Problem med applet
Fra : Kristian Erbou

Dato : 12-10-02 14:44

Hej

Jeg har et lille program, der går ud på følgende: Jeg vil hente noget tekst
fra et tekstfelt, konvertere det om og returnere det til et andet tekstfelt.
Det virker fint i Java's appletviewer og det virker også glimrende, hvis jeg
bare skriver

targetTextArea.setText("En eller anden tilfældig tekst");

Men skifter jeg ovenstående linie ud med

targetTextArea.setText(codefixer.start(sourceTextArea.getText()));

for at få teksten konverteret, så virker det kun i appletvieweren, men IKKE,
når appletten ligger i en HTML-fil. Jeg har en mistanke om, at jeg mangler
en linie kode med en henvisning til, hvor class-filerne ligger, men jeg er
på bar bund og har ledt et stykke tid uden resultat. Browseren er IE6 på
WinXP og jeg bruger JDK1.3.1_03. Hvad går der galt?

HTML'en kommer her:

<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
<TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
<BODY>

<APPLET
code = "AppletGUI.class"
width = "300"
height = "300"

</APPLET>

</BODY>
</HTML>

....og Java-sourcen kommer her:

import java.applet.Applet;
import java.awt.Label;
import java.awt.Button;
import java.awt.ScrollPane;
import java.awt.TextArea;
import java.awt.Event;

public class AppletGUI extends Applet {

/** Initializes the applet Applet */
public void init() {
initGUI();
}

public String getAppletInfo() {
return "Applet1 info";
}

/** This method is called from within the init() method to initialize
the form. */
private void initGUI() {
setLayout(null);
setSize(new java.awt.Dimension(300,300));
add(button);
add(sourceTextArea);
add(targetTextArea);
button.setLabel("Click to convert");
button.setBounds(new java.awt.Rectangle(10, 140, 280, 20));
sourceTextArea.setBounds(new java.awt.Rectangle(10, 10, 280, 120));
targetTextArea.setBounds(new java.awt.Rectangle(10, 170, 280, 120));

codefixer = new CodeFixer(p);

//init af Parameter p's attributter m.m. 0 = konventionen
clampSetup = 1;
spaceOperandSetup = 1;
p.setMakeSpaceOperand(spaceOperandSetup);
p.setClampConfig(clampSetup);
}

public boolean action(Event evt, Object obj)
{
if (evt.target instanceof Button)
{
targetTextArea.setText(codefixer.start(sourceTextArea.getText()));
}
return true;
}

private CodeFixer codefixer;
private Parameters p = new Parameters();
private int clampSetup;
private int spaceOperandSetup;
private Button button = new Button();
private TextArea sourceTextArea = new TextArea();
private TextArea targetTextArea = new TextArea();
}

Fra : Kristian Erbou

Dato : 13-10-02 18:08

Hmmm - har fundet ud af noget med, at appletten måske skal være signed, før
man kan copy/paste ind i appletten udefra... Nogen, der ved mere?

/ Kristian

Fra : Kristian Erbou

Dato : 15-10-02 16:51

Jeg svarer lige på mit eget spørgsmål - det hjalp at opgradere JDK til 1.4.0
og køre min HTMLkode igennem en HTML-converter... Tak for svar