Send form to e-mail
Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 15:19

Hej alle

Jeg er nybegynder og har et problem. Jeg ønsker at have en form, med en
masse afkrydsningsmuligheder. Dertil har jeg oprettet de runde
optionsbutton. Mit ønske er så, når de trykker på send knappen, at den
bliver sendt til e-mail altså hele formen. Men når jeg vælger adressen, og
confirmation page, så går det galt. Den skriver, når jeg vælger ok:

This form is being created on a disk based web or the frontpage server
extensions have not been configured to send e-mail. Please direct your
system administrator or internet service provider to the instructions in
"setting up E-mail options in windows" or "setting up e-mail options on
Unix" in the server extensions resourse kit. If you do not have the server
extensions resourse kit, you can find it at
http://www.microsoft.com/frontpage/wpp/serk/

Would you like to remove the e-mail recipient?

yes no

Men det vil jeg da ikke fjerne, for det er jo det jeg vil have den skal
gøre. Men hvor er fejlen. For den skriver en hel masse "or" så derfor ved
jeg jo ikke om det er det ene eller andet?

Hilsen en nybegynder.
Hans

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 12-10-02 15:51

"Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>

> Would you like to remove the e-mail recipient?
>
> yes no

Dette svar får jeg også, og når jeg svarer nej, så virker det )
mvh Kirsten

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 15:56

"Kirsten Lehd" <ubruelig@spam.dk> wrote in message

> "Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dette svar får jeg også, og når jeg svarer nej, så virker det )
> mvh Kirsten

hmmm, det gør min ikke... Når jeg har uploadet, og går ind på siden. Vælger
noget, og klikker send. Så går den til en side der hedder
www.mitdomæne.dk/_derived/nortbots.htm Og jeg modtager ikke noget på
e-mailen...

MVH
Hans

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 16:10

"Hans K. Pedersen" skrev:

> [...]
Vælger
> noget, og klikker send. Så går den til en side der hedder

Det lyder som om du ikke har FPext., kontakt din udbyder og bed om at få det
installeret. Hvis du vil se hvordan de skal fungerer, så gå ind på
www.leonjessen.dk, under kontakt, udfyld -> send

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 15:54

"Hans K. Pedersen" skrev:
> Would you like to remove the e-mail recipient?
>
> yes no
>
> Men det vil jeg da ikke fjerne, for det er jo det jeg vil have den skal
> gøre. Men hvor er fejlen.

Tryk blot nej, det virker når du uploader til din server med FPext.

Den spørger fordi dit websted reelt bliver oprettet lokalt, altså på din
egen computer, men der har du jo (sandsynligvis) ikke installeret FPext.

Prøv at uploade en gang og test derefter, hvis det stadig ikke virker, så
vend lige tilbage.

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 15:57

"Leon Jessen" <Se_min@signatur.ok> wrote in message

> [...]
>
> Prøv at uploade en gang og test derefter, hvis det stadig ikke virker, så

Man kan altså ikke uploade det via smart ftp så? Er der derfor det driller
mig?

MVH
Hans

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 16:08

"Hans K. Pedersen"
> Man kan altså ikke uploade det via smart ftp så? Er der derfor det driller
> mig?

Jeps, du skal uploade via frontpage. Vær helt sikker på at Frontpage server
extensions (FPext.) er installeret hos din udbyder.

Filer -> Udgiv web -> følg instruktionerne

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 16:10

> [...]
server
> extensions (FPext.) er installeret hos din udbyder.
>
> Filer -> Udgiv web -> følg instruktionerne

Frotpage extensions er slået til. Men jeg har også læst noget om at det kan
være slået i stykker af at have uploadet via ftp? Er det korrekt?

Har netop forsøgt at uploade via frontpage. Og jeg for stadig intet resultat
ud af det.

MVH
Hans

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 16:19

"Hans K. Pedersen" skrev:
> Frotpage extensions er slået til. Men jeg har også læst noget om at det
kan
> være slået i stykker af at have uploadet via ftp? Er det korrekt?

Jeps.

> Har netop forsøgt at uploade via frontpage. Og jeg for stadig intet
resultat
> ud af det.

Sørg for at du har backup af alt hvad du har uploaded, liggende på din egen
computer. Kontakt din udbyder, og bed denne om at 'starte forfra'.

Hvem er din udbyder?

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 16:21

> [...]
egen
> computer. Kontakt din udbyder, og bed denne om at 'starte forfra'.

Min udbyder er web10. Har været i kontakt med dem tidligere i dag ang. noget
andet. De er meget hurtige til at svare synes jeg... Den ene gang gik der
kun 5 minutter så lå der et korrekt svar... Imponerende på en lørdag synes
jeg. Men de sletter altså alt så? Også de tilhørende e-mails?

MVH
Hans

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 12-10-02 16:48

> [...]
>
> Jeps.

> resultat
>
> Sørg for at du har backup af alt hvad du har uploaded, liggende på din

Jeg lavede også den fejl at oploade med FTP, og måtte derfor bede dem om
at fikse mit Frontpage igen )
jeg tror dog jeg kan lave min gæstebog som en selvstændig mappe så jeg kan
smide alle andre filer ud med FTP senere.
Men prøv at se linket til min gæstebog, der får jeg både email og besked i
bogen......
dette er blot et direkte link, så kan du se i kildekoden , måske du kan se
hvad der går galt i din ?
mvh Kirsten
http://fotolehd.dk/gaest/gaestebog.htm

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 17:01

> [...]
> bogen......
> dette er blot et direkte link, så kan du se i kildekoden , måske du kan

Hvordan kommer jeg til at se kildekoden?

MVH
Hans

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 12-10-02 17:15

> Hvordan kommer jeg til at se kildekoden?
>
> MVH
> Hans

Hej Hans
Når du har min side åben vælger du øverst på siden punktet * Vis* derunder
kan du vælge *Kilde*
og hele sidens koder ses.
mvh..Kirsten

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 17:17

> [...]
>
> Hej Hans
> Når du har min side åben vælger du øverst på siden punktet * Vis*

Hmmm, nu har jeg engelsk browser. Men under view og source formoder jeg det
er så? Der sker slet ingenting når jeg vælger den...

MVH
Hans

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 12-10-02 17:43

> [...]
det
> er så? Der sker slet ingenting når jeg vælger den...

Hans
så prøv at at vælge Save as, så gemmer du hele siden og kan åbne den i din
egen frontpage og se den som htm.
mvh Kirsten

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 12-10-02 17:51

> [...]
> det

> Hans
> så prøv at at vælge Save as, så gemmer du hele siden og kan åbne den i

Okay... Så lykkedes det mig at se hvordan du havde lavet det... Tak... Det
er også sådan jeg har forstået det skulle laves. Så jeg må bare afvente til
min udbyder for startet forfra med extensions. Og se om det løser det
hele... Tak for venligheden til jer begge, i har været en stor hjælp.

MVH
Hans

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 18:05

"Hans K. Pedersen" skrev:
> [...]
> min udbyder for startet forfra med extensions. Og se om det løser det
> hele... Tak for venligheden til jer begge, i har været en stor hjælp.

Glad I could help...

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 12-10-02 20:40

> [...]
> min udbyder for startet forfra med extensions. Og se om det løser det
> hele... Tak for venligheden til jer begge, i har været en stor hjælp.

Velbekomme )
mvh Kirsten

Fra : Leon Jessen

Dato : 12-10-02 17:16

"Hans K. Pedersen" skrev:
> Hvordan kommer jeg til at se kildekoden?

IE -> Vis -> Kilde

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Akalut Filimonsen

Dato : 14-10-02 11:02

Havde samme problemer hos samme udbyder... men den hurtige hjælp (fik
restartet FP-extension) gav resultat.... alt virker