Andet multimedie
bentjuul 3670
360° foto
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-10-02 20:29

Nogle ejendomsfirmaer kan vise billeder af værelser i et hus,
hvor man kan se hele værelset 360° rundt. Man drejer så med
piletatsterne eller musen og kan desuden zoome. Hvordan har de
lavet det? Kan jeg lave noget tilsvarende? Kræver det et specielt
kamera, et videokamera eller er det "blot" billedbehandling af
flere billeder fra værelset?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-10-02 21:22

"Lars Thomsen Nielsen" skrev:
> Nogle ejendomsfirmaer kan vise billeder af værelser
> i et hus, hvor man kan se hele værelset 360° rundt.

Det er bedst at starte med at læse tilbage i gruppen
news:dk.fritid.foto hvor emnet ret ofte behandles.

Grunden til at jeg henviser dertil, at at det kræver lidt fototeknik at få
et godt resultat ud af anstrengelserne. Bl.a. et kamera på stativ, med
manuel blænde, og manuel farveballance (hvis det er et digital kamera) mv.
Dertil lidt teknik, bl.a. at du helst skal have minimum 20% overlap
billederne imellem.

Der er flere bud på programmer (når du har skudt billederne) f.eks.
http://www.panoramafactory.com/

Du kan også søge i hvad der er skrevet om emnet i samtlige danske
nyhedsgrupper, f.eks:

http://makeashorterlink.com/?W40F25812

Mvh, Lars