Geforce2 MX 400
Fra : Rughaven

Dato : 12-10-02 07:31

Jeg har købt et kort Geforce2 MX 400 64 MB TV/Out. Der sidder en blæser på
kortet. Jeg synes den blæser larmer. Jeg bruger min pc til ganske almindelig
hjemmebrug uden de helt grafiske tunge prog. Jeg spiller da et spil engang
imellem og bruger Adope Photoshop. Jeg kan også se en film via Windows Media
Player, ikke andet.
Mit spørgsmål er: Kan jeg ikke tage strømmer fra blæseren uden at kortet
brænder sammen?

Mvh

Keld

Fra : Ole

Dato : 13-10-02 12:23

½øj

Jeg har selv det samme kort, og det er uden køler, så det tror jeg godt, du
kan. Mit kører ret stabilt

/Ole

Fra : Taba

Dato : 13-10-02 21:56

"Rughaven" <kh@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> [...]
Media
> Player, ikke andet.
> Mit spørgsmål er: Kan jeg ikke tage strømmer fra blæseren uden at kortet

Det gjorde jeg på mit og det virkede fint i et stykke tid (lang tid
faktisk). Men så begyndte jeg at have min computer tændt 24/7, og det har
tydeligt skadet mit gfx kort. Hvis det bruges til "almindelig" brug (dvs.
spil, 2D osv. men ikke er tændt i et par døgn, så er det skam fint). Men
hvis den kører i et døgn el. lign. så kommer der grumme gfx fejl i 3D spil!
:(

Hvis jeg var dig ville jeg slå et smut forbi studiedata.dk eller en anden
webshop der forhandler zalman kølere og købe denne profil og montere den på
dit gfx kort:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=458&page=1
Der er kommet en ny heatpipe køler til de små gfx kort også fra zalman:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=692&page=1
men det er lidt overkill IMHO at investere 199+porto for sådant et når den
anden til 75 kr. er lige så nyttig (og nemmere at montere, MEGET nemmere at
montere... Tro mig jeg taler af erfaring med begge ;p)

//Taba