Uafhængighed af TDC på fastnet
Fra : Steen Suder

Dato : 11-10-02 22:56

Er det muligt at opnå en /meget/ stor grad af uafhængighed af
TeleDanmark på fastnettelefoni? Hvordan?

Jeg tænker her på købe ydelsen hos et selskab, der selv ejer kobber
eller hvad der nu skal til.

Ifm. ADSL etc. kan man f.eks. vælge Sonofon FWA og på den måde være
afhængig af TeleDanmark kobber ud til min husstand.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-10-02 12:39

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker her på købe ydelsen hos et selskab, der selv ejer kobber
> eller hvad der nu skal til.

Så skal du nok ud i noget kollegienet-agtigt hvor en ejerforening eller
lign. kabler til hustandene og køber transit hos en af de konkurrerende
teleselskaber.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : WE

Dato : 13-10-02 11:16

Vælge FWA hos Sonofon! Venligst forklar!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-10-02 14:52

Hej

"WE" <cft3409@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vælge FWA hos Sonofon! Venligst forklar!

FWA Fast Wirelees Acces (Hurtigt Trådløs Adgang)

En tjeneste der udbydes af en 4 - 5 forskellige firmaer i DK, desværre
med meget lille succes, og når det drejer sig om privatkunder er der
vist kun Sonofon som mulighed.

Du skal ha' optisk sigt fra din bolig og til nærmeste Sonofon mobilmast
for at kunne få FWA fra dem. - Dernæst har de vist pt. nogle problemer
med levering, noget med at de er ved at skifte til en anden HW
leverandør, så lige nu kører det vist på vågeblus.

Men, tilbuddet er ikke uinteressant, man får en hurtig forbindelse, til
så vidt jeg huske kr. 529,- incl. moms. - Kig på deres hjemmeside
www.sonofon.dk Det kan være vanskeligt at finde, du skal ind under
'ehverv/internet/bredbånd.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Steen Suder

Dato : 13-10-02 17:41

Ole Rasmussen wrote:

<KLIP>

> [...]
> med levering, noget med at de er ved at skifte til en anden HW
> leverandør, så lige nu kører det vist på vågeblus.

Der er pt. lukket for salget (i endnu ca. en måned, efter sigende) pga.
nogle tekniske årsager. Angiveligt er de ved at omlægge noget af deres
FWAnet.

Der er ihvertfald ikke TeleDK-kabler ud til mig som sidste led med
Sonofon FWA, derfor eksemplet.

Fra : WE

Dato : 13-10-02 21:45

Jeg er skal helt klar over, hvad FWA er for noget.

Til gengæld er der vist ikke mange (private), der kan gøre brug af Sonofons
tilbud.

Og et par af de andre, der fik FWA-licens, er vel krakket/lukket.

Papir - eller en webside - er taknemmelig. Men virkeligheden er noget helt
andet.

/WE

Fra : Steen Suder

Dato : 14-10-02 08:50

WE wrote:
> Jeg er skal helt klar over, hvad FWA er for noget.
>
> Til gengæld er der vist ikke mange (private), der kan gøre brug af Sonofons
> tilbud.

Hvorfor ikke?

> Og et par af de andre, der fik FWA-licens, er vel krakket/lukket.
>
> Papir - eller en webside - er taknemmelig. Men virkeligheden er noget helt
> andet.

Med hensyn til hvad?

<KLIP>

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-10-02 09:31

> så vidt jeg huske kr. 529,- incl. moms. - Kig på deres hjemmeside
> www.sonofon.dk Det kan være vanskeligt at finde, du skal ind under
> 'ehverv/internet/bredbånd.

Der kan jeg nu heller ikke finde det - og bruger man deres
søgefunktioner får man kun deres gamle (2001) pressemeddelelser. Men jeg
håber da de får det kørende igen og får lyst til at markedsføre det
(eller bare acceptere nogle enkelte nye kunder der banker pænt på

Til ~500kr/måneden har jeg ikke noget alternativ - udover ISDN som jeg
bruger nu

/Anders - one of the last 5%

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-11-02 11:32

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> [...]
> (eller bare acceptere nogle enkelte nye kunder der banker pænt på
>
> Til ~500kr/måneden har jeg ikke noget alternativ - udover ISDN som jeg

De har åbnet for salget igen. F.eks. tilbyder de en 512/512Kbit/s
opkobling til 436,- inkl. moms. De kører kampagne til den 31/12, hvor
man får de første tre måneders abonnement gratis.

Kig på www.sonofon under Erhverv -> Produkter -> Data -> SONOFON Bredbånd.