Fjernelse af muglugt
Fra : Nette

Dato : 12-10-02 21:31

Hejsa, jeg skrev for en uges tid siden og spurgte hvordan jeg fjernede
muglugt fra en træ-udtræksplade.
Jeg kan ikke finde indlægget igen, fatter det ikke lige, men vil bare sig
mange tak for alle ideerne, både dem jeg fik her og dem jeg fik privat.

Jeg prøvede klorin, ymer og brun sæbe før jeg gik amok, smurte pladen helt
ind i et tykt lag brun sæbe og henstillede pladen på altanen i fem dage...
og SÅ forsvandt muglugten.

Men hvad endnu værre er: nu er det hele køkkenskabet der stinker...SUK*G*

Men mange tak

Nette

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 12-10-02 23:02

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og SÅ forsvandt muglugten.
>
> Men hvad endnu værre er: nu er det hele køkkenskabet der stinker...SUK*G*

Hej

Prøv med Rodalon, det både desinficerer og fjerner lugt.

VH Birgitte

Fra : Niels

Dato : 13-10-02 12:30

> [...]
> og SÅ forsvandt muglugten.
>
> Men hvad endnu værre er: nu er det hele køkkenskabet der stinker...SUK*G*

Jeg har før med held fjernet mug-lugt med atamon i møbler der havde været
opbevaret forkert, det kunne være det fungerede i dit køkkenskab,

Opskriften med atamon er:

Smør/børst atamon ind i det der skal renses, lad atamonen krystalisere og
når det er et fint pulver har det allerede suget muggen.

ellers er rådet om rodalon godt.. men læs brugsanvisningen først.

Niels

Fra : Henrik Bonde

Dato : 13-10-02 21:47

On Sat, 12 Oct 2002 22:31:19 +0200, "Nette"
<nettesnetpost@hotmail.com> wrote:

>Men hvad endnu værre er: nu er det hele køkkenskabet der stinker...SUK*G*
Hvid lagereddike med en smule atamon i en sprayflaske, fjerner stort
set al ildelugt. Stinker selvflg. af eddike til at begynde med, men
når eddikelugten er væk, er den anden lugt også.

Fra : Nette

Dato : 15-10-02 20:59

"Nette" wrote
> Men hvad endnu værre er: nu er det hele køkkenskabet der stinker...SUK*G*

Endnu engang mange tak.
Jeg hælder til at prøve de lidt mere naturlige midler af først, men virker
de ikke vil jeg helt sikkert prøve det der Rodalon
I weekenden går jeg amok derude og stopper ikke før lugten er væk

Nette