Svensk pølseret
Fra : zcully

Dato : 13-10-02 14:13

Hejsa

Jeg søger en god og nem opskrift på svensk pølseret til 4 personer.

/Zcully

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-10-02 14:43

Hej Zcully

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
> Jeg søger en god og nem opskrift på svensk pølseret til 4 personer.

Det er meget simpel. Du tager nogen kolde kogte kartofler, 1-2 pakker
rødspølser, et stort løg, og noget tomatpuré.

Skær kartoflerne, pølserne og løget i tern, og kom alle tre dele i en gryde.
Tilsæt tomatpuré efter behøv, det er svært og sige hvor meget der skal
bruges, det er jo smag og behag. Varm retten godt igennem, og server den med
lidt klippet purløg over.

velbekomme

Bolette

Fra : Niels L.

Dato : 13-10-02 15:56

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tilsæt tomatpuré efter behøv, det er svært og sige hvor meget der skal
> bruges, det er jo smag og behag. Varm retten godt igennem, og server den

Hej!....
Måske vil det være en go' idé at tilsætte lidt bacontern.....den dér dejlige
røgede smag, sætter prikken over i'et!

Hilsen
Niels

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 13-10-02 15:41

Sun, 13 Oct 2002 15:13:11 +0200, skrev "zcully" <zcully@hotmail.com> :

>Jeg søger en god og nem opskrift på svensk pølseret til 4 personer.

Denne opskrift plejer jeg selv at bruge:

SVENSK PØLSERET

1 kg kogte, kolde pillekartofler
8 wienerpølser
2 store hakkede løg
smør/margarine
1-2 tsk paprika
1 lille dåse konc. tomatpuré
ca. 2 dl mælk
1/4 liter kaffefløde
salt, peber

Svits de hakkede løg i fedtstoffet til de er gyldne. Skær pølserne i
skiver og svits dem med. Drys paprika over og bland det godt. Skru ned
for varmen. Skær kartoflerne i mindre stykker (terninger) og læg dem i
gryden. Hæld tomatpuré, mælk, salt og peber over. Rør forsigtigt, så
det hele blandes godt rundt. Lad det småsnurre 5 - 10 minutter. Tilsæt
fløden og lad det snurre videre i nogle minutter. Smag til.
Servér med masser af klippet purløg over !!

--
Gitte Sørensen news@gittes.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-10-02 16:11

> ca. 2 dl mælk

gud ja, mælk plejer jeg da også komme i, så det bliver lidt sovset

Bolette

Fra : zcully

Dato : 13-10-02 21:34

"Gitte Sørensen" <gydda@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> fløden og lad det snurre videre i nogle minutter. Smag til.
> Servér med masser af klippet purløg over !!

Tak skal du ha. Den tror jeg at jeg vil prøve imorgen..

/Zcully

Fra : Jørgen Hess

Dato : 14-10-02 09:59

"Gitte Sørensen" <gydda@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Gitte Sørensen news@gittes.dk
>
> Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,

Hvis man så er træt af kartofler sådan henad sen vinter, kan man udskifte
dem med pasta: Skruer, knækket magaroni. Ca. 500 g. rå vægt skulle erstatte
1 kg kartofler. Måske jeg så vil bruge en stor dåse 140 g konc. tomat.
Mælken kan udskiftes med vand, og fløden behøves ikke, man kan også bruge en
ukoncentreret tomatpuré (hjemmekogt?) og så ikke noget vand. Vær forsigtig
med salt, det har du jo brugt
ved kogningen af pasta.

Kog pastaen
Rist løg og pølser som tidligere nævnt.
Rør tomat koncentratet op med vand kom evt. 1-2 tsk sukker i.
Dræn den kogte pasta i et dørslag og styrt den over de ristede pølser og rør
rundt. Når det ser ud som om pastaen har suget fedtet kommes tomatpuréen
over. Skru helt ned for varmen (gas) i et minuts tid, sluk for varmen
(elektrisk/gas).

Serveres med revet ost (behøver ikke at være special oste) og purløg, og
flasken med tomat ketchup stilles på bordet.

Denne ret hedder "Rød mad"

Jørgen

Fra : Ultimativos

Dato : 13-10-02 23:17

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da9716b$0$1023$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jeg søger en god og nem opskrift på svensk pølseret til 4 personer.
>
> /Zcully

Jeg svitser et løg sammen med pølsestykkerne. Tilsætter de RÅ
kartoffelterninger, en dåse flåede, hakkede tomater og mælk så blandningen
er knap dækket. Koger ved svag varme under jævnligt omrøring til kartoflerne
er møre og sovsen jævnet (-af kartoflerne) (ca. 30-45 minutter).

m.v.h.

Fra : Lars Berg

Dato : 14-10-02 00:26

Åbenbart kun mig, der putter eddike i.