Nabostøj
Fra : Erik Hansen

Dato : 12-10-02 11:55

Min nabo spiller meget tit høj musik. Jeg prøvet at tale med naboen, men
uden held. Så klagede jeg til ejendomskontoret, som har kontaktet ham, men
dette hjalp heller ikke.

Desværre er jeg den eneste, der kan høre larmen (da han bor for enden i et
rækkehus).

Nu vil jeg gå videre i sagen. I en eventuel retsag, er det da tilstrækkeligt
bare at have noteret de dage og tidspunkter, han spiller? Eller skal jeg
igang med at sætte lytteudstyr op eller optage det på video med dagens avis
og et ur foran? Personlige vidner er nok bedst, men i praksis kan jeg jo
ikke bede folk om at komme hen til mig og lytte hver eneste dag, når det
står på.

Nogle råd eller ideer (kun juridiske, ikke øvrige, tak)?

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 12:38

Du skal følge de retningslinjer ejendomskontoret giver dig. Det vil sikkert
være noget med, som du allerede gør, systematisk at beskrive omfang og
tidspunkt af larmen og gerne med vidner, når det er muligt.
Ejendomskontoret skal sandsynligvis tage sagen op et par gange, hvor har får
hårdere og hårdere advarsler inden man skrider til udsmidning (jeg formoder
det er en lejebolig !).
Hvis han nægter at opgive lejligheden frivilligt skal sagen via
boligretten - og her er det meget meget vigtigt at beviserne er på plads
dvs. din dagbog hhv. de officielle advarsler manden har fået fra
ejendomskontoret.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Popeye

Dato : 12-10-02 18:10

Du skal bede udlejer tage sagen alvorlig og bede udlejer sørge for, at ham
der larmer får en henstilling om, at overholde husorden. (Jeg går ud fra at
I har en) Hvis udlejer af en eller anden grund ikke ønsker at tage sagen op,
kan du altid klage til beboerklagenævnet i din kommune. Koster 112,- kr.

Mvh

Peter