jdbc-oracle
Fra : Thomas

Dato : 25-02-01 22:04

Heysan

Jeg har et problem i et stykke "textbook"-kode. Det ville være prima, hvis
nogen lige kunne forklare, hvorfor det kaster en "java.sql.SQLException:
Exceding key size". Jeg har søgt på oracle, javasoft osv. Men jeg kan ikke
finde ud af noget.
Host, username og password er selvfølgelig erstattet af det korrekte og jeg
er ret sikker på at fejlen ikke er her. Først koden:

import java.sql.*;
import java.math.*;
import oracle.jdbc.driver.*;

public class JdbcTest {
private static String
oracleDriver="oracle.jdbc.driver.OracleDriver",
connectionUrl="jdbc:oracle:thin:@host",
userName="xx",
passWord="yy";

static public void main(String[] args) throws SQLException,
ClassNotFoundException {

DriverManager.registerDriver(new oracle.jdbc.driver.OracleDriver());

Connection conn=DriverManager.getConnection(connectionUrl, userName,
passWord);
}
}

og her den forjættede exception:

Exception in thread "main" java.sql.SQLException: Exceding key size
at oracle.jdbc.dbaccess.DBError.check_error(DBError.java:428)
at oracle.jdbc.ttc7.O3log.<init>(O3log.java:255)
at oracle.jdbc.ttc7.TTC7Protocol.logon(TTC7Protocol.java:170)
at
oracle.jdbc.driver.OracleConnection.<init>(OracleConnection.java:103)
at oracle.jdbc.driver.OracleDriver.connect(OracleDriver.java:148)
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:457)
at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:137)
at JdbcTest.main(JdbcTest.java:29)

På forhånd tusinde tak for hjælpen!
/T

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-02-01 22:29

Thomas wrote:

> [...]
> Exceding key size". Jeg har søgt på oracle, javasoft osv. Men jeg kan ikke

Jeg har aldrig set den fejl før, men gætte kan man jo altid.

Fejltype og stacktrace tyder meget kraftigt på at det er i
JDBC-driverens login-kommunikation med databasen at fejlen sker. Mit
gæt er at det skyldes at driveren ikke passer til den pågældende
database, fx fordi du bruger nyeste driver mod en tursegammel database.

Du har læst JDBC-afsnittet i Java tutorial, og fra Oracles dokumentation
til JDBC-driverne?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas

Dato : 27-02-01 22:27

Bingo! Jeg compilede med dem der var leveret med basen og så var den fjong.

Nu er spørgsmålet kun - hvorfor gjorde jeg ikke det fra starten. Hmm.

Tusinde tak for hjælpen.

/T

Fra : 0405rl

Dato : 26-02-01 09:17

Hej Thomas

Nedenstående eks. er taget fra Oracle's dokumentation, og det virker...

/*
* This sample can be used to check the JDBC installation.
* Just run it and provide the connect information. It will select
* "Hello World" from the database.
*/
// You need to import the java.sql package to use JDBC
import java.sql.*;
// We import java.io to be able to read from the command line
import java.io.*;

class JdbcCheckup
{
public static void main (String args []) throws SQLException, IOException {
// Load the Oracle JDBC driver
DriverManager.registerDriver(new oracle.jdbc.driver.OracleDriver());

Connection conn =
new oracle.jdbc.driver.OracleDriver ().defaultConnection ();

// Create a statement
Statement stmt = conn.createStatement ();

// Do the SQL "Hello World" thing
ResultSet rset = stmt.executeQuery ("SELECT 'Hello World' FROM dual");

while (rset.next ())
System.out.println (rset.getString (1));
System.out.println ("Your JDBC installation is correct.");
}
}

mvh. René Larsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 27-02-01 22:29

"0405rl" <0405rl.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej Thomas
>
> Nedenstående eks. er taget fra Oracle's dokumentation, og det virker...

Ja hvis driverne er de rigtige

Fra : Jesper S. Knudsen

Dato : 07-03-01 16:06

Hej Thomas

Er du sikker på at du bruger den rigtige JDBC driver sammen med den rigtige
version af Oracle?

Jesper