Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatisk åbning af powerpointpræsentatio~
Fra : Vagn Borup

Dato : 13-10-02 20:10

Hej
Er der nogen, som ved, om det er muligt, at få en powerpointpræsentation til
at åbne automatisk, således, at brugeren ikke behøver at gøre noget, når
han/hun har sat en cd-rom med præsentationen i computeren.

Hilsen
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-02 20:58

Sun, 13 Oct 2002 21:09:52 +0200, skrev "Vagn Borup"
<vb@depro-medie.dk>:

>Er der nogen, som ved, om det er muligt, at få en powerpointpræsentation til
>at åbne automatisk, således, at brugeren ikke behøver at gøre noget, når
>han/hun har sat en cd-rom med præsentationen i computeren.

Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Om det er htmlfil eller eller en powerpoint skulle ikke gøre
nogen.

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe praesenation.pps
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der fårpraesentation.pps til at åbne
selv, om det er legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det
ikke kommercielt, gør det vel ikke så meget.

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og
ikke NT/2000/XP.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>, der er et
glimrende program, Quick Launch, til det.

Fra : Lasse

Dato : 10-11-02 10:52

"Vagn Borup" <vb@depro-medie.dk> wrote in message
> [...]
> at åbne automatisk, således, at brugeren ikke behøver at gøre noget, når
> han/hun har sat en cd-rom med præsentationen i computeren.

Mener faktisk at du kan gemme den som en .pps (powerpointshow), og at det så
virker som du ønsker.

Fra : Digit

Dato : 11-11-02 21:24

"Lasse" ræsonnerede, og skrev d. 10 nov 2002:

> til

> Mener faktisk at du kan gemme den som en .pps (powerpointshow), og at
> det så virker som du ønsker.

Det vil kun virke hvis du har PP installeret. Et eller andet sted på MS'
site kan man hente en lille exe fil der skal smækkes med på CD'en (sammen
med autorun.ini). Præsentationen vil så åbne uanset om man har PP eller ej.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments