Andet multimedie
Quark - HJÆLP!
Fra : Thomas

Dato : 13-10-02 16:46

Jeg har et Quark dokument på en Mac. Dokumentet indeholder en forbandet
masse illustrationer, som alle skal opdateres, de ligger i 3 forskellige
mapper men jeg skal opdatere hvert enkelt billede, i stedet for at Quark
automatisk finder alle billeder i samme mappe som skal opdateres. Har jeg
fået pillet ved nogle indstillinger eller hvad er der sket?

Jeg sidder foran at skulle opdatere omkring 1500 illustrationer manuelt, og
vil meget gerne undgå dette. Kan nogen hjælpe?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Thomas

Dato : 13-10-02 18:21

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> vil meget gerne undgå dette. Kan nogen hjælpe?

Har fundet en løsning, kopierede det over på en anden Mac, og der kunne den
godt opdatere ... skummelt ...

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-10-02 18:16

On Sun, 13 Oct 2002 17:46:01 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg sidder foran at skulle opdatere omkring 1500 illustrationer manuelt, og
>vil meget gerne undgå dette. Kan nogen hjælpe?

Hvis du lægger alle illustrationerne i samme mappe som
Quark-dokumentet, og slår Auto billedimport til, vil de blive
opdateret automatisk.

Dvs. Åbn dokumentet, tryk æble-Y og sæt Billedimport på "Til" og
arkiver dokumentet igen. Næste gang det bliver åbnet opdateres
billederne, hvis de ligger i samme mappe som dokumentet.

Kurt Brixen

Fra : Thomas

Dato : 14-10-02 03:59

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arkiver dokumentet igen. Næste gang det bliver åbnet opdateres
> billederne, hvis de ligger i samme mappe som dokumentet.

Tak for tipper, er lagt ind bagest i hovedet under "må ikke slettes" ...