Større indkøbscentre i Tyskland?? (Tæt ved~
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-10-02 21:05

Hejsa

Hvor skal man køre hen i Tyskland, hvis man vil shoppe i lidt større centre,
som for eks. Rosengaardscentret?

Har hørt om noget der hedder City Gross Markt, men hvor ligger det?

Mvh
Hans

Fra : "Mogens Knudsen"

Dato : 11-10-02 21:20

On Fri, 11 Oct 2002 22:05:03 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

>Har hørt om noget der hedder City Gross Markt, men hvor ligger det?

I Centrum af Flensburg -> kommer du nordfra, kører du af motorvejen
ved dén afkørsel, hvor B199 går på tværs. Jeg mener, det er den 1.
afkørsel sydpå efter passage af grænsen...

Du kan finde det hele via dette link:
www.geostar.dk/SHARE/iti.asp?ItiEmpty=1&SESSIONID={FC9FBEC5-A7FB-48D0-96B7-7777C14230DE}

Adressen er:
Citti Citti-Großmarkt
Langenberger Weg 4
24941 Flensburg
---

Mvh
Mr. Knudsen
GM 3.0i-24

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-10-02 22:42

Hej

> [...]
> ved dén afkørsel, hvor B199 går på tværs. Jeg mener, det er den 1.
> afkørsel sydpå efter passage af grænsen...

Tak for det!
Findes der ikke andre større centre? Evt. lidt nede i Tyskland...

Mvh
Hans

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-10-02 11:09

Hans Mouridsen wrote:
> Hej

Hvis du kører over grænsen ved Kruså, er der skilte til det ca. 3 - 4 km
sydpå.
Ca. 1 km vest for de 4 sporede vej.

Det har iøvrigt fået nyt navn. Citypark eller noget i den stil.
Blev totalt renoveret for 3 - 4 år siden.

Desuden er der Førdepark. Ca. 5 km syd for Kruså.
Ligger lige op ad vejen, til venstre. Også med skiltning på vejen.

Mvh. Jørgen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 12-10-02 18:47

Der findes et kort på http://www.citti.dk/saadan2.html

> Det har iøvrigt fået nyt navn. Citypark eller noget i den stil.

Ja nu hedder det ikke Citti Grossmarkt mere, men Citti Park.

Vh Mark

Fra : Steen Larsen

Dato : 11-10-02 21:29

> Har hørt om noget der hedder City Gross Markt, men hvor ligger det?
> Hans

Når man mod syd har passeret Lübeck, kan man ved næste frakørsel, på venstre
side af motorvejen se nogle store flag med påskriften >CITTY MARKT<. Det
ligger tæt på motorvejen. Det minder en hel del om METRO. Cirka 300 meter
længere nede ad vejen ligger et indkøbscenter med et supermarked, samt nogle
enkelte specialforretninger.
Og øl er billigere der end i Citty Markt.
/Steen

Fra : Henning Lund

Dato : 11-10-02 21:38

Hans Mouridsen skrev:
> Hejsa
>
> Hvor skal man køre hen i Tyskland, hvis man vil shoppe i lidt større
> centre, som for eks. Rosengaardscentret?
>
> Har hørt om noget der hedder City Gross Markt, men hvor ligger det?

De har et rimeligt udbud, men er ikke specielt billige.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Cool

Dato : 16-10-02 21:55

I Förde Park (kør over ved Kruså, fortsæt af motorvejen til skiltning) er
der et godt og rimeligt billigt supermarked med et bredt udvalg. Der er også
foto, tøj, computer, hifi, tv og et kæmpe byggemarked.

Citti Park er noget dyrere.

Fra : John K

Dato : 17-10-02 10:25

> [...]
også
> foto, tøj, computer, hifi, tv og et kæmpe byggemarked.

Men stadig billigere end for eksempel Otto Duborg og lignende grænsekiosker.

Mvh

John K

Fra : Aksel

Dato : 19-10-02 22:10

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
er
> også

> Men stadig billigere end for eksempel Otto Duborg og lignende
grænsekiosker.

Jeg er ikke enig i at Förde Park generelt er billigere end Citti.
Hvis du vil købe danskervarer er Fleggård normalt billigst, kør ind mellem
Duborg og Pötch, ca ½ km lige ud.

Hilsen Aksel

Fra : "Mogens Knudsen"

Dato : 20-10-02 19:33

On Sat, 19 Oct 2002 23:09:41 +0200, "Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote:

>Hvis du vil købe danskervarer er Fleggård normalt billigst, kør ind mellem
>Duborg og Pötch, ca ½ km lige ud.

Jeg gjorde det denne gang - handlede hos Fleggård. Hans gebyr for brug
af DK-kort er urimelig høj, ligesom han ikke ville acceptere, at mit
DK-kort blev brugt som VISA. Det vil SK eksempelvis (gebyrfri)
---

Mvh
Mogens

Fra : John K

Dato : 20-10-02 21:29

> Jeg gjorde det denne gang - handlede hos Fleggård. Hans gebyr for brug
> af DK-kort er urimelig høj, ligesom han ikke ville acceptere, at mit
> DK-kort blev brugt som VISA. Det vil SK eksempelvis (gebyrfri)

Det sidste du nævner er der nu flere steder de ikke vil acceptere. Om de er
forpligtet til at lade et Visa/Dankort blive brugt som enten Visa eller
Dankort - efter kundens ønske/valg, eller om butikken selv må
vælge/bestemme - ved jeg ikke.

Men generelt gider jeg ikke Fleggaard - jeg syntes ikke de er specielt
billige og deres personale virker ikke som om de er særlig glade for deres
arbejde...

Kaj Uwe Jensen's bix er da også blevet en stor skuffelse - der var stort set
ingen gode tilbud at komme efter.

Mvh

John K

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-10-02 18:46

John K wrote:

> [...]
> arbejde...
>
> Kaj Uwe Jensen's bix er da også blevet en stor skuffelse - der var stort set

Enig. Det er jo heller ikke der tyskerne kommer.!!

Men primært danskere. Af dem der ikke kommer over grænsen så ofte.
De er "lette" at lokke.

Kaj Uwe har engang imellem nogle reklamer i f.eks. Jyllands Posten.
Forsiden, nederst. Somom det er verdens bedste tilbud.
Andre butikker ved grænsen har eksakt samme priser. Eller lavere.

F. eks. Supermarkt KupferMyhle. De ligger lige ved grænsen i Kruså.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : John K

Dato : 21-10-02 18:53

*SNIP*

> F. eks. Supermarkt KupferMyhle. De ligger lige ved grænsen i Kruså.

Supermarkt Kupfermühle er faktisk et OK sted at handle...

Sky-Markt er generelt rimelig billige.

I det hele taget foretrækker jeg at handle i de tyske discountbutikker, frem
for "danskerbutikkerne".

Mvh

John K

Fra : "Mogens Knudsen"

Dato : 21-10-02 23:28

On Sun, 20 Oct 2002 22:29:10 +0200, "John K"
<sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Sky-Markt er generelt rimelig billige.
>I det hele taget foretrækker jeg at handle i de tyske discountbutikker, frem

Vil jeg ha' i memory'en næste gang, jeg er på de kanter (Jul)
---

Mvh
Mogens