Geforce 4, 2D kvalitet
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 16:19

Hej

Jeg har nu mit ATI radeon grafikkort, der snart står til udskiftning...

Jeg havde tænkt mig at prøve et Geforce 4 TI 4200.. Og læner mig mest op af
MSI kortet.. Er det et godt valg?

Men jeg synes at kunne se på specifikationer. At geforce 4 kortene kun kan
køre i 85 HZ i 1600*1200! Kan det være rigtigt?

På nuværende tidspunkt presser jeg min Samsung skærm op i 87 HZ ved
1600*1200 uden problemer, ud over at skærmen brænder sammen ca. hvert år

Men de sidste 2 HZ gør faktisk, at skærmen ikke flimre synligt på hvide
baggrunde. Som kan ses i 85 HZ

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 22:00

> Men jeg synes at kunne se på specifikationer. At geforce 4 kortene kun kan
> køre i 85 HZ i 1600*1200! Kan det være rigtigt?

Hmm Asus serien, ser ud til at kunne kører 100 Hz i 1600*1200 ved 32 bit

Andre på fadet?

Men tilbage til kvalitetet.. Nogen der ved hvad det bedste geforce TI 4200
er? når det også skal være god kvalitet i 2D som ikke gnidre i billedet ved
de opløsning?

Fra : 0nkel

Dato : 13-10-02 22:26

> Hmm Asus serien, ser ud til at kunne kører 100 Hz i 1600*1200 ved 32 bit

Langt de fleste Geforce kort er bygget på NVIDIAs reference kort og er
derfor 100% ens.

Her er der målinger af 2D billedkvalitet
http://www.tech-report.com/onearticle.x/3747

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-02 22:58

"0nkel" <0nkel@ofir.dk> wrote in message

> Langt de fleste Geforce kort er bygget på NVIDIAs reference kort og er
> derfor 100% ens.

Hmm, men så undre det mig at det står andre opdateringsfrekvenser ved nogle
af de andre kort.. Men det er nok i 3d

> Her er der målinger af 2D billedkvalitet
> http://www.tech-report.com/onearticle.x/3747

Hmm, man skal da holde tungen lige i munden,, for at finde ud af de link man
trykker på... Når man vælger MSI geforce 4 TI 4600, kommer man til Matrox
Parhelia... Men sinsyg for sinuskurven ser fin på DET kort....

Så er Geforce 4 alligevel ikke så god til 2D

Fra : Hanziman

Dato : 16-10-02 12:58

> [...]
> Parhelia... Men sinsyg for sinuskurven ser fin på DET kort....
>
> Så er Geforce 4 alligevel ikke så god til 2D

Mnjah, alt er jo relativt.
Jeg har benyttet mange forskellige grafikkort gennem årene, Matrox G200,
TNT, Geforce256 og GF4 Ti4200. Jeg ved at mange altid har prist Matrox for
deres meget gode 2d billede, men jeg må erkende at det eneske
grafikkortskift hvor jeg har kunnet se forskel i billedkvalitet i 2D har
været da jeg for nylig gik fra et G256 til et Gf4 Ti4200 - billedet var en
del skrapere, mindre tåget / mere lyststærkt. Jeg kunne ikke bemærke forskel
da jeg gik fra G200 til TNT eller for den sags skyld fra TNT til G256, men
nu....der er der forskel.
Det skal siges at min skærm er en 17" Sony Trinitron.

just my 2 cents....

Hans