Agent: hvordan filtrerer man på en bestemt~
Fra : "-

Dato : 11-10-02 23:25

Kan godt være Agent kommer til kort her, men jeg vil alligevel gerne vide
om det kan lade sig gøre.

Sagen er den at min mail server filtrerer al mail, for at finde spam. I
den forbindelse tilføjer den et header med en vægt, som følger:

Når vægten er over 50 er det spam, ellers er det ikke spam (eller
ihvertfald højst usandsynligt spam).

Er der nogen måde hvorpå man kan få Agent til at kigge på hvor stor tallet
i headeren er???

For de ting som min server kigger efter er ting som Agent ikke kan
filtrere efter, så det ville være rart hvis man kunne udnytte den
specielle header...

--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

My website: http://www.geocities.com/cerberus_hotdog
Babes and computer & internet references...

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-10-02 17:09

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <cerberus@mail-telia.dk> wrote:

>Når vægten er over 50 er det spam, ellers er det ikke spam (eller
>ihvertfald højst usandsynligt spam).
>
>Er der nogen måde hvorpå man kan få Agent til at kigge på hvor stor tallet
>i headeren er???

Det nemmeste er nok at teste for, at tallet er 50 eller mindre.
Foelgende utestede udtryk burde kunne goere det:

Den tester for, at X-UC-weight indeholder en streng bestaaende af
foelgende 4 led:
Et mellemrum
Nul eller een forekomst af et af tallene 1-5
Et af tallene 0-9
Linjeskift

Der er enkelte fejl i Agents implementation af regular
expressions, saa det er muligt, at du bliver noedt til at pakke
nogle af leddene ind i parenteser for at faa det til at fungere.

Det er naturligvis ogsaa muligt, at det udtryk, jeg har skrevet,
ikke engang er en gangbar regular expression...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : "-

Dato : 20-10-02 02:21

Hi Allan Olesen,

On Fri, 18 Oct 2002 18:08:58 +0200, you wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news about "Re: Agent: hvordan filtrerer man
på en bestemt værdi eller højere i en header (hvis muligt)?" something
that looked like this:

>Det nemmeste er nok at teste for, at tallet er 50 eller mindre.

Det er faktisk ikke specielt praktisk ... sagen er nemlig at jeg
"whitelist"-sorterer al ønsket post først (vha Agent's
prioriteringssystem)... resten sorteres så for spam, hvor spammen sendes
til gennemsyn i en anden folder end indbakken ...

Så alt hvad der har fået en vægt lavere end 50 vil som regel ikke være
tilbage i indbakken ...

>Foelgende utestede udtryk burde kunne goere det:

Derfor kom jeg frem til at det her filter virker fint nok:

x-uc-weight: {[0-9][0-9]+}

Indtil videre tager det kun spam ... skal så bare holde filteret i
serveren opdateret så al spammen bliver mærket ... lige nu er det kun
omkring 70% der bliver ædt ...

>Det er naturligvis ogsaa muligt, at det udtryk, jeg har skrevet,
>ikke engang er en gangbar regular expression...

Den åd det ihvertfald ... om det så er et "rigtigt" regex ved jeg ikke ...
jeg arbejder kun udfra hvordan programmerne forstår det ...

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-10-02 15:11

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <metalbunny@tiscali.dk> wrote:

>x-uc-weight: {[0-9][0-9]+}

Hm. Nu har du da vist aendret din graense fra 10 til 50. Men hvis
det ikke goer noget, er det jo fint. Ellers ville jeg jo nok bare
teste paa, at udtrykket _ikke_ er opfyldt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.