kender i den her??
Fra : tømreren

Dato : 11-10-02 23:26

Jeg har lige hørt en sang i optakten til fodbold imorgen (ja, det er jo
idag)
det er en pige der synger noget med:
da hippe da hæppe da hippe hippe hæppe (sortsnak)
Der er ret meget knald på numret.
Er der nogen der kender den.

Mvh
Tømreren

Fra : Troels

Dato : 11-10-02 23:37

"tømreren" <bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> idag)
> det er en pige der synger noget med:
> da hippe da hæppe da hippe hippe hæppe (sortsnak)

Må næsten være Las Ketchup med Asereje. Omkvædet bygger forresten på den
gamle Rappers Delight med Sugarhill gang.

/Troels

Fra : tømreren

Dato : 11-10-02 23:46

"> Må næsten være Las Ketchup med Asereje. Omkvædet bygger forresten på den
> gamle Rappers Delight med Sugarhill gang.

Okey 1000 Tak for det hurtige svar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-02 00:12

Troels wrote:

> Må næsten være Las Ketchup med Asereje. Omkvædet bygger forresten på den
> gamle Rappers Delight med Sugarhill gang.

Altså noget i stil med:

I said a hip hop the hippie the hippie
to the hip hip hop, a you dont stop
the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie
to the rhythm of the boogie, the beat

og så videre i 15 minutter...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : tømreren

Dato : 12-10-02 00:43

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I said a hip hop the hippie the hippie
> to the hip hip hop, a you dont stop
> the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie

var det ikke Grand master flash??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-02 02:57

tømreren wrote:

> var det ikke Grand master flash??

Nej, Sugarhill Gang.

Grandmaster Flash blev kendt for et mix fra 1981 med blandt andet
Blondies Rapture (han var vist også med i hendes video af nummeret, og
bliver i hvert fald nævnt af hende) og Queens Another one bites the
dust. Den hed The Adventures of Grandmaster Flash on the wheels of
steel, og skulle være et live mix indspillet ved hjælp af tre
pladespillere - ret skrapt lavet. Hans navn er dog uløseligt forbundet
med The Message fra 1982, som han dog ikke havde meget med at gøre. Det
var Melle Mel og resten af The Furious Five, der rappede.

Gæt, hvem der netop langt om længe har fået taget sig sammen til at
overspille maxierne til computeren og derfor har det hele frisk i
erindring.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-10-02 07:51

In article <3DA7817E.7AB4@mail.dk>, ludvig@mail.dk says...

> [...]
> med The Message fra 1982, som han dog ikke havde meget med at gøre. Det
> var Melle Mel og resten af The Furious Five, der rappede.

Hos nogle (mig bla.) huskes han også for White Lines fra 1985

> Gæt, hvem der netop langt om længe har fået taget sig sammen til at
> overspille maxierne til computeren og derfor har det hele frisk i
> erindring.

øhee.... har ingen anelse !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Troels

Dato : 12-10-02 12:42

> øhee.... har ingen anelse !

Ku' Mr. Åge Halldorsson være et bud?

/Troels

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 12-10-02 16:03

> I said a hip hop the hippie the hippie
> to the hip hip hop, a you dont stop
> the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie
> to the rhythm of the boogie, the beat
>
> og så videre i 15 minutter...

Det er også den, som den lille gamle dame i "Wedding Singer" rapper til Adam
Sandlers bryllup... Har ikke noget med sagen at gøre, men det er meget
sjovt...

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 13-10-02 02:41

Someone wrote

Her er teksten hvis nogen har lyst til at forsøge sig på spansk -vrøvle
spansk i omkvædet
j = udtales nærmest som hrr...altså et halvt host

----------------
Las Ketchup - Aserejé

Mira lo que se avecina a la vuelta de la esquina
viene Diego rumbeando
con la luna en las pupilas
y su traje agua marina
va después de contrabando
Y donde mas no cabe un alma
Y se mete a darse caña
Poseído por el ritmo ragatanga
y el dj que lo conoce toca el himno de las 12
para Diego la canción más deseada
y la baila!!!
y la goza!!
y la cantaaaaaaaa!!!

Chorus:
aserejé ja deje
dejebe tu dejebe
deseri iowa a mavy
an de bugui an de güidibidi
a sereje ja deje
dejebe tu dejebe
deseri iowa a mavy
an de bugui an de güidibidi

No es cosa de brujería
que lo encuentre to los días
por donde voy caminando
Diego tiene chulería y ese punto de alegría
raftafari-afrogitano
asereje ja deje
dejebe tu dejebe
deseri iowa a mavy
an de bugui an de güidibidi
a sereje ja deje
dejebe tu dejebe
deseri iowa a mavy
an de bugui an de güidibidi
ananananana
ananana nananananana
anananananananananan
ahí ahí ahíiii ee ooo
--------------------------------

Have fun

Søren og Anette

Fra : Martin Seebach

Dato : 13-10-02 12:35

"Flying Hotdogs" <info@[nospam]flyinghotdogs.dk> wrote in message
> Someone wrote

> Her er teksten hvis nogen har lyst til at forsøge sig på spansk -vrøvle
> spansk i omkvædet
> j = udtales nærmest som hrr...altså et halvt host

Ja, og r (i hvert falde i asereje) som d, så det bliver noget i stil med
a-se-de-he .. er der nogen der har forsøgt sig med en phonetisk tekst for os
talehandikappede nordlændinge?

Jeg er overbevist om at den er skrevet for at gøre grin med os :) At se en
flok fulde gymnasie elever forsøge sig ud i det spanske på diverse barer må
være det hele værd for Ketchup tøserne..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Esben I.

Dato : 12-10-02 21:08

"tømreren" wrote:
> da hippe da hæppe da hippe hippe hæppe

kors, hvor det swinger
mvh
Esben    I.

Fra : AJC

Dato : 13-10-02 13:19

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message

> kors, hvor det swinger

Nej!
Den er rædselsfuld. Det har intet med musik at gøre!

Mvh
AJC.

Fra : Esben I.

Dato : 15-10-02 21:44

da hippe da hæppe da hippe hippe hæppe
> Nej!
> Den er rædselsfuld. Det har intet med musik at gøre!

jeg _mente_ nu den danske tekst
mvh
Esben I.