Hjælp
Fra : Søren

Dato : 12-10-02 12:48

Hjælp!

Jeg har fødelsesdag idag og min kone har inviteret mig i biffen, men hvad
pokker skal vi se?

Søren, (34 år)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-10-02 12:59

"Søren" <madklub@fjernwanadoo.dk> writes:

> Jeg har fødelsesdag idag og min kone har inviteret mig i biffen, men hvad
> pokker skal vi se?

"Sum of all fears" havde premiere i går og er en rigtig glimrende
spændingsfilm. Kender du en film som "Jagten på røde oktober" (der er
i samme serie), så har du en ide om boldgaden.

Er du mere finkulturel har den spanske(?) film "Talk to her" fået
enormt meget ros. Den er af samme instruktør, der lavede "Alt om min
mor" for nogle år siden og den var et kæmpehit. (Jeg tror ikke, at man
skal være specielt finkulturel for at følge filmen, men det er
almindeligvis ikke ramashang-publikummet, der går ind og ser spanske
film. Desværre)

Af danske film kan jeg varmt anbefale "Elsker dig for evigt", men den
bør sikkert undgås, hvis du har skeletter i ægte-skabet. Det er
Susanne Biers dogme-film og den er væsentligt barskere at komme
igennem end hendes komedie "Den eneste ene" fra forleden år. Det her
er ikke en komedie, tør man vel sige. Til gengæld er Sonja Richter
uendeligt smuk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Peter G

Dato : 12-10-02 15:20

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> [...]
> skal være specielt finkulturel for at følge filmen, men det er
> almindeligvis ikke ramashang-publikummet, der går ind og ser spanske

Spansk? Ja.
Instruktør: Pedro Almodóvar

Så den i går. Den er IMØ vidunderlig. Musik, billeder og især skuespil og
tema er så smukt som noget. Desuden så er der en scene med en sanger, der
simpelthen synger så forbandet smukt og rørende.
Varmt anbefalelsværdig herfra.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 12-10-02 13:36

In <news:ao929j$5rq$1@sunsite.dk>, Søren wrote:
> Hjælp!
>
> Jeg har fødelsesdag idag og min kone har inviteret mig i biffen, men
> hvad pokker skal vi se?
>
> Søren, (34 år)

Tillykke med fødselsdagen.

Jeg kan anbefale "Heaven" med vidunderlige Cate Blanchet i hovedrollen.
Filmen handler om en kvinde, hvis mand døde af en overdosis. Hun har prøvet
at råbe politiet op omkring en narkobagmand, men da de nægter at lytte,
beslutter hun sig for at slå ham ihjel med en bombe på hans kontor. Efter et
fejlslået attentatforsøg bliver hun fanget af politiet og så begynder
historien for alvor. Den er dvælende i sit fortælletempo (uden at blive
kedelig på noget tidspunkt IMO) og så er billedsiden utroligt smuk.
Manuskriptet er skrevet af Kieslowski før hans død og filmen er optaget i
Italien for amerikanske penge.

Filmen er desværre ikke i særligt bred distribution, men i kan i hvert fald
se den i Palladium i København eller i en biograf i Århus (kan ikke lige
huske hvilken).

m.
--
"Let me put it this way, Mr. Amer. The 9000 series is the most reliable
computer ever made. No 9000 computer has ever made a mistake or distorted

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-10-02 14:06

On Sat, 12 Oct 2002 14:35:57 +0200, "Mikkel Winther"
<mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> wrote:

> [...]
>se den i Palladium i København eller i en biograf i Århus (kan ikke lige

Palads

>m.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-10-02 14:52

Fra : Mikkel Winther

Dato : 12-10-02 15:02

In <news:Pine.WNT.4.44.0210121545360.1836-100000@buller.edu.ats.dk>,
Ulrik Jensen wrote:
> Hej

> Det er sandsynligvis Øst for Paradis i så fald, deres program kan ses
> på: <http://www.paradisbio.dk/>. Umiddelbart kan jeg ikke se at der
> skulle køre Heaven, men de kører tilsyneladende "Den fabelagtige
> Amélie fra Montmatre" iaften, som har fået meget gode anmeldelser
> (har desværre ikke set den selv, men arbejder på sagen), f.eks.
> <http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1041>.

Amelie var okay, men jeg har lidt svært ved at se hvorfor alle gik i
selvsving over den. En god solid romantisk komedie.

> Har ikke rigtigt selv haft nogle gode biograf-oplevelser på det
> seneste, udover "Road To Perdition", men det er nok mest på grund af
> manglende financiering til den slags udfoldelser for tiden :)

Jeg var ikke så glad for Road To Perdition, men jeg er åbenbart den eneste,
så det var nok bare mig som ikke forstod den..

Ang. financiering, så handler det om at prioritere. Film er vigtigere for
mig end f.eks. mad, så bare der kan jeg spare en del.

m.
--
"I love you. And I'm about to boldly go where... many men have gone
before." from "Almost Famous", 2000

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-10-02 15:02

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-10-02 15:09

Fra : zcully

Dato : 12-10-02 15:19

"Søren" <madklub@fjernwanadoo.dk> wrote in message
> Hjælp!
>
> Jeg har fødelsesdag idag og min kone har inviteret mig i biffen, men hvad
> pokker skal vi se?
>
> Søren, (34 år)

Det kommer vel an på hvad man kan lide af genre, men den i øjeblikket fedest
film (efter min mening) i biffen er helt sikkert Minourity report.

/Zcully