ikon i adresselinien?
Fra : nih

Dato : 25-02-01 22:27

Hvordan får jeg et ikon i adresselinien? Har prøvet Favicon.com, men uden
held!
Hilsen Niels

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-02-01 22:57

Hej Niels

Hvad mener du med, at du har prøvet favicon.com uden held...? At du har
lavet et favicon og uploadet helt "efter bogen", slettet din side fra
foretrukne og bookmarket den igen - evt. slettet temp-filer mv. - og at du
så stadig ikke kan se dit icon?
Hvis ja, så kan det være, at din ISP ikke supporterer ico.filer på deres
server, og så må du henvende dig til dem og spørge om det er tilfældet.

(Lille tip - når du har URL'en til din side stående i browserfeltet, så kan
du prøve at "fremtvinge" dit favicon ved at holde shift ned og samtidig
klikke med v-musetast på IE-logoet...).

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

nih <nielsih@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97btdo$61$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Birgit Hansen

Dato : 25-02-01 23:08

hej
hvordan kan det så være at næste gang man starter sin browser så er ikonet
væk?
mit virkede kun når jeg brugte filnavnet favicon.ico - hvis jeg kalde filen
min.ico f.eks. så virker det ikke?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-02-01 00:12

Birgit Hansen <bjsnospam@hotmail.com> skrev...
> [...]
> væk?
> mit virkede kun når jeg brugte filnavnet favicon.ico - hvis jeg kalde

Nej, det _skal_ hedde favicon.ico - med mindre du i koderne skriver, at den
skal bruge favicon'et "min.ico" (se på www.favicon.com for helt præcis
fremgangsmåde).
Grunden er, at favicon.ico er default, så det "kigger" IE efter - ligesom
browseren også først søger filen, der hedder index.html osv., men du kan
altså tvinge den til at finde ico-filer med andre navne, hvis du skriver i
koden, at den skal...
Forklaringer på, at ikonet evt. forsvinder, og løsningen, kan du vist også
finde i FAQ'en på www.favicon.com

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 00:30

Sun, 25 Feb 2001 23:08:23 +0100, skrev "Birgit Hansen"
<bjsnospam@hotmail.com>:

>mit virkede kun når jeg brugte filnavnet favicon.ico - hvis jeg kalde filen
>min.ico f.eks. så virker det ikke?

Nej, den skal hedde favicon.ico og ligge i roden af dit websted

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001