Fotos fra MacBruger Workshoppen
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-10-02 10:52

Fotos fra MacBruger Workshoppen

Jeg har netop lagt 60 fotos fra gårsdagens MacBruger Workshop på
nettet, de ligger på flg. URL:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html

Der er 5 preview-ark med oversiger, klik på de små thumbnails
fotos, hvis du ønsker at se billedet i en stor størrelse.

Billederne ligger kun på denne adresse i en uge, de vil så blive
blive erstattet af andre nye billeder, men når jeg får tid, så
vil de blive placeret sammen med de øvrige fotos fra tidliger
MacBruger Workshopper.

Min erfaring siger mig, at der plejer at blive run på serveren
når der er billeder fra MacBruger Workshoppen, så jeg skal nok
holde øje med den, og sørge for at den kører optimalt...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 11:58

On Sun, 13 Oct 2002 11:51:47 +0200, Niels Ebbesen wrote
(in message <3DA94231.61BE8DA5@niels-ebbesen.net>):

> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html

Fine billeder. Gid man vidste, hvem de forskellige varŠ

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 13:04

In article <0001HW.B9CF1E61000D79B3F0284600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Fine billeder. Gid man vidste, hvem de forskellige varŠ

På <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html> er den
nydelige herre i forgrunden mig. Skaldepanden ved siden af er Morten.
Damen i vinduet er min privatchauffør [tak], Birgitte.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 14:23

On Sun, 13 Oct 2002 14:04:09 +0200, Martin Edlich wrote
(in message <newsspam4-F6FE45.14040913102002@dtext.news.tele.dk>):

Ah, nu forstår jeg bedreŠ!

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-10-02 14:23

in article newsspam4-F6FE45.14040913102002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 13/10/02 14:04:

> På <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html> er den
> nydelige herre i forgrunden mig. Skaldepanden ved siden af er Morten.
> Damen i vinduet er min privatchauffør [tak], Birgitte.

Hvem er så ølaben her?

<http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-50.html>
--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-10-02 14:36

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article newsspam4-F6FE45.14040913102002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich

> Hvem er så ølaben her?
>
> <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-50.html>

Der lader til at være eet sammenfald mellem ølabe og "nydelig". Den røde
mave i baggrunden hedder i øvrigt Jesper.

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 16:45

On Sun, 13 Oct 2002 15:36:24 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1fk0086.14yrj4ekmfcx4N%spam@reippuert.dk>):

Jesper hvem?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-10-02 18:20

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jesper hvem?

Gylling!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 14:42

In article <B9CF405D.2635F%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Hvem er så ølaben her?

Jeg ser hr Ebbesen har været flittig med Photoshop og skiftet den røde
sodavand jeg i virkeligheden drak, ud med en øllebajer.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-02 18:19

> Jeg ser hr Ebbesen har været flittig med Photoshop og skiftet den røde
> sodavand jeg i virkeligheden drak, ud med en øllebajer.

Hvad bliver det næste? At han har gjort folk overvægtige og tyndhårede?
Og gamle og rynkede? Jeg er glad for, at bo så langt væk. Så slipper man
da for at vise sig fra sin værste side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-10-02 19:18

Martin Edlich wrote:

> Jeg ser hr Ebbesen har været flittig med Photoshop og skiftet
> den røde sodavand jeg i virkeligheden drak, ud med en øllebajer.

Du kan da være glad for, at jeg ikke lige havde et velegnet
billede af en flaske husholdningssprit....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-10-02 14:43

> På <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html> er den
> nydelige herre i forgrunden mig. Skaldepanden ved siden af er Morten.
> Damen i vinduet er min privatchauffør [tak], Birgitte.

Apropos skraldespand. Kunne man få identificeret UHO'en*) på dette
billede <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-49.html>?

Eller er det bare billedkvaliteten der snyder

*) Uidentificeret Håndholdt Objekt

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 15:30

In article <1fk00tx.rn5hqbt99rueN%ttvegaard@yahoo.dk>,
ttvegaard@yahoo.dk (Thomas Tvegaard) wrote:

> Apropos skraldespand. Kunne man få identificeret UHO'en*) på dette
> billede <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-49.html>?

Hvem er det der holder hvad i hånden?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-10-02 15:54

> Hvem er det der holder hvad i hånden?

Jeg tænker på den nydelige herre tættest på den grønne sodavand i
forgrunden og som ses i profil...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 16:47

On Sun, 13 Oct 2002 16:53:54 +0200, Thomas Tvegaard wrote
(in message <1fk047p.wkehsjqazmbkN%ttvegaard@yahoo.dk>):

En kuglepen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 20:02

In article <0001HW.B9CF6230001D5E0CF0284600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> En kuglepen.

Det er faktisk lidt underligt. Jeg undrede mig godt nok over at hr
Ebbesen kom farende med linsedyret hver gang jeg tog en tår af min røde
sodavand eller tog min kuglepen frem for at skrive telefonnummeret til
vægtvogterne ned til Morten (Jonas blev ved med at stjæle det). Bagefter
finder man så ud af at disse ganske uskyldige objekter på det frækkeste
er blevet udskiftet med hård narko (iflg svenskerne). Jeg går ud fra at
det udelukkende er manglende evner, der har afholdt hr Ebbesen fra at
udstyre mig med en tube kontaktlim oppe i det ene næsebor, og en flaske
husholdningssprit i det andet.

Jeg tror sgu jeg sender en kage [1] til hr Ebbesens ESP [2].

[1] http://www.dancake.dk/dansk/sort/r_crefru.htm
[2] ElectroShock Provider.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-10-02 20:45

Martin Edlich wrote:

> [...]
> af min røde sodavand eller tog min kuglepen frem for at skrive
> telefonnummeret til vægtvogterne ned til Morten (Jonas blev ved

Jeg har faktisk overvejet at vi måske kunne få mange flere
medlemmer og gæster til vores MacBruger arrangementer, hvis vi
efter WorkShoppens mere praktiske del forsatte med et rigtig
MacParty, med bar, musik, underholdning og frække damer...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 21:02

In article <3DA9CD3D.B66A5B74@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> efter WorkShoppens mere praktiske del forsatte med et rigtig
> MacParty, med bar, musik, underholdning og frække damer...:)

Skal der så også vaskes svin?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 19:38

In article <1fk047p.wkehsjqazmbkN%ttvegaard@yahoo.dk>,
ttvegaard@yahoo.dk (Thomas Tvegaard) wrote:

> Jeg tænker på den nydelige herre tættest på den grønne sodavand i
> forgrunden og som ses i profil...

Må man nu ikke holde Morten i hånden?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 16:44

On Sun, 13 Oct 2002 14:04:09 +0200, Martin Edlich wrote
(in message <newsspam4-F6FE45.14040913102002@dtext.news.tele.dk>):

> <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html>

Min søn på tolv siger, at Morten Reippuert ser sej ud. 'Han ligner Hitman,
hvis han ikke havde briller på'. Stor ros! (Hitman 2 er lige kommet til
PlayStation 2).

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-10-02 20:25

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> På <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html> er den
> nydelige herre i forgrunden mig. Skaldepanden ved siden af er Morten.
> Damen i vinduet er min privatchauffør [tak], Birgitte.

Heh. Installations-cd'ere indenfor rækkevidde, og skærmen er allerede
halvt gået i sort.

Selv bajerne ser lunkne ud :))
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 21:00

In article <kkbs5yuons.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Heh. Installations-cd'ere indenfor rækkevidde,

Det kunne du godt have sagt noget før - jeg troede at det var kiks.

Øv, jeg har ondt i maven......

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-10-02 21:11

> Det kunne du godt have sagt noget før - jeg troede at det var kiks.
>
> Øv, jeg har ondt i maven......

Du _kunne_ bare have brugt dem som ølbrikker, som vi andre.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 21:31

In article <kk7kgmt7yo.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du _kunne_ bare have brugt dem som ølbrikker, som vi andre.

Tjoe, men nu drikker jeg som sagt kun rød sodavand.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 13-10-02 21:30

> På <http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_mac_workshop-48.html> er den
> nydelige herre i forgrunden mig. Skaldepanden ved siden af er Morten.
> Damen i vinduet er min privatchauffør [tak], Birgitte.

Selvtak Martin. Det var en udsøgt fornøjelse at bruge en ekstra halv
time på at finde frem til hvor du bor - det har dannet basis for en
bi-indtægt som guide i Greve og omegn Derudover var det rart at få
bekræftet at mænd ikke nødvendigvis er verdensmestre i at læse
kort...selvfølgelig betinger det at føreren af bilen og kortlæseren er
enige om hvilken vej de kører, men det er en anden historie!

Må jeg også have lov til at sige tak til Morten og Martin for at jeg i
morgen skal investere i to nye baghjul til bilen efter at disse blev
brændt totalt af! Hvorfor? Jo, fordi jeg i min godhed tilbød de herrer
et lift til Herlev station og kombinationen af en Fiat 127, Morten med
ny frisure (eller mangel på samme) med nyindkøbt computer samt en
små-snaldret Martin ikke faldt heldigt ud. Således jamrede Dytte (som
min bil hedder) hele vejen, der stank af brændt gummi og hver gang vi
drejede larmede bilen mere eller mindre - alt efter i hvilken side
belastningen var størst (dog mest i venstre side - hvem var det nu, som
sad dér?) Men vi nåede da til Vedbæk - efter at have læsset passagererne
af ved stationen - i god behold

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 21:46

In article <1fk0j89.1705ofa19goxiwN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

Voldsnip
> (dog mest i venstre side - hvem var det nu, som sad dér?)

Det gjorde du.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 13-10-02 22:17

> In article <1fk0j89.1705ofa19goxiwN%birgitte@behrendt.dk>,
> birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:
>
> Voldsnip
>
> Det gjorde du.

Og dig selv

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-10-02 22:39

In article <1fk0m01.1wylj3r1b7909zN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> Og dig selv

Joe, men så fuld af varm luft som jeg er, har min masse nok ikke haft
nogen indflydelse på dæktrykket.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-10-02 22:55

[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> samt en små-snaldret Martin ikke faldt heldigt ud.

Rød sodavand, javelja.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-10-02 23:54

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Rød sodavand, javelja.

Martin vil jo bare ikke indrømme at det var smadder hyggeligt..;)

Men jeg kan da lige fortælle ham, at hvis hans og Mortens
konfiguration at Ida's iMac er vellyket, så har de bidraget til
at to menesker som aldrig tidligere har ejet en computer kommer
godt i vej, Ida har ganske vist arbejdet med Mac, når hun laver
Gammelgaards blad og div. plakater, men beslutningen om at ha' en
privat computer derhjemme, har ta'et mindst 3 år...

Og så kan jeg lige oplyse, at min bette web-server har sendt lidt
over 14.000 filer af sted siden kl. 12:00, det er da meget godt
gået af en gammel PowerMac 8200.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-10-02 16:54

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 13 Oct 2002 11:51:47 +0200, Niels Ebbesen wrote
> (in message <3DA94231.61BE8DA5@niels-ebbesen.net>):

> Fine billeder. Gid man vidste, hvem de forskellige varŠ

Hvem vil du have info om ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-10-02 20:57

On Sun, 13 Oct 2002 17:54:12 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fk071o.mqxtu1pyh7wwN%jesper@gylling.net>):

> Hvem vil du have info om ?

Dem alle sammen. Det ville da være rart, hvis navnene stod neden under
billederne for os der ikke kender the in crowd.

Fra : Michael Holm

Dato : 13-10-02 21:21

> Dem alle sammen. Det ville da være rart, hvis navnene stod neden under
> billederne for os der ikke kender the in crowd.
det er mig (sammen med 2 af mine børn) der kigger på Martin, mens han er
ved at gemme narkotika el. lign i min Titaniums indre dele

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-10-02 22:25

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> det er mig (sammen med 2 af mine børn) der kigger på Martin, mens han er
> ved at gemme narkotika el. lign i min Titaniums indre dele

De der workshops er vist noget værre snavs - især når flere af
deltagerne bagefter benægter at have griset sig til ("I did not touch
that [...]" - indsæt passende fyld(e)ord). Det ku' være man skulle
deltage næste gang og ta' grisen med...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-10-02 22:58

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Det ku' være man skulle
> deltage næste gang og ta' grisen med...

Hmm, jeg troede at han var der.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-10-02 16:37

On Sun, 13 Oct 2002 23:58:01 +0200, Michael Tysk-Andersen wrote
(in message <1fk0nv7.1lhguzn1yj7of8N%mta@mac.com>):

> Hmm, jeg troede at han var der.

Nej, jeg var der ikke. Ornen, om jeg må be'Š

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-10-02 14:41

bechd@mac.com writes:

>Efter at have haft den tvivlsomme fornøjelse at være FirstClass-bruger
>tror jeg nu gerne på, at den ikke kan indsætte en ekstra header.
>--
>Christian

Hvornår har du været det? Hvis du tænker på politiken online for år
tilbage, da man også brugte modem, så.... Det fungere upåklageligt Jeg
er endda ikke kommet længere end til ver. 5.6.11
Der er kommet mindst 2 nye versioner efter.
jeg har da egentlig haft mere vrøvl med min get2net

Hilsen hanne

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-10-02 02:22

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvornår har du været det? Hvis du tænker på politiken online for år
> tilbage, da man også brugte modem, så.... Det fungere upåklageligt Jeg
> er endda ikke kommet længere end til ver. 5.6.11

Jeg er enig med Hanne. Har altid (nå, ja, altid ?) været en stor
tilhænger af FirstClass.
Har været "moderator" på en FirstClass server tidligere. Den kørte på en
PowerMac xxxx i mere end fire år. Uden et eneste nedbrud
Var osse begejstret PolOnline tilhænger. Et par år jos Enterpol blev det
vist til.

Så, Christian, jeg forstår ikke helt den kritik, du lufter.

Er der ikke noget med at skolekom (skolelærernes fælles server) kører
via First Class?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-02 11:08

mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

> [...]
>vist til.
>
>Så, Christian, jeg forstår ikke helt den kritik, du lufter.

Jeg bryder mig ganske simpelt ikke om programmet og dets semantik. Det
irriterer mig at skulle have et skrivebord oven på min computers
skrivebord og i et konferencesystem gider jeg ikke at flytte rundt på
mapper. Jeg vil langt hellere have en trådet struktur. FirstClass
prøver at give en illusion af, at man kan klare alt sig arbejde inde i
FirstClass og det kan man selvsagt ikke.

>Er der ikke noget med at skolekom (skolelærernes fælles server) kører
>via First Class?

Ska' du kalde mig folkeskolelærer?

Jo, det gør de. HF på Aarhus Universitet benytter også FC. Ingen af
stederne har det dog været uproblematisk, så måske skulle de hyre dig
som administrator?
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-02 23:59

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> [...]
> prøver at give en illusion af, at man kan klare alt sig arbejde inde i
> FirstClass og det kan man selvsagt ikke.

Ha, nu fandt jeg dig. Mener: nu fandt jeg referencen somdu gav. Nu
bliver det lidt plukket med mit svar ... ovenfor eller hvor det er.
Jeg kan godt se pointen i din kritik. Og det med en trådet struktur har
jeg sikkert ikke forstået.

> Ska' du kalde mig folkeskolelærer?

Ja: Folkeskolelærer! Gør det ondt?
Men OK, er det ikke rigtigt at skolekom kører på FC?

> Jo, det gør de. HF på Aarhus Universitet benytter også FC. Ingen af
> stederne har det dog været uproblematisk, så måske skulle de hyre dig
> som administrator?

Det kommer an på lønnen, gør det.

Jeg har - som vist allerede skrevet? - kendskab til en bette PPC, der
kørte uproblematisk i flere år i Ribe Amt. Men jeg var nu kun moderator.

Hvis du seriøst ønsker kontakt til nogle af dem, der var ansvarlige for
den BBS, så koster det kun en kop kaffe , men det skal være
kvali-kaffe !

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-02 11:04

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> skrev:

> [...]
>er endda ikke kommet længere end til ver. 5.6.11
>Der er kommet mindst 2 nye versioner efter.

Undskyld det sene svar. Jeg må indrømme, at jeg havde overset både dig
og Mich.

Jeg tænker ikke på POLonline - den blev jeg nemlig aldrig bruger på,
selv om jeg hørte meget godt om den. Jeg tænker udelukkende på
programmet FirstClass som jeg ikke er begejstret for. Ideen med et
skrivebord og mapper, der kan flyttes rundt er efter min mening helt
forfejlet. Det fjerner fokus fra indholdet. Desuden synes jeg ikke
betjeningen og avancerede indstillinger er intuitive og når man skal
forholde sig til fire forskellige konferencesystemer, så gider jeg
ikke at bruge uforholdsmæssigt lang tid på den ene i fht. de andre.

>jeg har da egentlig haft mere vrøvl med min get2net

Øhh, her tabte du mig. Hvordan kan du sammenligne en
internetforbindelse og et konferencesystem? Eller er det
nyhedsgrupperne du tænker på?
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-02 23:59

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> og Mich.

Øh, i denne tråd? Mærkeligt, men jeg kan ikke se mit eget indlæg i denne
tråd? Men det er måske i en anden tråd? Eller er der bøvl med
dtext.plusenmasseandet.dk igen ?

Nå, men , Christians grundlæggende kritik af First Class forekommer mig
a tvære OK. Men set i lyset at, at vi var vant til BBS'er - dazumals -
så var FC faktisk utroligt velfungerende.

PolOnline var noget af det bedste m.h.t. BBS, som jeg har oplevet, skam
få dem, der nedlagde det. Jeg føler i hvert fald ikke den tilknytning
til nævnte mediefirma, der kunne have betydet noget i denne tid, hvor
medierne så gerne vil have mediekonvergens ..... hvad enten brugerne vil
eller ej.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-10-02 14:48

michael@irczone.dk writes:

>Hvis det kun er groups.google.com man ønsker at undgå, kan man godt
>nøjes med at skrive "X-No-archive: yes" som første linie i indlægget.
>
>Jf. <URL: http://www.google.com/googlegroups/help.html#prevent >
>
>--
>Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
>------------.

Tak for oplysningerne. Især betrygende at man kan fjerne noget man selv
har skrevet. Hvis man ellers kan finde det

Fed signatur du har, hvis man bare kune huske det

> »Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,
> hvad du siger«, Matthias Claudius

Hilsen hanne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-02 17:49

In article <fc.0073fb6b0498f4e53b9aca007d8edbad.498f559@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Tak for oplysningerne. Især betrygende at man kan fjerne noget man selv
> har skrevet. Hvis man ellers kan finde det

Du kan hurtigt lave en liste over dine egne indlæg, ved at skrive din
e-mail-adresse i feltet "Forfatter" her:

http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=da

Jeg kan se at du har skrevet 407 indlæg fra din nuværende adresse, så
der bliver jo nogle huller i arkivet, hvis du begynder at slette løs :)

> Fed signatur du har, hvis man bare kune huske det

Den fungere også som en lille påmindelse til mig selv, som lige bliver
serveret til slut, når jeg har skrevet et indlæg :)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-10-02 21:30

David Blangstrup wrote:

> Dem alle sammen. Det ville da være rart, hvis navnene stod neden
> under billederne for os der ikke kender the in crowd.

- det er mig som ikke er med på nogle af billederne...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-02 21:59

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har netop lagt 60 fotos fra gårsdagens MacBruger Workshop på
> nettet, de ligger på flg. URL:
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of5.html

Det er vældigt gode, og det er sjovt, at folk for en gangs skyld har
fortalt, hvem der er hvem på billederne. Da jeg kiggede dem igennem, kom
jeg til at tænke på Apples reklamer for iMac, om hvordan man undgår det
kabelrod som man har med en pc. Kunne I ikke have gemt kablerne lidt af
vejen? Sæt nu en pc-bruger falder over billederne på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-10-02 22:55

> [...]
> kabelrod som man har med en pc. Kunne I ikke have gemt kablerne lidt af
> vejen? Sæt nu en pc-bruger falder over billederne på nettet.

Ja og et af temaerne var enda trådløst netværk.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-02 23:06

> Ja og et af temaerne var enda trådløst netværk.

Det kan være, det er "før-billederne", der er lagt ud på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-10-02 23:12

> Det kan være, det er "før-billederne", der er lagt ud på nettet.

Ja "efter-billederne" er blevet bortcensureret da folk var så plørefulde
at de måtte køres bort i hårdt overbelastede biler.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-10-02 23:20

> Ja og et af temaerne var enda trådløst netværk.

Faktisk er billedet taget under det trådløse, da det jo er så smart at
får at man kan bruge et af Avayas PCMCIA kort, så skal man have en
driver og den er jo svært at hente trådløst.............

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 15-10-02 18:16

firstname@lastname.dk writes:
> [...]
>David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
>Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
>iChat://davidbeatnik (Apache sleeps at home, ugh!)

Hvis nu du ikke kan stå for fristelsen og få lyst til at indfinde dig på
næste workshop. Kunne du så ikke iklæde dig dit Jaguarskind, så du er let
genkendelig?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-10-02 11:09

On Tue, 15 Oct 2002 19:15:49 +0200, Hanne Hertzog wrote
(in message <fc.0073fb6b049120133b9aca007d8edbad.49120b0@net.dialog.dk>):

> [...]
> genkendelig?
>
> Hilsen Hanne
>

> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Har du nogensinde set en halvfed orne i et jaguarskind Mac feder!
P.S.: Hvorfor skal Interpol have gødningŠ og blomstre?? Politifolk i
hippietøj?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-10-02 11:20

> [...]

> Har du nogensinde set en halvfed orne i et jaguarskind Mac feder!
> P.S.: Hvorfor skal Interpol have gødningŠ og blomstre?? Politifolk i

Enterpol med E er Politikens lukkede forum, som nogle er meget glade for
!! Ikke særlig solidarisk selvom nok mange af deres brugere vil betragte
sig selv som meget solidariske.......

News groups er det eneste rigtige - her kan alle nemlig søge i databasen
- det kan man ikke på Enterpol med mindre man er medlem.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Steen Larsen/Rødovre

Dato : 18-10-02 07:20

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>
>News groups er det eneste rigtige - her kan alle nemlig søge i databasen
>- det kan man ikke på Enterpol med mindre man er medlem.

Jeg synes det er godt, at udtrykket solidaritet bliver trukket frem af
mølposen.
Imidlertid synes jeg ikke det er relevant som svar på indlæg fra bl.a.
Hanne, når du skriver, at Enterpol ikke er særlig solidarisk, "selv om nok
mange af deres brugere vil betragte sig selv som meget solidariske....."
Jeg synes netop Hanne øser ud af sin hjælpsomhed på en beundringsværdig
måde, som ikke blot kommer en lukket gruppe tilgode.
Det er desuden ude af proportioner at nedgøre en lille gruppe som
Enterpols medlemmer, der så vidt jeg kan forestille mig, ikke forholder
dig oplysninger, som du ville være interesseret i.
I øvrigt har Enterpol aldrig været tilknyttet Politiken, da det så vidt
jeg ved, er opstået som en udbrydergruppe fra Politiken Online, efter
denne var blev webbaseret.

Venlig hilsen
Steen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-10-02 08:43

Steen Larsen/Rødovre <steen@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> I øvrigt har Enterpol aldrig været tilknyttet Politiken, da det så vidt
> jeg ved, er opstået som en udbrydergruppe fra Politiken Online, efter

Problemet med de lukkede grupper er:

- indlæggene er ikke tilgengængelige for alle, da de kræver medlemskab.
Det er meget ærgerligt da fx. google.com kan være din ven, hvis du har
et problem

- ofte sidder der en selvbestaltet jeg-ved-alt-type, som ikke bliver
sagt imod når der tages fejl, fordi forummet netop er lukket

Jeg nedgør ikke en lille gruppe, men pointerer blot at mange af
medlemmerne nok vil betegne sig selv som meget solidariske, men det
forum de har valgt til hjælp for andre bestemt ikke er solidarisk.

Her på Usenet skal man tænke over hvad man skriver - da alt lagres for
tid og evighed. Hvis Enterpol lukker så er alt væk - også der hvor man
sviner hinanden til.................. !

Jeg synes at news groups er det eneste rigtige forum til diskussioner om
Mac problemer. Hverken Mediamacs eller MacNyts site er velegnede, da man
ikke kan se om der er kommet svar på ens indlæg eller om nogen har
kommenteret det man har skrevet. På MacBrugers website er der også et
forum, som endda er pivåbent for alle også ikke-medlemmer. Her er der
kommet ca. 900 indlæg på al den tid det har eksisteret - det er hvad der
kommer på dk.edb.mac på en måned. Desuden er det en 5-6 personer, som
sidder og fedter med deres spørgsmål.

Enterpol minder jo til forveksling om et BBS. Her kræver det medlemskab
at kunne debattere - og så koster det endda penge.

Usenet er gratis og for alle.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-10-02 17:22

> Jeg synes at news groups er det eneste rigtige forum til diskussioner om
> Mac problemer.
KLIP
> Usenet er gratis og for alle.

Det er jo præcis mine argumenter mod at flytte debat over på diverse
Groupcare-grupper.

<1f9ur3i.12nzrd0smzuosN%jesper@gylling.net>

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-10-02 18:33

Preben Bødker Nielsen <gizmo@tdcadsl.dk> wrote:

> KLIP
>
> Det er jo præcis mine argumenter mod at flytte debat over på diverse
> [...]

Helt enig, men flere af dem som er på groupcare listerne ønsker ikke/kan
ikke finde ud af at bruge usenet og så må man indrette sig efter det.

Hvis det stod til mig var vi alle på usenet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Christian Bech

Dato : 25-10-02 13:11

gizmo@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:

>KLIP
>
>Det er jo præcis mine argumenter mod at flytte debat over på diverse
>Groupcare-grupper.

Men nu er Groupcare jo heller ikke gratis længere. I hvert fald ikke
hvis man ikke vil afvises 4 ud af 5 gange.
--
Christian

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 16:05

> [...]

> Men nu er Groupcare jo heller ikke gratis længere. I hvert fald ikke
> hvis man ikke vil afvises 4 ud af 5 gange.

Brug iGroups.dk

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 19-10-02 14:43

In article <1fk8t0a.1q5ubfe1ytaydcN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper
> [...]
> Her på Usenet skal man tænke over hvad man skriver - da alt lagres for
> tid og evighed. Hvis Enterpol lukker så er alt væk - også der hvor man

Ikke hvis man sætter headeren "x-no-archive: yes", så skipper Google dem.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 18-10-02 15:55

firstname@lastname.dk writes:

>Har du nogensinde set en halvfed orne i et jaguarskind Mac feder!
>P.S.: Hvorfor skal Interpol have gødning? og blomstre?? Politifolk i
>hippietøj?
Næh, det har jeg godt nok ikke, men det ku' måske være forfriskende at se
noget nyt
Jeg har da både set dit jaguarskind på din mac(skrivebord) og så har jeg
set et smukt, formodentlig ungdomsbilledepå din hjemmeside, så mon ikke
resultat kan blive over al forventning

Og så for lige at vende tilbage til Enterpol, så er det sådan set en fejl,
at den at den linie en gang imellem smutter med.

Men Enterpol er en aflægger fra den forhenværende Politiken online. Da de
skulle på weben, var vi mange der var meget kede af det. Vi var derfor 4
stk der fik en aftale med Net.dialog.dk så vi kunne leje os ind på et
hjørne hos
net.dialog. Så for 3 1/2 år siden startede vi en forening og det er altså
den der hedder Enterpol. Det er et BBS som er rigtig godt. Her har vi så
en masse konferencer og i modsætning til her i newsgruppen, så er det
altså kun medlemmerne der kan læse, hvad der bliver skrevet. Des for uden
bliver det skrevne liggende og kan endvider gemmes i biblioteker. Og det
savner man skisme her, hvor emner bliver taget op den ene gang efter den
anden. Tænk, hvis f. eks."hvordan fungere netværk mellem Mac og PC" eller
lignende emner, kunne ligge i et virtuelt bibliotek.
I øvrigt kan man få endnu mere lukkede konferencer ind hos os. Vi har 4
forfattere, der har deres eget "hus", vi andre slet ikke kan kigge i. Der
kan de så diskuttere og skrive alt det, som de nu´har lyst til, uden end
andre end de 4 ser det.

Og så har vi det med billeder som jeg tit synes vi savner her.

Men vil du vide mere, kan du kigge på vores hjemmeside www.enterpol.dk og
du kan endda få 14 dages gæste-abonnement og kigge dig omkring og se
hvordan sådan et BBS fungerer

Hilsen Hanne
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-10-02 09:44

On Fri, 18 Oct 2002 16:54:43 +0200, Hanne Hertzog wrote
(in message <fc.0073fb6b04936b333b9aca007d8edbad.4936db5@net.dialog.dk>):

> [...]
> Jeg har da både set dit jaguarskind på din mac(skrivebord) og så har jeg
> set et smukt, formodentlig ungdomsbilledepå din hjemmeside, så mon ikke

Ha ha, nej det er kun 3 år gammelt, det billede.

Tak, Hanne.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik news://hogwasher!

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 18-10-02 16:12

jesper@gylling.net writes:

>--
>Med venlig hilsen Jesper )
>http://www.gylling.net/
>
>ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Det er jo ikke første gang Jesper, at du udtaler dig om noget, du slet
ikke ved noget om. Sådan var det også med Macmermaid i sin tid. Du rakkede
det ned, til trods for at du ikke eneste gang var inde kigge og se hvad et
var for noget.

>Enterpol med E er Politikens lukkede forum, som nogle er meget glade for
>!! Ikke særlig solidarisk selvom nok mange af deres brugere vil betragte
>sig selv som meget solidariske..
Det rene vrøvl. Hvor har du så den viden fra? Igen noget der klart viser,
at du ikke ved, hvad du taler om. Det som at høre PC-folk sige at Mac er
noget lort osv, selvom de aldrig har siddet foran een. Du vil vist også
gerne have Birgitte for dig selv. I øvrigt koster 150 at være medlem, så
det kán du nemt blive.
Nu er det jo ikke alle der har lyst til at skrive noget som hele verden i
praksis kan læse, så er et lukket forum som et BBS bare alle tiders og det
har mange flere fordele end en newsgroup
>.

Og Enterpol har slet ikke noget med politiken at gøre. Det er en
selvstændig forening.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

>News groups er det eneste rigtige - her kan alle nemlig søge i databasen
>- det kan man ikke på Enterpol med mindre man er medlem.
Og hvad så?? er der noget fordækt i det. Vi skriver alle under vores
rigtige navn. Det er da egentlig mere lusket med en newsgruppe, hvor man
bare kan kalde sig tante Olga og ellers skrive en masse lort.
I øvrigt har vi på Enterpol, den samme hjælpsomme ånd som i Macbriuger og
den har vi det vist godt med begge t
Søg om et gæstelogin og få udvidet din horisomnt, så du næste gang ved,
hvad du taler om

Hilsen Hanne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-10-02 22:59

> [...]

> det ned, til trods for at du ikke eneste gang var inde kigge og se hvad et

Det er korrekt at jeg ikke gad bruge tid på det. Det var en død sild og
BBS'en blev ikke passet som det skulle. Der var bedre alternativer.

> [...]
> noget lort osv, selvom de aldrig har siddet foran een. Du vil vist også
> gerne have Birgitte for dig selv. I øvrigt koster 150 at være medlem, så

Jeg ved ikke helt hvad Birgitte har med sagen at gøre, så jeg ville da
foretrække at du holder hende udenfor, når du diskuterer.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 18-10-02 16:36

jesper@gylling.net writes:

>Problemet med de lukkede grupper er:
>
>- indlæggene er ikke tilgengængelige for alle, da de kræver medlemskab.
>Det er meget ærgerligt da fx. google.com kan være din ven, hvis du har
>et problem

Ja, det er jo netop det der er en fordel. Hvorfor har du ondt et vist sted
over det. Der er jo mere end rigeligt for dig at følgemed i på nettet og
newsgroups.

>- ofte sidder der en selvbestaltet jeg-ved-alt-type, som ikke bliver
>sagt imod når der tages fejl, fordi forummet netop er lukket

Og igen Jesper, du har en livlig fantasi. Det aner du ikke en skid om.

>Jeg nedgør ikke en lille gruppe, men pointerer blot at mange af
>medlemmerne nok vil betegne sig selv som meget solidariske, men det
>forum de har valgt til hjælp for andre bestemt ikke er solidarisk.
BullShit Jesper

>Her på Usenet skal man tænke over hvad man skriver - da alt lagres for
>tid og evighed. Hvis Enterpol lukker så er alt væk - også der hvor man
>sviner hinanden til.................. !
Jo det er en god ting at tænke. Tænk over det Jesper!

> [...]
>kommet ca. 900 indlæg på al den tid det har eksisteret - det er hvad der
>kommer på dk.edb.mac på en måned. Desuden er det en 5-6 personer, som

Jo, men nu laver vi et frit land og kan vælge det vi synes der passer os.
Og sådan er det, men la' vær med, for at bruge et af dine ynglingsudtryk,
at pisse på andre fordi de kan lide noget andet.

>Enterpol minder jo til forveksling om et BBS. Her kræver det medlemskab
>at kunne debattere - og så koster det endda penge.
Det er BBS og det koster 12 kr, om måneden og er meget mere værd!

>Usenet er gratis og for alle.
ja, men der skal man så finde sig i alt og så er der lige det med
billeder og den lidt mere private snak. Og så er der det at newsgrupperne
er delt op i emner. Hver gruppe med sit emne. Hos os har vi forskellig
konferencer og man kan nemt hoppe rundt i dem og skrive, der hvor man
finder sine interesser uden at man skal lede i div. groups. Røde flag
viser nye emner, man ikke har læst endnu. Og så er der farver på. Du kan
lave en masse med tekst,fonde og billeder. Jo livet er sgu sjovere på
Enterpol Og så kan du se, om den du har sendt mail og som også har en
Enterpol adresse, om vedkomne har læst din mail.

Du aner ikke, hvad du går glip af

Hilsen Hanne

Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 18-10-02 21:24

jesper@gylling.net writes:
>Helt enig, men flere af dem som er på groupcare listerne ønsker ikke/kan
>ikke finde ud af at bruge usenet og så må man indrette sig efter det.
>
>Hvis det stod til mig var vi alle på usenet.

Hvis man nu er så snot hamrende åndsvag at det eneste rigtige vil være at
skaffe sig en Mac, vil man så være velkommen på usenet? Eksempelvis her i
Mac-konferencen? Hvad er kriteriet for intellektuel formåen? Da jeg i sin
tid med mine små midler gik og overvejde mit første computerkøb ytrede min
venlige ven Verner netop: "Det eneste rigtige for dig vil være at anskaffe
en Mac..." Det VAR det rigtige valg. De få problemer jeg har haft har
iøvrigt fundet deres løsning i kraft af folkene - på Enterpol. Da jeg nu
er til ukomplicerede løsninger har jeg også valgt at gå på usenet - her
fra Enterpol. Så 'hvis det kniber' er hermed anvist en let vej. Gylling,
jeg syntes du er uvenlig, men ok, ingen yderligere problemer her - jeg har
indrettet mig.
Johnny C

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-10-02 22:42

Johnny Christensen/EP <johnny@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> jeg syntes du er uvenlig, men ok, ingen yderligere problemer her - jeg har

Hvorfor er jeg uvenlig ? Det forstår jeg ikke ? Hvis du er tilfreds med
Enterpol er det da fint, men alle er da velkommen her på Usenet - uanset
niveau.

Jeg er ikke med på din kritik ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-10-02 01:19

"Johnny Christensen/EP" <johnny@enterpol.dk> writes:

> Hvis man nu er så snot hamrende åndsvag at det eneste rigtige vil
> være at skaffe sig en Mac, vil man så være velkommen på usenet?
> Eksempelvis her i Mac-konferencen?

Jada, det kræver en målrettet indsats at blive upopulær her.

> fra Enterpol. Så 'hvis det kniber' er hermed anvist en let vej. Gylling,
> jeg syntes du er uvenlig, men ok, ingen yderligere problemer her - jeg har
> indrettet mig.

Er GYlling uvenlig? Har han sagt din bil er grim?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 18-10-02 22:25

jesper@gylling.net writes:
>Helt enig, men flere af dem som er på groupcare listerne ønsker ikke/kan
>ikke finde ud af at bruge usenet og så må man indrette sig efter det.
>
>Hvis det stod til mig var vi alle på usenet.

Så er det jo godt at det ikke står til dig, men at vi selv kan vælge, hvad
vi har lyst til.

Jeg har intet imod usenet, men jeg kan ikke se, at du kan tillade dig at
rakke ned på at nogen mennesker i et fællesskab der har lyst til at hygge
sig lidt sammen under lidt mere private former, om man kan kalde sådan,
når ikke gud og hver mand kan læse, hvad man skriver.

Jeg læser jo selv med glæde her. Og så vidt jeg har forstået er her i
Macgruppen usædvanlig hyggelig i forhold til andre NG'er.
Men egentlig skulle jeg jo holde min mund eller mine skriverier væk fra
gruppen, for vups! har Google scannet hele smøren og hele verden kan læse
mit vrøvl og min stavefejl
Og så lige en ting til slut. Der er sago mile mig mange nybegyndere som
slet ikke tør vove sig herind og da slet ikke at skrive.
Hilsen Hanne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-10-02 22:56

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Så er det jo godt at det ikke står til dig, men at vi selv kan vælge, hvad
> vi har lyst til.

Det ville da engang være nemmere, hvis vi kunne samle alle Mac brugere
her - uanset niveau. Så slap man for at skulle holde øje med både
dk.edb.mac, MacBruger, MediaMac og MacNyt.

> [...]
> sig lidt sammen under lidt mere private former, om man kan kalde sådan,
> når ikke gud og hver mand kan læse, hvad man skriver.

Jeg rakker ikke ned på nogen. Jeg pointerer blot at mange nok tror at de
er solidariske, når de er i et lukket forum, men det er jo ikke
tilfældet.

> [...]
> Men egentlig skulle jeg jo holde min mund eller mine skriverier væk fra
> gruppen, for vups! har Google scannet hele smøren og hele verden kan læse

Stavefejl er ligegyldigt på Usenet.

> Og så lige en ting til slut. Der er sago mile mig mange nybegyndere som
> slet ikke tør vove sig herind og da slet ikke at skrive.

Hvordan ved du det ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-10-02 01:22

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Men egentlig skulle jeg jo holde min mund eller mine skriverier væk fra
> gruppen, for vups! har Google scannet hele smøren og hele verden kan læse
> mit vrøvl og min stavefejl

Man kan sige til Google at det skal den lade være med. Du skal
overbevise det program du læser gruppen her med, at den skal tilføje
en enkel ekstra linie i den øverste del (du normalt ikke ser).

> Og så lige en ting til slut. Der er sago mile mig mange nybegyndere som
> slet ikke tør vove sig herind og da slet ikke at skrive.

Det var da trist :(

Det kan i så fald anbefales at lave en anonym konto til formålet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 19-10-02 05:36

jesper@gylling.net writes:
Hvorfor er jeg uvenlig ? Det forstår jeg ikke ? Hvis du er tilfreds med
Enterpol er det da fint, men alle er da velkommen her på Usenet - uanset
niveau.

Jeg er ikke med på din kritik ?!

Jeg kan da også tage fejl, men er næppe den eneste der ikke bryder sig om
tonen:

jesper@gylling.net writes:
Helt enig, men flere af dem som er på groupcare listerne ønsker ikke/kan
ikke finde ud af at bruge usenet og så må man indrette sig efter det.

Venlig hilsen Johnny C

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-10-02 09:23

> [...]

> Helt enig, men flere af dem som er på groupcare listerne ønsker ikke/kan
> ikke finde ud af at bruge usenet og så må man indrette sig efter det.

Jeg må åbenbart være meget dårlig til at formulere mig, men det er EFTER
folks eget ønske at vi bruger groupcare. Jeg ville hellere bruge Usenet.

Jeg respekterer blot at de ikke kan finde ud af Usenet og hellere vil
bruge en anden løsning.

Hvis du synes det er uvenlighed og at tonen dér er krads, så kan jeg
garantere dig at du ikke vil finde glæde på dk.edb.mac

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 19-10-02 05:49

jesper@gylling.net writes:

>Hvordan ved du det ?

Hanne ved det blandt andet fra mig. Hun er tidligere gået på NG i mit
sted. Selv kender jeg flere 'der ikke lige gider' det med nyhedsgrupperne
og som evindeligt farer rundt og søger hjælp til deres pc-er. De tør ikke
og er kede af at være dumme.

Venlig hilsen Johnny C

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-10-02 10:24

jesper@gylling.net writes:

>Jeg rakker ikke ned på nogen. Jeg pointerer blot at mange nok tror at de
>er solidariske, når de er i et lukket forum, men det er jo ikke
>tilfældet.

Føler du dig usolidarisk, hvis du holder et selsskab der hjemme og ikke
invitere mig med?

Hilsen hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-10-02 10:42

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Føler du dig usolidarisk, hvis du holder et selsskab der hjemme og ikke
> invitere mig med?

Det har jo ikke noget med sagen at gøre. Formålet med at udveksle
løsning/tanker om Mac er jo netop at andre kan få glæde af det. Det kan
man på Usenet uanset diskussioner om øl, kvinder og cykler.

På Enterpol kræver det et abonnement.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-10-02 10:22

jesper@gylling.net writes:

>Hvordan ved du det ?

Fordi det er der nogen, der har fortalt mig. Det er nu heller ikke
morsomt, hvis du første gang du prøver dig her, ramler ind i f.eks
slåskamp med andre, hvilket der har været en del af. Jeg tænker f. eks alt
det pladder med ERS og lign.
Og så virker det overvældende med 150 indlæg i døgnet. Selvom jeg synes
det kan være forfriskende og morsomt når der ryger div. vittigheder og OT
emner ud og ind på platformen her, så kan jeg godt se at som ny, kan det
virke misvisenede og mærkeligt og at man kan føle man er end et forkert
sted.

Nu skal du ikke tro at jeg ikke synes det er skægt ind i mellem, men jeg
prøver at det se fra det fra den side, hvis du logger på her for første
gang. Og når der er 50 indlæg om hospitalssprit, bayer, piger og jeg ved
ikke hvad, så kan man vel ikke fortænke nogen i at tage lidt afstand.
Det er tidskrævende at følge med i. Derfor kender jeg også nogen, der
stille lusker af igen. Tro mig i min store kontakt med vores medlemmer i
MacBruger, så fortæller jeg altid om MacSoup, men det fænger sjældent.

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-10-02 10:31

jesper@gylling.net writes:

>rakkede
>et
>
>Det er korrekt at jeg ikke gad bruge tid på det. Det var en død sild og
>BBS'en blev ikke passet som det skulle. Der var bedre alternativer.

Jo men du udtalte dig om noget du ikke vidste, hvad var, da du aldrig
havde været logget på. Men du følte dig ikke for fin til at modarbejde
det, alt hvad du kunne, medes du vikarierede som formand.

> [...]
>
>Jeg ved ikke helt hvad Birgitte har med sagen at gøre, så jeg ville da
>foretrække at du holder hende udenfor, når du diskuterer.

Det jeg mente var, at man har da lov at have noget for sig selv, uden at
man skal kaldes for usolidarisk og selvhævdende Det kunne aldrig falde mig
ind at drage Birgitte med i diskussione, det var bare for at sige at
noget har man da for sig selv osv. Og man kan da være medlem i en
forening uden at man skal have dårlig amvittighed af det.
Hilsen Hanne'
Som nu slutter, da jeg ikke tror det har den store interesse her med vora
diskussioner.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-10-02 10:06

On Sat, 19 Oct 2002 11:31:12 +0200, Hanne Hertzog wrote
(in message <fc.0073fb6b0493c1583b9aca007d8edbad.493c21d@net.dialog.dk>):

> [...]

> diskussioner.

> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Bravo! Godt gået Hanne! Jeg er lige ankommet i Jaguar pels og cola-vom og har
gokket Gylling med en Gølle for alt hans gylle! Hvad har jeg dog
afstedkommet!
Der er jo slet ikke noget at være uenige om, valgfrihed er godt.
Hvis det er stavefejl, der var kriteriet for om man kom på dk.edb.mac, ville
der blive vældigt tomt herinde Du kan også roligt justere dit selvværd et
par klasser i vejret.
Det er måske svært at være pige her mellem alle de gølle-svingende nørder og
ikke-nørder, der puster sig op herinde (heriblandt undertegnede) og kommer
med studentikose vittighederŠ men det er da _majet_ sjovt alligevel, ik'? Her
er ret hyggeligt, når ikke en rigtig skiderik blander sig.
Lad Enterpol blomstre! Lad nørder gå på to ben! Racister i killfile! Ned med
Kærgården! Tal ordentligt til damerne (der er så få af dem her).

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-10-02 15:34

jonasenREMOVE@thisit.dk writes:

>Ikke hvis man sætter headeren "x-no-archive: yes", så skipper Google dem.
Ok, men er det kun når man bruger MacSoup, eller hvor kan man ellers gøre
det. Når jeg er på her, bruger jeg FirstClass, men ellers bruger jeg
Netscape.
Hilsen Hanne

Fra : Jan Jonasen

Dato : 20-10-02 17:20

In article <fc.0073fb6b0493d6973b9aca007d8edbad.493d6a1@net.dialog.dk>,
> [...]
> Ok, men er det kun når man bruger MacSoup, eller hvor kan man ellers gøre
> det. Når jeg er på her, bruger jeg FirstClass, men ellers bruger jeg

Nej, det gælder alle newsreadere f.eks. er dette (desværre) ikke MacSOUP
man Gravity. Jeg ved ikke hvordan man gør det specifikt for Firstclass, men
i dit Internet kontrolpanel kan du sætte ekstra headers ind, det er f.eks.
derfra MacSOUP får den fra.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-10-02 13:17

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-02 14:06

Fra : Jan Jonasen

Dato : 25-10-02 19:32

In article <uifbpa.pbk2.ln@irczone.dk>, Michael Rasmussen
(michael@irczone.invalid) wrote:
> Hvis det kun er groups.google.com man ønsker at undgå, kan man godt
> nøjes med at skrive "X-No-archive: yes" som første linie i indlægget.
>
> Jf. <URL: http://www.google.com/googlegroups/help.html#prevent >

Det viste jeg ikke. Det virker dog en smule amatøragtigt, hvorfor man
heller ikke kan blære sig med "I know my headers"

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-10-02 14:59

firstname@lastname.dk writes:
> Jeg har da både set dit jaguarskind på din mac(skrivebord) og så har jeg
>ikke
>
>Ha ha, nej det er kun 3 år gammelt, det billede.

Jamen så er der jo fuld garanti for et godt resultat

Hilsen tigeren Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-10-02 15:09

>Bravo! Godt gået Hanne! Jeg er lige ankommet i Jaguar pels og cola-vom og
>har
>gokket Gylling med en Gølle for alt hans gylle! Hvad har jeg dog
>afstedkommet!
Lidt ekstra skriveri

> [...]
>ville
>der blive vældigt tomt herinde Du kan også roligt justere dit
Tak jeg prøvet selvværdet, da jeg er oppustet i forvejen

> [...]
>og
>ikke-nørder, der puster sig op herinde (heriblandt undertegnede) og
Udemærket, jeg smiler tit af og til højlydt
> men det er da _majet_ sjovt alligevel, ik'? Her
Absolut. Men man kan da godt føle sig lidt lille. Heldigvis for mig, så
har jeg mand og tre sønner, så jeg er vant til at skulle kæmpe for at
holde mig OVENPÅ gulvtæppet og det her jo hjulpet mig godt ude i verden

> [...]
>med
>Kærgården! Tal ordentligt til damerne (der er så få af dem her).

tak, tak søde Jaugar

Hilsen fra tigerinden

Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 24-10-02 16:15

thunderbear@bigfoot.com writes:
>Er GYlling uvenlig? Har han sagt din bil er grim?
>
>--
> Thorbjørn Ravn Andersen

Det vil jeg ikke tro, men det lød som om han kaldte mig dum. Jeg har i dag
meldt mig ind i Macbruger for at tage manden i nøjere øjesyn og
selvfølgelig for at give ham muligheden for at hævde sin ret gennem
almindelig armbøjning.

Hilsen Johnny

Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

Fra : Jan Jonasen

Dato : 24-10-02 17:57

In article <fc.0073fb6b0497d9fb3b9aca007d8edbad.497dd05@net.dialog.dk>,
Johnny Christensen/EP (johnny@enterpol.dk) wrote:
> Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

For 2 år siden ville jeg have sagt Jolly, en undertippet model som
egentligt godt kan bruges. I dag er det nok mere Fuglsang uden farve.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-10-02 18:13

> [...]
> meldt mig ind i Macbruger for at tage manden i nøjere øjesyn og
> selvfølgelig for at give ham muligheden for at hævde sin ret gennem

"Almindelig armbøjning"? Agter du at gribe til anvendelse af fysisk
styrke for at afgøre en tvist? Eller vil du se hvem der kan hælde
mest indenbords?

> Hilsen Johnny
>
> Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

Øh. Vi har Cocoa, Aqua, Carbon men ingen Cola.

Det må være et PC-emuleringslag.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-02 20:51

Johnny Christensen/EP <johnny@enterpol.dk> wrote:

> Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

På Fyn er det Jolly Cola. Herovre drikker vi Frem: "Alle på stribe
drikker Frem fra Ribe". Jeg mener nu ikke, Frem har det store
distributionsnetværk rundt i landet. Ellers har vi også Cocio cacaomælk
her i Esbjerg.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-10-02 20:56

On Thu, 24 Oct 2002 17:14:51 +0200, Johnny Christensen/EP wrote
(in message <fc.0073fb6b0497d9fb3b9aca007d8edbad.497dd05@net.dialog.dk>):

> Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

Tyrkisk 2 liters cola

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:02

In article <0001HW.B9DE1CD200051539F0284600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Tyrkisk 2 liters cola

Også kaldet smuglercola, fy David!

NB. kiosken over for Nørrebro station tager kun 40kr for 12 dåser...

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-02 23:13

> Også kaldet smuglercola, fy David!
>
> NB. kiosken over for Nørrebro station tager kun 40kr for 12 dåser...

Jeg køber 2 ltr for 16 kr. Fedt, for fedt.

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:22

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.
Johnny Louis

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-10-02 00:01

Johnny Christensen/EP <johnny@enterpol.dk> wrote:

> Og så var der lige: Hvilken cola er korrekt i mackredse?

Så vidt jeg er orienteret er der vist nævnt flere farver i 'kredsene' og
i gruppen her. Gul, rød og grøn i hvert fald.

Men pas på med det der klistrede stads, det kan lamme et tastatur i
løbet af et øjeblik. Det kan kaffe og te med sukker nu osse !

Jeg har kun én gang væltet en kop kaffe ud over et tastatur. Skaden var
nu ikke så stor. Det var et tastatur til en WIN pc

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-10-02 00:27

mich.ottosen@post5.tele.dk writes:

>Jeg har kun én gang væltet en kop kaffe ud over et tastatur. Skaden var
>nu ikke så stor. Det var et tastatur til en WIN pc
>
>--
>venlig hilsen, Mich. Ottosen

Hvad med asken fra din store/høje cigarføring?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-10-02 02:22

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvad med asken fra din store/høje cigarføring?

Høj cigarføring? Nej, nej, jeg holder da lav profil.

Asken er sikkert noget fedtet stads, så det skader nok et tastatur og
tapetet på væggene, men jeg forholder mig lidt tilabgelænet til
Applecomputere, så når der endelig drysser noget aske af - rammer det
mine bukser eller gulvet.

Så mit Mac-råd i denne omgang: fyr bare op - men ikke over tastaturet.
Mit husmor/-far råd: cigaraske er vældig godt til at poplere lakerede
flader, m.v.

Skal jeg sende dig en portion, Hanne?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
- nu med brugerråd om cigaraske

Fra : Johnny Christensen/E~

Dato : 25-10-02 08:41

thunderbear@bigfoot.com writes:
>"Almindelig armbøjning"? Agter du at gribe til anvendelse af fysisk
>styrke for at afgøre en tvist? Eller vil du se hvem der kan hælde
>mest indenbords?

Enten eller. Næst efter sympati og relationer er styrke blandt de
væsentligste kriterier for ret her i landet. Sådan er dét bare

Hilsen Johnny

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-02 09:14

"Johnny Christensen/EP" <johnny@enterpol.dk> writes:

> Enten eller. Næst efter sympati og relationer er styrke blandt de
> væsentligste kriterier for ret her i landet. Sådan er dét bare

Du har ikke prøvet at tæve en politimand for nylig? Det kunne måske
nuancere ovenstående lidt

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 27-10-02 11:13

mich.ottosen@invalid15post5.tele.dk writes:

>Er der ikke noget med at skolekom (skolelærernes fælles server) kører
>via First Class?

Ja, og dem jeg kender der brugere, er tilfredse brugere

Hilsen hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.