Hej!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-10-02 02:50

Hej Johnny

Jeg synes lige, du skal have denne lille hilsen...

Det gør mig virkelig ondt at høre om din sygdom. Jeg véd jo selv af
bitter erfaring, hvor hårdt det kan være i en sådan situation, hvor man
ikke rigtig véd, om man er købt eller solgt.

Jeg var heldig og blev behandlet af dygtige læger, og jeg både håber og
ønsker for dig, at du må få den samme oplevelse, - at lægerne trods alt
er i stand til at hjælpe dig i din situation.

Med de bedste ønsker.
mvh. Erik Richard

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-10-02 10:47

> Hej Johnny
>
> Jeg synes lige, du skal have denne lille hilsen...

Jo tak.

> Det gør mig virkelig ondt at høre om din sygdom. Jeg véd jo selv af
> bitter erfaring, hvor hårdt det kan være i en sådan situation, hvor man
> ikke rigtig véd, om man er købt eller solgt.

Ifølge en artikel i BT d. 22.11.98 skulle jeg max ha' 2 år tilbage at
leve i og den dato har jeg da for længst overskredet.

> Jeg var heldig og blev behandlet af dygtige læger, og jeg både håber og
> ønsker for dig, at du må få den samme oplevelse, - at lægerne trods alt
> er i stand til at hjælpe dig i din situation.

Jeg har en hustru der har meget check på sygdom og en søster der er
speciallæge så de 2 i forening skal nok holde mig i live længst muligt.

Selv tænker jeg så lidt som muligt på sygdom for er ens tid begrænset
skal den resterende tid jo ikke ødelægges med at spekulere unødigt.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 19:24

In article <1fk3e17.9uk57l666d2iN%bendatafjerndette@postman.dk>,
bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Ifølge en artikel i BT d. 22.11.98 skulle jeg max ha' 2 år tilbage at
> leve i og den dato har jeg da for længst overskredet.

Hvordan føles det egentlig at have overskredet sidste salgsdato?
Har du tænkt dig at klage til BT over at de skriver usande artikler?

> Jeg har en hustru der har meget check på sygdom og en søster der er
> speciallæge så de 2 i forening skal nok holde mig i live længst muligt.

Meget apropos, fik din søster det job?

> Selv tænker jeg så lidt som muligt på sygdom for er ens tid begrænset
> skal den resterende tid jo ikke ødelægges med at spekulere unødigt.

Unødig spekuleren er selve meningen med livet. Selv sidder jeg ofte og
spekulerer på unge letpåklædte damer - det siger min kone er unødigt.

--
MVH Martin Edlich, ja, jeg pludrer. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-10-02 20:32

> Hvordan føles det egentlig at have overskredet sidste salgsdato?
> Har du tænkt dig at klage til BT over at de skriver usande artikler?

Skulle jeg klage over noget skulle det være at de satte mit navn i
artiklen med døds-datoen selvom jeg udtrykkeligt havde bedt dem om ikke
at nævne mit navn. Btw. journalisten der skrev artiklen døde for en
måned siden af samme sygdom.

> Meget apropos, fik din søster det job?

Både og, hun er løst tilknyttet til lejlighedsvis flyvninger men er
ellers blevet fastansat på Odense sygehus som Chefplanlægger.
I lørdag var jeg nede og fik en fly-fremvisning af Poul som i øjeblikket
flyver Europa tyndt med Bruce Springsteen, jeg tilbød mig hvis de
skulle mangle en fedladen au pair pige ombord.

> Unødig spekuleren er selve meningen med livet. Selv sidder jeg ofte og
> spekulerer på unge letpåklædte damer - det siger min kone er unødigt.

Det må være at fantasere og det er da af det gode.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 21:03

In article <1fk4502.1vkkydt1il3vwgN%bendatafjerndette@postman.dk>,
> [...]

> Skulle jeg klage over noget skulle det være at de satte mit navn i
> artiklen med døds-datoen selvom jeg udtrykkeligt havde bedt dem om ikke

Jeg har selv af bitter erfaring lært at journalister ikke er et
folkefærd man kan stole på.

> Btw. journalisten der skrev artiklen døde for en
> måned siden af samme sygdom.

Så kan han lære det.

> [...]
> flyver Europa tyndt med Bruce Springsteen, jeg tilbød mig hvis de
> skulle mangle en fedladen au pair pige ombord.

Du må gerne tilbyde mig til at varetage de ikke-fedladne au-pair piger
ombord.

> Det må være at fantasere og det er da af det gode.

Det synes jeg også - jeg har bare lidt svært ved at overbevise fruen.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-10-02 21:45

> Jeg har selv af bitter erfaring lært at journalister ikke er et
> folkefærd man kan stole på.

Jeg har siden erfaret at han fik kr. 1.500,- for artiklen men kun hvis
han nævnte mit navn.
Det plagede han mig meget om at få lov til (vi var gode bekendte) jeg
afslog dog meget grundigt både i tekst og tale overfor ham, hvilket han
for ussel mammon valgte at overhøre.
Hvor lavt kan man synke ? Jeg talte aldrig siden til ham.

> Så kan han lære det.

Ja lad os håbe at det var "retfærdigheden sker fyldest."

> Du må gerne tilbyde mig til at varetage de ikke-fedladne au-pair piger
> ombord.

Har du nogen favoritter, hvis jeg skal nævne i flæng de sidste ham og
konen har fløjet for indbefatter det :
Tom Cruise, Hugh Grant, Rod Stewart, Cher, Tina Turner, Prins Charles,
Prins Henrik, Kronprins Frederik, Prins Joakim osv.osv.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-02 20:04

In article <1fk481h.ipq1nxph5u9eN%bendatafjerndette@postman.dk>,
> [...]

> Det plagede han mig meget om at få lov til (vi var gode bekendte) jeg
> afslog dog meget grundigt både i tekst og tale overfor ham, hvilket han

Føj for et svin - og så for så lavt et beløb. Skulle jeg sælge min sjæl
på den måde skulle der et meget højere beløb til (eller en flaske
Whisky).

> Hvor lavt kan man synke ? Jeg talte aldrig siden til ham.

Det havde jeg nok gjort - men jeg vil ikke gengive ordene her.

> Ja lad os håbe at det var "retfærdigheden sker fyldest."

Det er jeg sikker på at det var. Der er også emperi for det:
Hyggelig gut=lever.
Dumt svin=død.

> [...]
> Tom Cruise, Hugh Grant, Rod Stewart, Cher, Tina Turner, Prins Charles,
> Prins Henrik, Kronprins Frederik, Prins Joakim osv.osv.

Dem er jeg ret ligeglad med, det er tøserne (og Tina og Cher er for
gamle) jeg er ude efter.
Bruce kunne jeg dog godt tænke mig at spille lidt musik for, fx Born to
Run og så forklare ham han han godt må lave lidt mere i den dur.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-10-02 20:51

> Det havde jeg nok gjort - men jeg vil ikke gengive ordene her.

Det var nu også først efter de afsluttende (grove) bemærkninger jeg
valgte at være tavs som graven.

> Det er jeg sikker på at det var. Der er også emperi for det:
> Hyggelig gut=lever.
> Dumt svin=død.

Ja sådan må det være.

> Bruce kunne jeg dog godt tænke mig at spille lidt musik for, fx Born to
> Run og så forklare ham han han godt må lave lidt mere i den dur.

Apropos Bruce så spiller han live på Mtv. i øjeblikket.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-02 21:23

In article <1fk61rg.163wwwyl6qmq8N%bendatafjerndette@postman.dk>,
bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Det var nu også først efter de afsluttende (grove) bemærkninger jeg
> valgte at være tavs som graven.

Du vaskede forhåbentlig din mund bagefter.

> Ja sådan må det være.

> Apropos Bruce så spiller han live på Mtv. i øjeblikket.

Jeg har al hans musik liggende på HD'en...

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-10-02 22:19

> Du vaskede forhåbentlig din mund bagefter.

Nej for jeg vil ha' bemærkningerne klar til næste gang jeg oplever at
blive misbrugt.

Artiklen havde nu den positive virkning at efter jeg havde faxet den til
toldvæsenet kunne de godt se det formålsløse i at starte en langvarig
opkrævningssag på et mellemværende og jeg kan jo sådan set ikke gøre for
at jeg stadig lever, 2 år efter at begravelsen skulle ha' fundet sted.

> Jeg har al hans musik liggende på HD'en...

Herligt med Mp3.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-02 20:36

In article <1fk65iq.f291z6ycc8sgN%bendatafjerndette@postman.dk>,
bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:

> Nej for jeg vil ha' bemærkningerne klar til næste gang jeg oplever at
> blive misbrugt.

Hmm, jeg går og håber på at blive misbrugt.

> [...]
> opkrævningssag på et mellemværende og jeg kan jo sådan set ikke gøre for
> at jeg stadig lever, 2 år efter at begravelsen skulle ha' fundet sted.

Pas du bare på at toldvæsenet ikke finder ud af at du har spist
vitaminpiller.

> Herligt med Mp3.

Genial opfindelse simpelthen.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-10-02 21:16

> Hmm, jeg går og håber på at blive misbrugt.

Jov men nu er der jo altså forskel på at blive misbrugt af en stor
beskidt havnearbejder og så en lille lækker godte med formerne de rette
steder.

> Pas du bare på at toldvæsenet ikke finder ud af at du har spist
> vitaminpiller.

Jo men jeg sidder jo med trumfkortet, jeg kan bare lægge mig til at dø.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-02 21:37

In article <1fk7x75.17y6l3r1k3kp7yN%bendatafjerndette@postman.dk>,
> [...]

> Jov men nu er der jo altså forskel på at blive misbrugt af en stor
> beskidt havnearbejder og så en lille lækker godte med formerne de rette

Jeg ville vælge det sidste - men folk er jo så forskellige.

> Jo men jeg sidder jo med trumfkortet, jeg kan bare lægge mig til at dø.

Det kan man da kalde at sætte hårdt mod hårdt.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 17-10-02 22:00

> Jeg ville vælge det sidste - men folk er jo så forskellige.

Ja sådan en bette møgtøs kan jo også gi' en masse bøvl.

> Det kan man da kalde at sætte hårdt mod hårdt.

Ja men jeg håber jo det vil være nok med truslen.

Johnny Louis

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-10-02 10:44

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Jeg har selv af bitter erfaring lært at journalister ikke er et
>folkefærd man kan stole på.

Mon ikke du snarere har lært, at du ikke kunne stole på én bestemt
journalist - måske endda i én bestemt situation?

Ben, journalist

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-10-02 19:57

In article <fc.0073fb6b04919d643b9aca00ca18e52f.4919dc0@net.dialog.dk>,
"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Mon ikke du snarere har lært, at du ikke kunne stole på én bestemt
> journalist - måske endda i én bestemt situation?

Nej, desværre ikke.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-10-02 21:19

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Nej, desværre ikke.

Orv, jeg har altså gået på en skole udelukkende befolket med løgnere for
efterfølgende at havne i et job, hvor alle mine kolleger lyver?

Jeg burde vel søge erstatning et sted. Eller begynde at bruge rexona.

Ben

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-10-02 20:29

In article <fc.0073fb6b0492115e3b9aca00ca18e52f.4921185@net.dialog.dk>,
"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Orv, jeg har altså gået på en skole udelukkende befolket med løgnere for
> efterfølgende at havne i et job, hvor alle mine kolleger lyver?

Nu lyver du ikke om at du er journalist, vel?

> Jeg burde vel søge erstatning et sted.

Jeps, hyr en usaisk advokat.

> Eller begynde at bruge rexona.

Det var også en mulighed.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 18-10-02 10:30

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Nu lyver du ikke om at du er journalist, vel?

Det kan du ikke vide (Hvis vi antager at en journalist _altid_ lyver)

Ben

Fra : Jan Jonasen

Dato : 19-10-02 14:26

In article <fc.0073fb6b04932c833b9aca00ca18e52f.4932d1b@net.dialog.dk>, Ben
Knudsen (ben@net.dialog.dk) wrote:
> Det kan du ikke vide (Hvis vi antager at en journalist _altid_ lyver)

De klassiske:
Du har fået af vide at du skal følge vejen til et T-kryds, det vil du møde
enten en Hubber eller en Bubber (ikke TV udgaven), som kan fortælle dig
hvilken vej du skal tage. De to folk ligner hinanden til forveksling, lige
bortset fra at en Hubber altid lyver, en Bubber fortæller altid sandheden.
Du spankulere nu afsted og ganske rigtigt møder du én af de to, hvordan
finder du videre?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 23-10-02 22:47

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> Du spankulere nu afsted og ganske rigtigt møder du én af de to, hvordan

Kan man ikke spørge hhv. Bubber: "Vil Hubber sige, at han lyver, eller
at han taler sandt?" og Hubber: "Vil Bubber sige, at han lyver eller at
han taler sandt?" Så vil den sandfærdige sige, at den anden vil sige, at
han ikke lyver. Den løgnagtige vil sige, at den anden vil sige, at han
lyver. Således ved man - givet at de to kender til hinandens
tilbøjeligheder til sandhed og løgn - hvem man kan stole på.

Var der i øvrigt ikke et lignende problem i eventyrfilmen Labyrinth (med
David Bowie i en af hovedrollerne som troldekongen)?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Jan Jonasen

Dato : 24-10-02 17:42

In article <1fkiwex.23igozr9op4mN%spameater@mam.dk>, Mikkel Pagh
(spameater@mam.dk) wrote:
> [...]
> lyver. Således ved man - givet at de to kender til hinandens
> tilbøjeligheder til sandhed og løgn - hvem man kan stole på.

Hmmm det lyder sgu fornuftigt

> Var der i øvrigt ikke et lignende problem i eventyrfilmen Labyrinth (med
> David Bowie i en af hovedrollerne som troldekongen)?

Husker det ikke, men det er en klassisk gåde fra div. eventyr, så filmen
taget i betragtning lyder det oplagt.