Israels plads
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 12-10-02 12:21

Jeg har modtaget fra Moses Hansen
http://www.watchman.dk/

På grund af forskellige arrangementer i København,
bl.a. åbningen af metroen med et efterfølgende arran-
gement på Israels Plads næste lørdag, har jeg flyttet
lidt rundt på bønnedagene på Nørrebro.

VI STARTER TORSDAG AFTEN DEN 17. OKTOBER,
hvor vi beder på Israels Plads fra kl. 18.00 til midnat.
Fredag og lørdag vil vi vandre på Nørrebro og bede
og samtale med dem, der vil det.

Men lad så mange som muligt satse på at komme på
Israels Plads torsdag aften. Der er ingen scene, sang-
gruppe eller solister.

Vi er der for at være der, for at bede, for at lytte og
for ganske enkelt at stille os til Helligåndens rådighed.
Så får Han gøre med os og aftenen, hvad Han vil.

Mange har svært ved at forholde sig til, at der ikke er
noget program. For vi er vant til at have planlagt alt,
før vi begynder noget.

Men læser du om Abrams kald i 1. Mosebog kapitel 12,
finder du, at kun Gud kendte programmet. Gud sagde
til ham: "Abram, drag ud fra dit land, fra din slægt
og din fars hus til det land, JEG vil vise dig."

Abram kendte hverken vejen, planen eller programmet.
Men han drog ud - og Gud tog hånd om ham. Det vil
HELLIGÅNDEN også gøre for os torsdag aften,
hvis vi stiller os til Hans rådighed.

Så kom og vær med

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

---

Fra : ab

Dato : 13-10-02 04:26

Børge Højlund Jensen wrote:

> Så kom og vær med

Står der ikke også et sted: Gå ind i dit lønkammer ......?

ab

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 10:42

Så længe alt skal oversættes og fortolkes frit igennem bibelen, er al dialog
umulig.

Tænk hvis man måtte fortolke på samme måde fra 1001 nats eventyr.

Sesam åben dig. Altså bryd bankens boks op og ta hvad du vil ha.

VH KHS

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 03-11-02 11:40

"N/A" <-remove-khsalvesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Ja der er jo forskel Bibelen er Guds ord og evig sandhed det andet er en
historie , ja et eventyr.
Deri består forskellen.
--
http://www.into.dk/to/to.php Troens ord i Brande.

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 11:46

Det må jo så være guds ord skrevet af mennesker. Derefter fortolket af andre
mennesker.
Altså menneskets ord.

Såvidt vides havde gud ikke en fyldepen i hånden.

Problemet er at man aldrig kan debatere, da der altid er et citat der kan
fortolkes, og man derfor ikke selv tager stillig til tingene.

Jeg har haft Jehovas vidner i familien og været tvunget til møder som barn.
Og fandt aldrig logikken i at mennesket ingen mening må ha, men alle kan
fortolke alting frit, bare det står i bibelen.

VH KHS

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 03-11-02 11:54

d. 03/11/02 11:45 skrev N/A på -remove-khsalvesen@get2net.dk i artiklen
j77x9.20$lX3.687@news.get2net.dk:

> Jeg har haft Jehovas vidner i familien og været tvunget til møder som barn.
> Og fandt aldrig logikken i at mennesket ingen mening må ha, men alle kan
> fortolke alting frit, bare det står i bibelen.

Det er vist heller ikke helt korrekt.

Så vidt jeg ved, er holdningen hos Jehovas Vidner, at kun Vagttårnsselskabet
må fortolke Bibelen.

I andre sammenhænge er der ingen særlig forskel på at have sin egen mening
og fortolke, hvad der står i Bibelen. En fortolkning er jo en beskrivelse
af, hvad man selv mener, der står i Bibelen.

Du kan selvfølgelig mene, hvad du vil, men hvis det ikke har baggrund i
Bibelen, har det jo ikke meget med den kristne tro at gøre.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 03-11-02 11:56

"N/A" <-remove-khsalvesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Nej Gud skrev kun selv de 10 bud resten blev givet ved Helligånden.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 03-11-02 11:45

> [...]
>
> ab <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.

Mattæus-evangeliet kapitel 6 vers5 og 6.

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 11:52

Jesus, er han også ansat ved Kommunen.
Monrad og Rislund

Fra : ab

Dato : 08-11-02 10:26

> Mattæus-evangeliet kapitel 6 vers5 og 6.

Og hvordan passer det så ind i at f.eks. Moses (Hansen) kraftigt slår på
tromme for at vise omverdenen, hvordan han "håndterer" sine bønner ?

ab

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-11-02 13:26

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Der står også .
Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple.
læs hele Misinons befalingen Matæusevangeliet Kap.28 vers 18 - til og m,ed
20.

--
http://www.noer.webbyen.dk/ Jonny Noer.
http://teenhopeline.1444.net/ Teenhopeline.
http://www.netkirken.dk/ net kirken.

Fra : erik l

Dato : 09-11-02 18:54

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple.
> læs hele Misinons befalingen Matæusevangeliet Kap.28 vers 18 - til og m,ed

Men det gør moses Hansen heller ikke, han profeter falsk og døber ikke alle
folkeslag og han lærer dem slet ikke at holde Guds bude.

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 09-11-02 22:45

"erik l" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Ja, jeg ved det er din Holdning om Moses Hansen.