Hvad er ADO ??
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 25-02-01 21:06

Hej

Er ADO metoden man kobler sig på en Access DB ?

Jeg har rodet lidt med Interbase, kan det sammen lignes med dette ?

Jeg har før lavet Access Database og draget den erfaring, at de er ret
langsomme når der kommer man poster i,
eller der skal ske mange ændringer rundt omkring i Databasen.

Jeg har hørt at mange bruger ADO professionelt, det virker lidt farligt hvis
den stadig har de skavanker som den alm. Access.

Er der nogen der kan gir mig et svar på spørgsmål ???

Hilsen AHJ

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 07-03-01 14:00

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er ADO metoden man kobler sig på en Access DB ?
yeps..

> Jeg har rodet lidt med Interbase, kan det sammen lignes med dette ?
dunno, har aldrig arbejdet med Interbase

> Jeg har før lavet Access Database og draget den erfaring, at de er ret
> langsomme når der kommer man poster i,
> eller der skal ske mange ændringer rundt omkring i Databasen.
Ehm...så har du lavet noget forkert....jeg har netop set et program der
læste 200.000 posteringer ud af en access database og lagde dem op i
hukommelsen på knapt et sekundt....jeg synes det er nogenlunde hurtigt...

> Jeg har hørt at mange bruger ADO professionelt, det virker lidt farligt
hvis
> den stadig har de skavanker som den alm. Access.
Tjaa, nu ved jeg ikke hvad du mener med "skavanker"?, men ja ADO bruges ofte
i forbindelse med access databaser, ellers bruger man nok DAO. Jeg/Vi bruger
selv DAO til at hente mange tusinde posteringer ud i løbet af ingen tid

MVH
Thomas