ...

Alternativt flere ISDN2'ere. Flere af bl.a. ZyXEL's routere klarer
efterhånden MP-PPP (og BoD i samme forbindelse) ganske okay, også på
over to kanaler. Og det samme gælder diverse RAS-udstyr.

(fut: dk.edb.internet.udbydere)


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Peter Sjøntoft (19-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sjøntoft


Dato : 19-01-01 11:56

"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> wrote in message
news:CM096.214$A93.8972@news.get2net.dk...

> Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
> her!!!!

Ja. En fast leased line. Billigt er det bare ikke. Men du kan få det så
hurtigt du vil (stort set).


--
Med venlig hilsen

Peter Sjøntoft

Jeg arbejder for CyberCity, men udtaler mig hér for mig selv for egen
regning og risiko.



Lars Knudsen (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 16-01-01 21:46

Hejsa,

> Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der er
> ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
er!!!
> Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?

Det er værd at bemærke at eksempelvis Sonofon har fået licens til den nye
high-speed wireless internet og forventer 95% befolkningsdækning medio 2001.

** Lars





Kim Hansen (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 16-01-01 23:49

Ja, det er værd at bemærke, hvis man da ikke skal bruge forbindelsen til at
spille med.
Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)



--
Kim Hansen




"Lars Knudsen" <lars@image.dk> wrote in message
news:3q296.341$P13.25542@news010.worldonline.dk...
| Hejsa,
|
| > Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der
er
| > ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
| er!!!
| > Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
| > Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det
ikke
| > dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
|
| Det er værd at bemærke at eksempelvis Sonofon har fået licens til den nye
| high-speed wireless internet og forventer 95% befolkningsdækning medio
2001.
|
| ** Lars
|
|
|
|



Knud Gert Ellentoft (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 17-01-01 02:42

Tue, 16 Jan 2001 23:48:40 +0100, skrev "Kim Hansen"
<Kim_Hansen@worldonline.dk>:

>Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
>hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)

Uden at vide noget som helst om det, så tvivler jeg på, at Sonofon vil
kunne levere individuelle tilslutning i løbet af sommeren 2001 til en
pris, der er til at betale for et privatbudget.

Det bliver da kollektive tilslutninger, der får muligheden først og
som lettere kan tilslutte sig, da de kan sprede udgiften over flere
tilslutninger.

Det er jo det samme med det engang meget omtalte Bredbandsbolaget.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Rene Beining (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Rene Beining


Dato : 17-01-01 11:16

Du har ikke tænkt på at det er trådløs vel og derfor nok ikke har brug for
kabler ud til slutbrugeren :)

Og derfor kan du nok ikke lige sammenligne med bredbåndsbolaget.

mvh
Rene Beining


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:iss96t05dm81seih82dvpgsqs3qun1a75u@news.inet.tele.dk...
> Tue, 16 Jan 2001 23:48:40 +0100, skrev "Kim Hansen"
> <Kim_Hansen@worldonline.dk>:
>
> >Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
> >hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)
>
> Uden at vide noget som helst om det, så tvivler jeg på, at Sonofon vil
> kunne levere individuelle tilslutning i løbet af sommeren 2001 til en
> pris, der er til at betale for et privatbudget.
>
> Det bliver da kollektive tilslutninger, der får muligheden først og
> som lettere kan tilslutte sig, da de kan sprede udgiften over flere
> tilslutninger.
>
> Det er jo det samme med det engang meget omtalte Bredbandsbolaget.
>
> med venlig hilsen
> Knud
> --
> http://smedeparken.mobilixnet.dk
> med hjælp og tips til din hjemmeside -
> Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.



Knud Gert Ellentoft (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 17-01-01 23:47

Wed, 17 Jan 2001 10:16:18 GMT, skrev "Rene Beining"
<rbeining@bellesystems.com>:

>Du har ikke tænkt på at det er trådløs vel og derfor nok ikke har brug for
>kabler ud til slutbrugeren :)

Jo, men skal jo have en eller anden form for modtager og efter, hvad
jeg har læst, skulle de ligge på omkring kr. 20.000 og det er der vel
næppe mange private der kan/vil betale for det.

Men er der flere om at dele forbindelsen, kan prisen jo holdes nede.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -
Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Rene Beining (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Rene Beining


Dato : 17-01-01 11:17

Hvorfor skulle man ikke kunne spille på det ?????

mvh
Rene Beining

"Kim Hansen" <Kim_Hansen@worldonline.dk> wrote in message
news:Jd496.437$A93.14784@news.get2net.dk...
> Ja, det er værd at bemærke, hvis man da ikke skal bruge forbindelsen til
at
> spille med.
> Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
> hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)
>
>
>
> --
> Kim Hansen
>
>
>
>
> "Lars Knudsen" <lars@image.dk> wrote in message
> news:3q296.341$P13.25542@news010.worldonline.dk...
> | Hejsa,
> |
> | > Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor
der
> er
> | > ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
> | er!!!
> | > Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
> | > Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det
> ikke
> | > dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
> |
> | Det er værd at bemærke at eksempelvis Sonofon har fået licens til den
nye
> | high-speed wireless internet og forventer 95% befolkningsdækning medio
> 2001.
> |
> | ** Lars
> |
> |
> |
> |
>
>



Peter Larsen (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 17-01-01 12:36

....

det samme highspeed internet, der for at være så highspeed som lovet, at
der skulle være en mast for hver 50 meter? :)


.... Jeg bor selv "langt ude" når det gælder adsl og lign, kabeltv er et
noget ukendt fænomen her.

Europeonline er nok mit bedste valg, sammen med pro@ccess isdn. dog mangler
jeg godt information om europa online...


regards, peter larsen





SirWheels (16-01-2001)
Kommentar
Fra : SirWheels


Dato : 16-01-01 21:12

> Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der er
> ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
er!!!
> Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
Get2net havde på et tidspunkt det der med Internet via Satellit - kig på
get2nets hjemmeside efter det. Jeg kunne forestille mig de havde pillet det
ned igen, fordi deres (ikkeeksisterende?) kunder syntes det var for dyrt.

mvh
SirWheels


Reon (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Reon


Dato : 17-01-01 16:39

jo man kan godt få det over parebol koster ca. 100kr om mdr for ca. 2mb date
og 45mb tv

og få flat 64 hos cybercity til 495kr om mdr så har du en 2mb download/
64kbs upload...



"SirWheels" <madbusiness@_remove_post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:942a0k$1ocv$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der
er
> > ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
> er!!!
> > Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
> > Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det
ikke
> > dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
> Get2net havde på et tidspunkt det der med Internet via Satellit - kig på
> get2nets hjemmeside efter det. Jeg kunne forestille mig de havde pillet
det
> ned igen, fordi deres (ikkeeksisterende?) kunder syntes det var for dyrt.
>
> mvh
> SirWheels
>



Per Olsen (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Per Olsen


Dato : 17-01-01 18:38

Hvilken udbyder????

Hvis det er Eouropeonline som du henviser til så passer det ikke, de skriver
godt nok at man får 2mbit dl, men det er ved at bruge deres Frazzt software
som ikke virker, og hvis det da endeligt gør så skal du vente 3 dage før du
modtager filen. Du kan så vælge at dl via dit satdem men der er hastigeheden
MEGET svingende max 30K, og FTP virker ikke særlig godt.

Så de 125 kr det koster på måned er dårligt givet ud....

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen
MCSE


\!/
(@ @)
----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205

"Reon" <tass@it.dk> skrev i en meddelelse
news:944duj$11v4$1@news.cybercity.dk...
> jo man kan godt få det over parebol koster ca. 100kr om mdr for ca. 2mb
date
> og 45mb tv
>
> og få flat 64 hos cybercity til 495kr om mdr så har du en 2mb download/
> 64kbs upload...
>




Kjers Kommunikation (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Kjers Kommunikation


Dato : 17-01-01 16:58

På Thyholm i Vestjylland, hvor jeg bor, hænger et trådløst net i "luften"
man er i kontakt via radiosender, og det går temmelig stærkt.
Det er leveret af www.airlan.dk, som måske også er interesseret i at levere
på dit nye domicil?

Hans Stokholm Kjer

"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:OHZ86.139$A93.5635@news.get2net.dk...
> Hej
> Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der er
> ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting
er!!!
> Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Jacobsen
>
>



Thomas Jacobsen (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jacobsen


Dato : 17-01-01 19:26

> På Thyholm i Vestjylland, hvor jeg bor, hænger et trådløst net i "luften"

Lyder interessant er det, hvad er pris/hastighed?

Mvh. Thomas



Kjers Kommunikation (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Kjers Kommunikation


Dato : 18-01-01 01:39

Hej Thomas

Jeg linker til firmaet, fordi jeg ikke kender deres priser 100% og fordi jeg
ikke ved, hvor de har trådløse net hængende.

Da jeg talte med dem garanterede de min. 1 mbit op og ned, og sagde at den
oftest var hurtigere, da de 1 mbit var i tilfælde af fuld belastning fra
alle brugere.

Hans

"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Cpl96.182$r4.7772@news.get2net.dk...
> > På Thyholm i Vestjylland, hvor jeg bor, hænger et trådløst net i
"luften"
>
> Lyder interessant er det, hvad er pris/hastighed?
>
> Mvh. Thomas
>
>



007 (18-01-2001)
Kommentar
Fra : 007


Dato : 18-01-01 08:55

On Thu, 18 Jan 2001 00:38:51 GMT, "Kjers Kommunikation"
<kjer@kjers.com> wrote:

>Hej Thomas
>
>Jeg linker til firmaet, fordi jeg ikke kender deres priser 100% og fordi jeg
>ikke ved, hvor de har trådløse net hængende.
>
>Da jeg talte med dem garanterede de min. 1 mbit op og ned, og sagde at den
>oftest var hurtigere, da de 1 mbit var i tilfælde af fuld belastning fra
>alle brugere.

Har du nogen ide om hvor mange brugere der ca. er i alt i dit område?

--
007
AKA
Niels Hansen
Misspellings are for your amusement only
(¯`'·.¸(¯`'·.¸ Queen - Champions of the world ¸.·'´¯)¸.·'´¯)

Thomas Jacobsen (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jacobsen


Dato : 17-01-01 19:30

gælder kun i Thyholm



Kjers Kommunikation (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Kjers Kommunikation


Dato : 18-01-01 01:39


"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Ytl96.185$r4.9290@news.get2net.dk...
> gælder kun i Thyholm

Jeg ved det ikke, men jeg kan da kun anbefale dig at flytte hertil

Læs om Thyholm på www.thyholm.dk

Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste