mac.com adresse
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-10-02 23:45

..Hallo herinde, er der lidt hjælp at få?

Den gang iTools kom på banen og man kunne få en mac.com adresse skulle man
have system 9. ?, så jeg der brugte 8,6 ( hvilket jeg stadig gør på denne
her G3 jeg bruger tilbl.a at komme på nettet med.) kunne ikke få en sådan.
Men et stk tid efter læste jeg, at det kunne man alligevel, men skulle
bare installere et lille program. Så det hoppede jeg ud i og prøvede
Naivt, når man hedder Hanne og ikke er nørd

Jeg fik registreret en mailadresse og fik sendt et iCard. Men jeg kunne
ikke finde ud af at lave en mailkonto i Netscape ( JA, grin I bare) Så
det blev aldrig til noget, da jeg ikke har opgraderet til 9 på min puter.

Men nu syntes jeg alligevel at jeg ville have de fordele, der nu var ved
at få den mac.com adresse.
Men ikke tale om, at jeg kan finde mig selv, til trods for at jeg har
skrevet mailadressen og password op, så kan jeg ikke godkendes. Jeg har
heller aldrig modtaget noget tilbud fra Apple, som jeg har forstået mange
har? Men jeg kan heller ikke tegne en ny mailadresse for navnet er
optaget. Det er da stor sandsynlighed for at det er mig selv der optager
det, for det er vel lidet sansynligt, at der findes en macbruger der
hedder Hanne Hertzog?

Nu har jeg i dag lavet en ny mailadresse på prøve til 12.12.02, men hvis
jeg så vil beholde den, ja så skal jeg ud med de $99 og det synes jeg jo
er lidt ærgerligt.

Efter denne korte indledning vil jeg stille 2 spørgsmål.
1. Er der nogen steder man kan skrive til og få opklaret om det er mig der
optager det navn?
2. Hvad kan jeg gøre, kan man stadig købe en adresse til mac.com til $49
det skulle være sidste dag i morgen til at fornye de gamle. Eller er jeg
evig fortabt til den dyre løsning?

Håber at I kan knække nøden her for mig

bedste hilsen Hanne

Fra : Michael Horn

Dato : 14-10-02 05:49

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> 2. Hvad kan jeg gøre, kan man stadig købe en adresse til mac.com til $49
> det skulle være sidste dag i morgen til at fornye de gamle. Eller er jeg

Hej Hanne.
Måske kan du via browser logge dig ind??

Ellers kan du roligt ringe til Applecare: 70 10 20 07
Jeg har flere gange fået rigtig god service- og hvis ikke de lige har
svaret ringer de gerne tilbage.

Ps. Jeg har et gammelt OS.9 hvis du er int.

Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-10-02 09:04

michaelhorn@mac.com writes:

>der

>Hej Hanne.
>Måske kan du via browser logge dig ind??
Jo, men det er vel det jeg prøver, hvordan ellers?

>Ellers kan du roligt ringe til
, jamen, jeg har ikke abonnement til Applecare. Nå, men jeg prøver, så kan
de måske fortælle mig,hvem jeg kan ringe til.

>Jeg har flere gange fået rigtig god service- og hvis ikke de lige har
>svaret ringer de gerne tilbage.
>
>Ps. Jeg har et gammelt OS.9 hvis du er int.
ja, måske? (Hvad skal det koste?) Jeg skulle måske instalere det på min
G3, jeg har 9.04 på min Pismo og har da flere gange tænkt på at opgradere
til 9.2 men jeg synes aldrig jeg har tid til at begynde at rode og
risikere flere dagens roderi på puteren. Jeg har jo ingen teknisk forstand
og kommer der problemer er jeg lost, da jeg bor derude, hvor kragerne
tager madpakke med, når de skal vende.

hilsen Hanne

>--
>Mvh
>Michael Horn
>Ichat: michaelhorn@mac.com
>Web: homepage.mac.com/michaelhorn

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Michael Horn

Dato : 14-10-02 17:31

> [...]
> risikere flere dagens roderi på puteren. Jeg har jo ingen teknisk forstand
> og kommer der problemer er jeg lost, da jeg bor derude, hvor kragerne

En go flaske rødvin kanske??

Du kan altid dublere din systemmappe inden du opgradere, så hvis nu.....

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-10-02 21:17

michaelhorn@mac.com writes:

>En go flaske rødvin kanske??
>
>Du kan altid dublere din systemmappe inden du opgradere, så hvis nu.....
> [...]

Ja, det er klart. Jeg er ikke bange for at miste data, dem sikrer jeg
selfølgelig, selvom det også tagtr sin tid, men det er alle de timer med
at geninstallere div programmer og mangle div. drivere osv.osv.
Nå, men det er nok værre at tænke på det end at være i det. Det er ligesom
at tænke på at køre bil i sne, is og glat føre. Det kan man grue for, men
sidder man først i bilen, så går det som regle godt

Hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Michael Horn

Dato : 15-10-02 05:24

> [...]

> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Det kan en reserve-systemmappe, netop spare dig for; Hvis et eller andet
skulle svigte under opgraderingen starter du op via en systemCD, smider
den defekte systemmappe ud, genstarter og starks er du tilbage hvor du
kom fra...