Danske tegn i js ?
Fra : jol

Dato : 12-10-02 11:23

Hvordan får jeg danske tegn i den respons tekst jeg får på følgende
**************
function go(){
if (document.jumpto.pids.options[document.jumpto.pids.selectedIndex].value
!= "none") {
location =
document.jumpto.pids.options[document.jumpto.pids.selectedIndex].value;
}
}

function confirmAlbum(stuffid)
{
var is_confirmed = confirm("Er du sikker på du vil slette dette album?
(id: " + stuffid + ") \n\nADVARSEL: Alle billeder og kommentarer i dette
album vil \nogså blive slettet!");
if (is_confirmed) {
// Do nothing...
}
return is_confirmed;
}

*****************

Hvor resultat:

Er du sikker på du vil slette dette album?

IKKE bliver vist med "å"

Et godt råd ?

Fra : Lars Dam

Dato : 12-10-02 11:24

On Sat, 12 Oct 2002 12:22:39 +0200, "jol" <no@mail.dude> wrote:

>Hvordan får jeg danske tegn i den respons tekst jeg får på følgende
>**************
>
>Et godt råd ?

Prøv at spørge i den rette NG. Dette er Java, og ikke JavaScript, som
er to vidt forskellige ting. Jeg mener dk.edb.etellerandet.webdesign
er stedet for JavaScript.

vh. ld

Fra : jol

Dato : 12-10-02 12:08

"

> Prøv at spørge i den rette NG. Dette er Java, og ikke JavaScript, som
> er to vidt forskellige ting. Jeg mener dk.edb.etellerandet.webdesign
> er stedet for JavaScript.
>
> vh. ld

Meget undskyld!

MEN der sørme INGEN dk.edb.xxx.javascript på min news hos TDC

Så det her var det tætteste jeg kunne komme!

Så hvis det ikke er her, så kom da med et bud på eksisterende relevant
gruppe, og jeg daffer da gerne der over !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-02 12:22

jol skrev:

>MEN der sørme INGEN dk.edb.xxx.javascript på min news hos TDC

Nej. JavaScript er så tæt knyttet sammen med HTML at det hører
hjemme i samme afdeling. Dk.edb.internet.webdesign.clientside
eller dk.edb.internet.webdesign.html er mine bedste gæt, men jeg
følger dem ikke så det er muligt at en anden gruppe under
dk.edb.internet.webdesign er bedre.

--
Bertel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-10-02 13:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> eller dk.edb.internet.webdesign.html er mine bedste gæt, men jeg
> følger dem ikke så det er muligt at en anden gruppe under

dk.edb.internet.webdesign.clientside er det rigtige bud. Den står også
som første hit, hvis man søger efter "javascript" på
http://www.usenet.dk/grupper.pl

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/