Forsikringsspørgsmål.
Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-02 04:20

Jeg havde indbrud i mit hus og i den forbindelse fik jeg stjålet et B&O
anlæg til en værdi af ca 20.000,- samt en del andet.

Anlæget købte jeg for lidt over 2 år siden af en privat person i den blå
avis. Jeg fik en håndskrevet kvittering med på anlæget. Den kvittering
har jeg så desværre mistet under en flyttning for ca 1 år siden. Jeg
melder så anlæget stjålet til forsikringen, men de vil ikke erstatte det
med den meste underlige begrundelse. De indrømmer at jeg har haft
anlæget, men da det er købt igenem den blå avis mener de at det kan være
stjålet og derfor vil de ikke erstatte det. Er det ikke deres pligt at
bevise det skulle være stjålet? Jeg har vist dem billeder af min stue
hvor anlæget er og soklen som anlæget stod på står der stadig. SÅ der er
bevis nok for at jeg har haft anlæget.

De ville have mig til at finde frem til hvem jeg havde købt det af ved
at genemgå den blå avis fra den periode hvor jeg købte det. Men efter at
have kikket har jeg fundet udaf det nærmest er en umulig opgave, da der
er mange anlæg magentil til salg i den periode.

Kan jeg klage over deres beslutning og kan det betale sig? Eller skal
jeg bare afskrive anlæget?

/Kim