Har HONDA virkelig vundet både 600 Supersp~
Fra : Jack Jensen

Dato : 11-10-02 21:38

Det må da være en formidabel fabrik, der kan sætte alle de andre såsom
Ducati, Aprilia, Yamaha, Suzuki og Kawasaki totalt til vægs

Jeg er stolt af HONDA

HONDA RULES!

Med de bedste mc-hilsner

Jack
VFR750F (Honda)
www.vfr.dk

Fra : Poul Dam

Dato : 11-10-02 21:45

"Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Det må da være en formidabel fabrik, der kan sætte alle de andre såsom
> Ducati, Aprilia, Yamaha, Suzuki og Kawasaki totalt til vægs

> [...]
PD CBR1100
www.honda-blackbird.dk

Fra : klaus nielsen

Dato : 13-10-02 22:56

"Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Jack Jensen" <jackjensen@12move.dk> skrev i en meddelelse

> PD CBR1100
> www.honda-blackbird.dk
>
> klaus
også en stolt vfr ejer her
109.000km og ikke en fejl lyd endnu

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-10-02 22:03

> Det må da være en formidabel fabrik, der kan sætte alle de andre såsom
> Ducati, Aprilia, Yamaha, Suzuki og Kawasaki totalt til vægs

HA det er da fordi de andre har nogle vatp.... til at køre maskinerne

bo- Suzuki gsxR750 ( gsxr=great speed xtra raceable )

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-10-02 22:44

On Fri, 11 Oct 2002 23:03:00 +0200, "Bo-gsxR" <anonym@anonym.dk>
wrote:

>HA det er da fordi de andre har nogle vatp.... til at køre maskinerne

Aha - det er derfor du kører Sutte'suki så ?

-M

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-10-02 23:10

> Aha - det er derfor du kører Sutte'suki så ?
grrr

bo-gsxR

Fra : Christian Stidsen

Dato : 11-10-02 22:56

Er der ikke nogen der kan komme med definitionerne på Supersport, MOTO-GP,
Superbike og hvad de ellers hedder alle sammen ???

M.v.h.

Christian

--
FZS600

Fra : lange

Dato : 14-10-02 09:55

Supersport: mc'er der er baseret på serieproduserede mc'er. Op til 600ccm
for 4 cylindrede, og 750 for 2 cylindrede. Det er begrænset hvad de må
ændre/tune, og de må ikke køre på sliks eller bruge carbon bremser. Der er
forsøgt at holde budgetterne på et rimeligt niveau.

Superbike: mc'er der er baseret på serieproduserede mc'er. Op til 750cm for
4 cylindrede, og 1000 for 2 cylindrede. De må tune og køre på sliks, men må
stadig ikke ændre fundementalt ved stel/motor.

MotoGP: prototype mc'er Mc-sportens Formel 1. 500ccm for 2 takt og 990 for 4
takt. Derudover er der forskellige benzin restriktioner for 2/4 takt samt
forskellige vægtgrænser for de enkelte motorkonfigurationer.(3/4/5/6
cylindre)

Lange

Fra : Armand

Dato : 12-10-02 10:07

Jack Jensen <jackjensen@12move.dk> skrev i en
> Det må da være en formidabel fabrik, der kan sætte alle de andre såsom
> Ducati, Aprilia, Yamaha, Suzuki og Kawasaki totalt til vægs
> Jeg er stolt af HONDA

Du får det til at lyde som de har vundet alt i år, og det altså ikke
tilfældet:

Uden at have noteret mig slutresultatet, og i det hele taget heller ikke
have fulgt skarpt med i serien igennem sæson'en, så husker jeg da at
Ducati var suveræn
1 og 2 langt op i superbike-sæson'en.
Om der kan være gået noget galt, og i givet fald hvad, måtte jeg hellere
lige surfe rundt efter:

Nix: Troy Bayliss er suveræn champ i superbike i år efterfulgt af Colin
Edwards hvorefter der kommer et par Duc's, en 'priller, endnu etpar
Duc's og et par Kawa'er - Det er småt med Honda's suverænitet i dén
klasse!!

--
Armand.

Fra : Torben Andersen

Dato : 12-10-02 10:24

Der må være noget du har overset Armand, for Honda vandt faktisk samlet
super bike i 2002.
Godt nok var Troy Balis totalt dominerende i foråret, men så virkede hondaen
pludselig bedre og Edwards vandt de fleste heat i efteråret.
Det siges at Duc holdt op med at udvikle på SB cyklen da de jo var så
suveræne, og brugte alt deres krudt på den nye 4cylindrede racer til GP.
Så igen var det den sidste afd. i Italien på Imola der var afgørende.

Fra : Jack Jensen

Dato : 12-10-02 23:24

"Torben Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> suveræne, og brugte alt deres krudt på den nye 4cylindrede racer til GP.
> Så igen var det den sidste afd. i Italien på Imola der var afgørende.

Ja -og der vandt Colin Edwards -imod en sværm af Ducati's - men de fik
ikke en chance.
Han vandt - jeg ville have sagt selvfølgelig.o:) - men jeg gør det ikke

Mvh
Jack

Fra : Armand

Dato : 13-10-02 13:47

> [...]
GP.
> Så igen var det den sidste afd. i Italien på Imola der var afgørende.

Har lige snakket med min svoger derom - Tilsyneladende har jeg ladet mig
informere af en død site: Bayliss stod dér til 174P imod Edwards 150P,
og
dét kan jeg i bakspejlet godt se er lige lidt nok for en hel sæson

--
Armand.
(der som gammel Honda-hader ærgrer sig over sagens tilstand)

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-10-02 20:06

> [...]

> --
> Armand.
> (der som gammel Honda-hader ærgrer sig over sagens tilstand)

Hej Armand

Det skal du ikke tænke på

Jeg ser altid frem til dine indlæg her i forumet.
- Jeg får nok også brug for din ekspertise en gang i fremtiden.

Keep up the good spirit

Du har jo selv rost en 750vfr i høje toner her i forumet (kan jeg da huske).

Mvh
Jack
vfr750f
www.vfr.dk

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 13:52

> Jeg ser altid frem til dine indlæg her i forumet.
> - Jeg får nok også brug for din ekspertise en gang i fremtiden.
> Keep up the good spirit

Tak! :*-) (rødme-smiley)

> Du har jo selv rost en 750vfr i høje toner her i forumet (kan jeg da
huske).

Bevis det!

--
Armand.
(ærke Kawa-freak (igen))

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-10-02 10:24

On Sat, 12 Oct 2002 11:06:52 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Du får det til at lyde som de har vundet alt i år, og det altså ikke
>tilfældet:

Nej de har kun vundet alt de _ville_ vinde = alle betydende VM-serier
) (passer ikke helt)

> [...]
>Edwards hvorefter der kommer et par Duc's, en 'priller, endnu etpar
>Duc's og et par Kawa'er - Det er småt med Honda's suverænitet i dén

Næh tværtimod,så er det da ret suverænt at stille med kun _een_ siger
og skriver 1 fabriksmaskine og så vinde mesterskabet som Colin Edwards
vitterlig gjorde i Ducati-cuppen (godt nok først sikret i sidste løb
på Imola).Du har tydeligvis ikke fulgt serien i sidste ½-del (har jeg
heller ikke).Men det der skete var at Honda lavede en ny motor til
SP-2'eren midtsæsons,mener det var ca. omkring Brands Hatch og Suzuka
8-timers og derefter var Colin Edwards suveræn i resten af sæsonen,og
da Troy Bayliss samtidig lavede et par enkelte smuttere så lykkedes
det ham at sætte det relativt store forspring overstyr...som han
udtalte til sidst "I would have loved winning the championship but
Colin and Honda was better so what can you do" )

I SS600 lykkedes det Fabien Foret at vinde på en CBR600,han har udtalt
at han skifter _fordi_ han er træt af at folk siger han kun vinder
_fordi_ han har en Honda ),vil vise at han også kan på en
anden,Kawa har der vist været snak om.Foret lavede iøvrigt også en del
dumme fejl sæsonen igennem,blandt andet har han en sjov vane med at
kigge lige lovlig meget bagud.....

I MotoGP.....Well den historie kender vi vel alle -
RC211V/Rossi,snakken i den serie går på om Rossi vinder fordi han har
en Honda eller omvendt,Max er ikke i tvivl.Han er himmelhenrykt over
endelig at have sikret sig en RCV..

Så jow Honda har været rimelig suveræn i år,vi skal ned i
Superstock,endurance og den slags for at finde andet.....Serier som
Honda som fabrik ikke satser meget på.

-M

Fra : Armand

Dato : 13-10-02 13:46

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> [...]
>
> .......................Foret lavede iøvrigt også en del
> dumme fejl sæsonen igennem,blandt andet har han en sjov vane med at

Det så jeg vist resultatet af i et af de engelske løb:
I mine øjne simulerede han sig til en genstart, hvor han derfor på
unfair vis fik lov til at genopstille - og vandt! :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-10-02 08:05

Michael K. S. wrote ...
> [...]
> vinder fordi han har en Honda eller omvendt,Max er
> ikke i tvivl.Han er himmelhenrykt over endelig at

....Og søndagens GP var jo faktisk temmelig interessant med Barros på en
RCVer. Nu var der pludselig en mere oppe foran at slås med, og jeg var
ærlig talt ikke særlig imponeret af Rossi. Han virkede slet ikke så
overbevisende som han plejer. Bevares, de talte om nogle mekaniske
defekter, men han præsterede dog en 2. plads.
Jeg tvivler på unge Rossi bliver lige så dominerende i næste sæson -
faktisk tror jeg næste sæson bliver den meste spændende i mange år.

Men derfor synes jeg stadig han er det fedeste siden ristet brød!

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 12:33

On 14 Oct 2002 07:05:17 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Jeg tvivler på unge Rossi bliver lige så dominerende i næste sæson -
>faktisk tror jeg næste sæson bliver den meste spændende i mange år.

Jow,men vi vil nu gerne ha' de andre mærker frem i skoene også ik' ?
Vi gider ikke kun se på 6-8 RCV'ere og så resten som det tynde øl.

>Men derfor synes jeg stadig han er det fedeste siden ristet brød!

Nej han er ikke og det ved du jo også godt,Katoh derimod han kan jo
nærmest ikke undgå at vinde i 2003.... )

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-10-02 13:59

Michael K. S. wrote ...

> Jow,men vi vil nu gerne ha' de andre mærker frem i skoene
> også ik' ? Vi gider ikke kun se på 6-8 RCV'ere og så
> resten som det tynde øl.

Nej, men nu nævnte jeg jo heller ikke at det rent faktisk var en Yamaha
der vandt...
M1eren skal nok klare sig godt næste år. Med lidt held får Suzuki også
styr på deres l*rt til næste sæson.
Så mangler vi vel egentlig bare at se hvad Ducati og Kawa kan finde på,
selvom der nok går en sæson eller 2 inden de er egentlig
konkurrencedygtige.

> Nej han er ikke og det ved du jo også godt,Katoh derimod
> han kan jo nærmest ikke undgå at vinde i 2003.... )

Suk... 'Gennemsnitsdværgen' vinder aldrig et mesterskab. Med mindre han
skifter til folkedans.
Indrøm nu bare at han har floppet

'Ill Dottore' derimod er så blændende en racerbegavelse at FIM ligeså
godt kan give ham 2003 pokalen nu.

--
Mikkel
MZ Werx

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 16:06

On 14 Oct 2002 12:58:44 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

> Med lidt held får Suzuki også
>styr på deres l*rt til næste sæson.

Goddag jeg kommer fra Suzuki og jeg vil gerne købe for 10 millioner
blandet held....Jeg tror ikke på det før jeg ser det

>Suk... 'Gennemsnitsdværgen' vinder aldrig et mesterskab. Med mindre han
>skifter til folkedans.
>Indrøm nu bare at han har floppet

Aldrig -han luller bare de andre i falsk tryghed...

>'Ill Dottore' derimod er så blændende en racerbegavelse at FIM ligeså
>godt kan give ham 2003 pokalen nu.

Mikkel altså,det blå pilleglas er til nødsituationer .... )

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-10-02 16:16

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Mikkel altså,det blå pilleglas er til nødsituationer .... )

Mikkel ER en nødsituation.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-10-02 07:27

Michael K. S. wrote ...

> Goddag jeg kommer fra Suzuki og jeg vil gerne købe
> for 10 millioner blandet held....Jeg tror ikke på
> det før jeg ser det

Tjoeh... Men et firma der kan fremtrylle den ene barske GSXR efter den
anden må da for f*nden da også kunne lave en konkurrencedygtig GP
maskine.
Jeg tror stadig på dem til næste sæson - men måske de skulle kigge
efter en anden fører end lige Roberts? Gibernau kan jeg af en eller
anden grund godt li', så han får lov at blive

> Aldrig -han luller bare de andre i falsk tryghed...

Ye Gods. Dust off the Tesla coil, we're frying tonight...
Nej, nej, nej. Han er midt i den proces hvor det er ved at gå op for
ham at han kun er en gennemsnitlig kører i det felt. Han er ihvertfald
ikke bedre...! Jeg er endda villig til at sætte en aften med øl og
pizza på spil - han ender i den tunge ende af top 10 næste sæson.

> Mikkel altså,det blå pilleglas er til nødsituationer .... )

You would know...

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-10-02 09:29

On 15 Oct 2002 06:27:01 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Tjoeh... Men et firma der kan fremtrylle den ene barske GSXR efter den
>anden må da for f*nden da også kunne lave en konkurrencedygtig GP
>maskine.

Hvorfor det egentlig,sandheden er vel snarere (in my head) at de har
fundet en niche på gaden,som andre sagtens også kunne lave uden
problemer, men vælger at gå i en anden retning fordi det sælger noget
bedre faktisk også på sportscykelmarkedet.Læser man salgstal for det
store sportscykelmarked UK viser det sig jo gang på gang at selvom
Gixxerne får megen omtale,så sælger de faktisk ikke ret godt idet det
store flertal alliwl vil ha' noget andet.....Og i sidste ende så
gælder det jo om at sælge cykler ),se f.eks også på en cykel som
Hayabusaen,megen omtale da den kom frem,men hvem køber sådan en idag ?

I racesammenhæng er sagen imidlertid en ganske anden og så begynder
det lige pludselig at blive (meget) svært for Suzuki,når de andre også
begynder at satse...

I DK sælges der mange,fordi vi er sådan et håbløst marked,med afgift
og hvor importøren dumper priserne på cyklerne for så at sælge
reservedele til priser som var det det pureste guld,utroligt nok er
der mange der hopper på den - fint nok.

>Jeg tror stadig på dem til næste sæson - men måske de skulle kigge
>efter en anden fører end lige Roberts?

Jah ud med ham Roberts,lad ham køre for farmand....så kan de skændes
om det i familien,om det far eller søn der er en klovn.

>Gibernau kan jeg af en eller
>anden grund godt li', så han får lov at blive

Det er han sikkert glad for )...men jow han har gjort det godt.

> [...]
>ikke bedre...! Jeg er endda villig til at sætte en aften med øl og
>pizza på spil - han ender i den tunge ende af top 10 næste sæson.

'K - deal,for når nu han vinder VM er jeg garanteret sulten....

>You would know...

Mmmmm blå piller- but remember the sideeffects could be a psychotic
episode ....

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-10-02 11:10

Michael K. S. wrote ...

> [...]
> kunne lave uden problemer, men vælger at gå i en anden
> retning fordi det sælger noget bedre faktisk også på

Hypersportsmaskiner i liter klassen kan vel næppe kaldes en niche? Der
er vel nærmere tale om en prestigeklasse á "Se hvad vi kan", som, så
vidt jeg kan se, både Honda og Yamaha også konkurrerer i (med hhv
Bladen og R1)

> Læser man salgstal for det store sportscykelmarked UK
> viser det sig jo gang på gang at selvom Gixxerne får
> megen omtale,så sælger de faktisk ikke ret godt idet det
> store flertal alliwl vil ha' noget andet.....

Ja det er muligt, men nu drejer det sig vel om at bygge en GP maskine
der virker? Og der mener jeg at Suzuki har ganske glimrende
forudsætninger for at lave noget der virker qua erfaringerne med
GSXR1000. Både på og udenfor banen. Der er naturligvis et spring fra
gademaskiner til GP klasse maskiner, men man kan vel ikke bygge en
cykel som gixxer 1000'eren uden dels at få erfaring undervejs i lette,
stærke motorer/stel/cykler samt en ide om hvor man kan gøre det (meget)
bedre?

> Og i sidste ende så gælder det jo om at sælge cykler ),

Ikke enig - det handler om at vinde GP løb - og dermed prestige og
anseelse. Jeg nægter at tro at der er nogen der køber Honda blot fordi
de har vundet GP VM? Jeg vil dog gerne medgive at det kan være en
faktor i købet på et eller andet ubevidst plan, men jeg vil gerne give
'Folk' mere kredit end at tro det om dem...

> I racesammenhæng er sagen imidlertid en ganske anden
> og så begynder det lige pludselig at blive (meget)
> svært for Suzuki,når de andre også begynder at satse...

Igen ikke helt enig Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at f.eks.
Yamaha gør deres yderste for at få R1eren konkurrencedygtig i den nye
SBK klasse (og vel egentlig specielt i British SB)
Om de kan tæve gixxeren remains to be seen...

> [...]
> for så at sælge reservedele til priser som var det det
> pureste guld,utroligt nok er der mange der hopper på den

Ja fred være med det - faktisk er jeg jo selv gået hen og blevet helt
varm på tanken om en brugt GS500
Men de danske reservedelspriser har næppe indflydelse på Suzukis GP
indsats

> Jah ud med ham Roberts,lad ham køre for farmand....så
> kan de skændes om det i familien,om det far eller søn
> der er en klovn.

*fnis* ja det kunne blive festligt TV ihvertfald

> 'K - deal,for når nu han vinder VM er jeg garanteret
> sulten....

Ha! Du satser altså på en top 5 placering? Det bliver først når de
kører med rollatorer på RR plejehjemmet han har en chance
Men det er en deal!

--
Mikkel
Zchopau Skunkworx

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-10-02 11:54

On 15 Oct 2002 10:09:53 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hypersportsmaskiner i liter klassen kan vel næppe kaldes en niche?

Nej,men nu var det Suzuki-bredt der tænkes på...og som også gælder for
gixxerne

> Der er vel nærmere tale om en prestigeklasse á "Se hvad vi kan", som, så
>vidt jeg kan se, både Honda og Yamaha også konkurrerer i (med hhv
>Bladen og R1)

Nej - der tror jeg altså du tager lidt fejl,ja det er lidt en
prestigeklasse og skal vel som sådan ikke indtjene en formue,men det
er samtidig stadig gadecykler.Honda kunne IMHO sagtens lave en cykel
der outperformede gixxer1000'eren på alle punkter sports/racemæsssigt
men den ville blive ulidelig som gadecykel (sikkert også dyr) og næppe
sælge i store kvanta,det ville simpelthen være bad business at gøre
det og derfor går de i en anden retning.I stedet for alene at fokusere
på power som Suzuki gør,så er det den samlede pakke der tæller.....

Prestigeprojekter i ordets egentlige forstand det er cykler som
RC45,R7....hvor prisen er ligegyldig.

Jeg ved heller ikke lige om jeg synes det er 1000'er klassen der
driver udviklingen,IMO er det mere 600 cc,der er dem der sælger i
store kvanta og hvor konkurrencen er stærkest.Interessant også at
Honda i denne klasse nu har valgt at sadle lidt om og introducerer en
RR,dog ikke værre end at de stadig har backup i form af den gamle

>Ja det er muligt, men nu drejer det sig vel om at bygge en GP maskine
>der virker?

Ja lige netop

> [...]
>cykel som gixxer 1000'eren uden dels at få erfaring undervejs i lette,
>stærke motorer/stel/cykler samt en ide om hvor man kan gøre det (meget)

Naturligvis,spørgsmålet er blot om deres gade-gixxere giver dem nogle
specielle fordele i så henseende,IMO not !! Gixxere er fine i std.
serier helt klart,der klarer de sig også fint,men i MotoGP well det er
altså en anden snak.

>Ikke enig - det handler om at vinde GP løb - og dermed prestige og
>anseelse.

Se'fø'li gør det da også det....

>Jeg nægter at tro at der er nogen der køber Honda blot fordi
>de har vundet GP VM?

Næh men det har jeg da heller aldrig sagt,snarere tværtimod.Det
handler om at sælge cykler,derfor laver Honda de cykler som de mener
folk vil ha',derfor ser deres gadecykler ud som de gør og de går i en
anden retning end Suzuki med deres gademaskiner.At de så derudover har
en racing div. = HRC der er de andre overlegne - well...

>Jeg vil dog gerne medgive at det kan være en
>faktor i købet på et eller andet ubevidst plan, men jeg vil gerne give
>'Folk' mere kredit end at tro det om dem...

Ja akkurat da også min pointe,Suzuki derimod bruger det jo meget mere
bevidst i deres markedsføring f.eks deres mildt sagt patetiske "own
the racetrack" reklame,manner hvor har jeg grinet meget af den....

> [...]
>SBK klasse (og vel egentlig specielt i British SB)
>Om de kan tæve gixxeren remains to be seen...

Naturligvis gør de det,men husk f.eks at Yamaha med den nye R1'er
_meget_ bevidst ikke gav den flere heste selvom de sagtens havde
kunnet,men valgte at fokusere på køreegenskaber/rideability helt i
Hondastil .

>Men de danske reservedelspriser har næppe indflydelse på Suzukis GP
>indsats

Næh,og det skulle da også kun illustrere at den eneste grund til at
suzuki sælger i DK er fordi vi har et forvredet marked.

>Ha! Du satser altså på en top 5 placering?

Jeg regner nu med han vinder...

> Det bliver først når de
>kører med rollatorer på RR plejehjemmet han har en chance
>Men det er en deal!

Fint....

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-10-02 14:01

Michael K. S. wrote ...

> [...]
> business at gøre det og derfor går de i en anden retning.I
> stedet for alene at fokusere på power som Suzuki gør,så er

Ja, jo... Man kan jo altid bare proppe lygter og spejle på en RCV'er,
så har man jo noget vildere men det avr ikke helt pointen. Man kan vel
næppe heller anklage gixxer1000 for at være langsomt styrende, så jeg
mener ikke at Suzuki udelukkende fokuserer på power.

Anyway. Pros og Cons ved literklassens konkurrenter vil jeg helst ikke
blandes ind i - jeg får alligevel aldrig sådan en

> Prestigeprojekter i ordets egentlige forstand det er cykler som
> RC45,R7....hvor prisen er ligegyldig.

Rigtigt.

> Jeg ved heller ikke lige om jeg synes det er 1000'er
> klassen der driver udviklingen,IMO er det mere 600
> cc,der er dem der sælger i store kvanta og hvor
> konkurrencen er stærkest.

Tjah. Jeg synes nu der to klasser er lige gode om at vise nytænkning.

> Naturligvis,spørgsmålet er blot om deres gade-gixxere
> giver dem nogle specielle fordele i så henseende,IMO not !!

Enig. Jeg mener heller ikke at de har specielle fordele eller
forudsætninger. Blot at Suzuki er fuldt ud lige så kompetente som Honda
og Yamaha ud i kunsten af bygge en GP racer.
Og dermed mener jeg jo så også at de *burde* kunne bygge noget der duer
til næste sæson.
(det var vist der det startede

> Ja akkurat da også min pointe,Suzuki derimod bruger det jo
> meget mere bevidst i deres markedsføring f.eks deres mildt
> sagt patetiske "own the racetrack" reklame,manner hvor har
> jeg grinet meget af den....

Nåh ja... Marketing folk er vel ens uanset om de arbejder for Honda
eller Suzuki.
Honda holder sig da heller ikke tilbage med at vise blades og RC2ere(?
deres SBK V twin) på racerbaner, samt at lade Rossi køre tur på en
Hornet.

Alle former for markedsføring er jo i bund og grund vildledning

> Næh,og det skulle da også kun illustrere at den eneste
> grund til at suzuki sælger i DK er fordi vi har et forvredet
> marked.

Jaja, men derfor tror jeg stadig at Suzuki får en go' GP racer næste
år.
For et firma der kan bygge en GSXR1000 kan også bygge en go' GP maskine

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-10-02 14:39

On 15 Oct 2002 13:00:44 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

> [...]
>næppe heller anklage gixxer1000 for at være langsomt styrende, så jeg
>mener ikke at Suzuki udelukkende fokuserer på power.

Nej okay,den kan da nok køre....men i std. konfig har såvel R1 som
Bladen nok bedre køreegenskaber,det handler vel dybest set om at at få
power-køreegenskaber-kvalitet osv. til at spille sammen i en større
enhed IMO.

For mig at se er det lidt en bagvendt slutning at fordi de kan lave en
Gixxer1000 så kan de også lave en konkurrencedygtig MotoGP-racer,er
det ikke snarere omvendt o:)),at erfaringerne fra racerbanen rykker
over på gadecyklerne ?!?

>Anyway. Pros og Cons ved literklassens konkurrenter vil jeg helst ikke
>blandes ind i - jeg får alligevel aldrig sådan en

Det gør jeg heller ikke,hvilket er meget heldigt da jeg heller ikke
_vil_ ha' en.

>Tjah. Jeg synes nu der to klasser er lige gode om at vise nytænkning.

'K...

>Enig. Jeg mener heller ikke at de har specielle fordele eller
>forudsætninger. Blot at Suzuki er fuldt ud lige så kompetente som Honda
>og Yamaha ud i kunsten af bygge en GP racer.

Så skulle de ærlig talt tage at gøre det .Nu var den så også hastet
igennem i år fordi Roberts (det båthorn) ville ha' det og nærmest ikke
gad køre på 2T'eren,men igen hvis de har forudsætningerne,hvorfor gør
de det så ikke,jeg tror ikke på de kan .

>Og dermed mener jeg jo så også at de *burde* kunne bygge noget der duer
>til næste sæson.

Jeg skal være den første til at klappe,hvis det sker,men husk at
GSV-R'eren er fyldt med elektronisk tingel-tangel,som de har svært ved
at få til at virke og at RCV'eren (ifølge Anders Rasmussen i hvert
fald) så langt fra er tweaket nær til grænsen endnu,det har ganske
enkelt ikke været nødvendigt.

>(det var vist der det startede

Jah - og jeg fastholder at jeg vil se det før jeg tror det .

>Nåh ja... Marketing folk er vel ens uanset om de arbejder for Honda
>eller Suzuki.

Jah men de forskellige mærker har jo lidt forskellig stil.

>Honda holder sig da heller ikke tilbage med at vise blades og RC2ere(?
>deres SBK V twin) på racerbaner, samt at lade Rossi køre tur på en
>Hornet.

SP-2 ....Nej da,men "own the racetrack" come on....det _er_ da for
morsomt.Faktisk vel snarere noget Honda burde bruge for de ejer
Suzukabanen .

>Alle former for markedsføring er jo i bund og grund vildledning

Jow

>For et firma der kan bygge en GSXR1000 kan også bygge en go' GP maskine

Go' tjah måske....go' nok til vinde - i doubt it

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 15-10-02 18:39

Snip...

Var det ikke bedre at rette denne diskussion over imod endurance klassen ?

First of all så er fører elementet spredt ud på flere personer hvilket
udjævner situationen og så køres der jo på alt fra prototyper over
modificerede gade maskiner til rene gademaskiner (med ændret udstødningsrør)
Og så kan man jo sammenligne fabrikkernes gadeperformance.

Fakta er jo, at der er en verden til forskel på en gade og en RR version af
samme maskine. Tag ZX7RR som eksempel. Det er principielt set samme maskine
med når man tager den bit by bit så har de 2 faktisk meget lidt til fælles.
Først og fremmest er alle motor komponenter modificeret eller udskiftet,
karbureringen er forskellig, kåbe og tank er anderledes, stellet er
modificeret, og så er hjul og bremser samt forgaffel og bagsvinger
udskiftet. Så det efterlader os med ??? næ kronrørsakslen er også udskiftet,
men fonten på kawasaki logoet er hvist den samme.

Det samme gør sig gældende for Honda's maskiner. Jeg har snakket med deres
tidligere chef mekanikker og team planner (hyglig fyr der driver et hotel i
Louth i UK) og han fortalte at de i den hellige hal (som også ligger i Louth
i UK) bygger, samler og trimmer alle dele ind til SBK maskinerne, og at de
fungerer meget uafhængigt af honda koncernen (så meget som man nu kan når
det er honda fyren der skriver under på budgettet)

Så hvis vi skal diskutere produktionsmaskinernes kapabiliteter så skal vi
til til 8-24 timers ræsene og kigge på sagerne, og så vidt jeg er orienteret
så går det hvist rimeligt for den kære gixxer

Mads Lund, der stadig helst vil have en ZX7RR

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-10-02 18:51

On Tue, 15 Oct 2002 19:38:55 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Var det ikke bedre at rette denne diskussion over imod endurance klassen ?

Tjoh - Men nu var det jo MotoGP vi talte om så kan endurance være
rimelig ligegyldigt.

>Fakta er jo, at der er en verden til forskel på en gade og en RR version af
>samme maskine.

Akkurat og derfor kan man i hvert fald ikke overføre ret meget fra en
gademaskine til hvad der sker i MotoGP der omtrent er så forskelligt
som det kan blive...

>Så hvis vi skal diskutere produktionsmaskinernes kapabiliteter så skal vi
>til til 8-24 timers ræsene og kigge på sagerne, og så vidt jeg er orienteret
>så går det hvist rimeligt for den kære gixxer

Tjoh-tjah,som sagt i serier baseret på std. maskiner klarer de sig
fint,nok mest fordi det hovedsagentlig er privatbaserede teams,og som
allerede nævnt de hurtige stumper fra f.eks HRC er såvel hammerdyre
dyre som få,men nu var det altså bare ikke lige den slags serier som
vi snakkede om, men den fuldt fabriksstøttede MotoGP serie,der viser
hvad de enkelte fabrikkers potentiale i virkeligheden er.

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 15-10-02 19:05

> [...]
> vi snakkede om, men den fuldt fabriksstøttede MotoGP serie,der viser
> hvad de enkelte fabrikkers potentiale i virkeligheden er.

Ok så. Men noter så lige at det ikke er fabrikkernes potentiale der viser
sig. Det er eksterne ledede og ganske sepererede virksomheder som
fabrikkerne anvender til GP og SBK (det varierer naturligvis meget) Og
fabrikkerne er naturligvis glade hvis deres store check resultere i en masse
PR, gode resultater og muligvis en række erfaringer som de kan overføre til
deres egen udviklingsafdeling og anvende i fremtidige gadecykler.

Der var et meget godt interview i tv den anden dag, angående FCK's planer om
at entrere damehåndbold (OT men der er en pointe)..... der blev nemlig sagt
at de sagtens kunne etablere nok kapital til at vinde DM næste år, hvis de
ville. Men der var ikke den store sportslige gevinst i at købe sig til et
mesterskab. Og men undtagelser er GP og SBK serien måske lidt af den samme
historie. For efter hvad ham ex. HRC fyren fortalte så var der ikke mange af
de folk, som gik rundt og byggede SBK cykler i det regnvåde midtengland som
nogen sinde havde sat sin fod på japansk jord. Selvfølgelig er der et tæt
samarbejde, men det er mere RR partnerens fortjeneste end det er hoved
koncernens når man får skruet nogle gode cykler sammen.

Det skal indrømmes at jeg er mere i tvivl om hvordan situationen er med de
italienske mærker.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 15-10-02 19:24

On Tue, 15 Oct 2002 20:04:34 +0200, "Mads Lund"
> [...]

>sig. Det er eksterne ledede og ganske sepererede virksomheder som
>fabrikkerne anvender til GP og SBK (det varierer naturligvis meget)

Det er det vel i og med at Honda kontrollerer HRC,selvfølgelig er det
eksternt ledede og ret uafhængige virksomheder,men det _er_ altså
stadigvæk Honda uanset hvordan du vender og drejer det.Så selvom det
ikke er Sochiro Honda's efterkommere der står og laver stumperne selv
sååå.... )

> [...]
>PR, gode resultater og muligvis en række erfaringer som de kan overføre til
>deres egen udviklingsafdeling og anvende i fremtidige gadecykler.

Det skal det jo ellers er der fyringer på vej....

> [...]
>de folk, som gik rundt og byggede SBK cykler i det regnvåde midtengland som
>nogen sinde havde sat sin fod på japansk jord.

Nej,men som jeg også allerede har nævnt så er SBK SP-2'eren først og
fremmest et Honda Europa engagement,men det mener du måske heller ikke
er Honda.Jeg kan love dig for at Honda Japan er involveret i MotoGP.

> Selvfølgelig er der et tæt
>samarbejde, men det er mere RR partnerens fortjeneste end det er hoved
>koncernens når man får skruet nogle gode cykler sammen.

Spørgsmålet er om man kan foretage en adskillelse som du lægger op
til,og det kan man IMHO _ikke_,er resultaterne ikke gode nok skifter
fabrikkerne naturligvis folk ud i de eksterne afdelinger.Honda er et
verdensfirma og ikke kun et japansk foretagende,så uanset hvor i
verden det foregår er det da stadigvæk samme firma.Lidt underligt at
påstå andet.

Et andet hyppigt fremført argument,som du vel også bruger mere eller
mere implicit er at Honda kun vinder på grund af penge,men kender
nogen af os i virkeligheden de forskellige fabrikkers
racebudgetter.Jeg gør i hvert fald ikke....

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 09:08

> [...]
> nogen af os i virkeligheden de forskellige fabrikkers
> racebudgetter.Jeg gør i hvert fald ikke....

se det var jo der jeg ville hen. Og nej, jeg kender heller ikke honda's
budget, men mon ikke det ligger i den tunge ende af skalaen. Man kan jo
f.eks gætte lidt på budgetterne udfra om teams'ne har dyre eller billige
piloter.

Men lad os nu se når kwacken entrere i GP1

Mads Lund
Ninja9RT med SBK bagsvinger

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 11:45

On Wed, 16 Oct 2002 10:08:24 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

> se det var jo der jeg ville hen. Og nej, jeg kender heller ikke honda's
>budget, men mon ikke det ligger i den tunge ende af skalaen.

Jow det tror jeg da også,men præcis hvor lidt eller hvor meget det er
i forhold til de andre aner jeg ikke,og det gør de andre der påstår at
det kun er p.g.a penge vel heller ikke,så vil jeg da gerne høre det i
så fald.Tag nu f.eks Superbike i år,der kan man vel næppe påstå at det
er p.g.a. af penge de vandt der.Lidt et tyndt argument (= yderst
spekulativt) at bruge sålænge ingen af os aner det i virkeligheden
).

>Men lad os nu se når kwacken entrere i GP1

De må sikkert igennem en læreproces som alle andre,men jo flere jo
bedre siger jeg....men hold da fast hvor er den bagende da bare
hylegrim.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-10-02 07:43

Michael K. S. wrote ...

> Go' tjah måske....go' nok til vinde - i doubt it

God nok til at være konkurrencedygtig.

Dette er mit standpunkt og jeg tager ikke et nyt

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 09:11

> Dette er mit standpunkt og jeg tager ikke et nyt

Standhaftighed er en god ting, og især hvis man kan bringe det op på et
religiøst stadie, så kan man til fulde fornægte fakta

> Mikkel

Skal vi ikke snart have din MuZ 500/2 uden u lavet færdig ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-10-02 09:13

Mads Lund wrote ...

> Standhaftighed er en god ting, og især hvis man kan
> bringe det op på et religiøst stadie, så kan man til
> fulde fornægte fakta

Njaeh, det er ikke helt religiøst endnu. Jeg tror jo ikke de vinder.
Endnu.

> Skal vi ikke snart have din MuZ 500/2 uden u lavet færdig ?

Jo. Men MZ Skunkworks bliver jo ved med at flyde over med andre ting
der også skal laves
Men mon ikke den er færdig inden nytår engang...

--
Mikkel
Zchopau Racing

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 14-10-02 12:49

> [...]
> Bladen nok bedre køreegenskaber,det handler vel dybest set om at at få
> power-køreegenskaber-kvalitet osv. til at spille sammen i en større

nu kunne det jo være sjovt at snakke sidste år´s 24Timers løb. Der var den
samlede vinder en Stock Gixxer1K foran SBK maskinerne.. og såvidt jeg husker
var der også en gixxer på 2 pladsen. Ja faktisk var der en 5-6-7 stykker i
top 10. Så at påstå yamaha og honda sagtens kunne blæse suzuki af banen hvis
de ville, det er nok at tage munden for fuld.

Meget kan der (og bliver der) siges om suzuki og deres hær af prisbillige
maskiner, som år efter år sætter sig som topsælgere.. GS500 GSF600
GSX-F600/750.. ja de er af middelmådig kvalitet, ingen tvivl om det. Men de
sælger og jeg tror ikke man (heller ikke med dig) kan være uenige om at dem
der køber dem, får fuld valuta for pengene.

Men når så vi bevæger os over i Gixxer klassen, der er priserne pludselig
noget andet, og i forhold til konkyrrenterne er suzuki pludselig med i
toppen hvad priser angå. Men kvaliteten følger også med. Der er ikke meget
bøttejern tilbage hvis man kigger på en 750 eller 1000.. Og så sent som igår
så jeg Endurance 200mile fra callunga (ka ik husk hva den hedder helt
nøjagtig og igen var suzuki´n dominerende.. så at sige en R1/954 er bedre
i std. konfig er nok ikke helt på sin plads.

-
Morten Dahl
- gixxer, men IKKE mærkefanatikker

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 13:28

On Mon, 14 Oct 2002 13:48:34 +0200, "Morten Dahl \(FJERN I MAIL\)"
<news@FJERNmekasign.dk> wrote:

>nu kunne det jo være sjovt at snakke sidste år´s 24Timers løb. Der var den
>samlede vinder en Stock Gixxer1K foran SBK maskinerne.. og såvidt jeg husker
>var der også en gixxer på 2 pladsen.

Var det ikke kun fordi den SP-1 der var med, crashede i førerposition
kort før mål ).Honda vandt Suzuka 8 timers i år med Edwards/Katoh
,og det er omtrent det eneste de gider for at vise flaget på
hjemmebane.Ellers kører de ikke med i Enduranceløb.

> Ja faktisk var der en 5-6-7 stykker i
>top 10.

Se på hvor mange der var med.Se på Endurace i år,de kører alle på dem
fordi det ganske enkelt er det billigste/nemmeste.Der er en enkelt
eller 2 ducatier og R1'ere med også men slet ikke nogen reel
konkurrence imellem mærker men kun mellem teams faktisk.Sjovt nok var
det et kinabaseret team der blev 1 og 2.

> Så at påstå yamaha og honda sagtens kunne blæse suzuki af banen hvis
>de ville, det er nok at tage munden for fuld.

IMO not,forstået som at en Gixxer1000 på alt andet end power bestemt
ikke er noget at råbe hurra for og selv på det område kunne de andre
mærker sagtens overgå,hvis det var det de ville...Men det er det ikke
fordi der på gadecykler er andre parametre også.

>Meget kan der (og bliver der) siges om suzuki og deres hær af prisbillige
>maskiner, som år efter år sætter sig som topsælgere

I DK ja,ude i verden nej !!

> [...]
>sælger og jeg tror ikke man (heller ikke med dig) kan være uenige om at dem
>der køber dem, får fuld valuta for pengene.

Ja for cyklen,der får man så nogenlunde hvad man betaler for ,men
hvis man er dum nok til at købe dele i DK,så bliver det vist i sidste
ende ikke billigere snarere tværtimod (= falder for
Reinhardt-tricket).....Og så falder den sidste grund til at købe
Suzuki IMO væk,men køber man en suzuki og så dele i udlandet så kan
der være fornuft (om ikke andet økonomisk) i at købe Suzuki.

Nu siger jeg ikke folk der køber Suzuki er idioter,sådan skal det ikke
forstås,man kan bare ligeså godt være ærlig og indrømme at man oftest
nok ikke lige havde valgt det mærke hvis ikke det var for økonomien.
)

Der er dog enkelte undtagelser SV650S og Gixxer750'eren (stort set
alene i segmentet) er dem jeg sådan lige kommer til at tænke på.

> [...]
>toppen hvad priser angå. Men kvaliteten følger også med. Der er ikke meget
>bøttejern tilbage hvis man kigger på en 750 eller 1000..

Husker du det indlæg Jørund skrev om sin Gixxer1000,ellers har jeg det
liggende.Indtrykket var en meget skuffet mand over kvaliteten og alle
de hjørner Suzuki havde måtte skære for at koncentrere sig om
power,ganske som de plejer.

> [...]
>nøjagtig og igen var suzuki´n dominerende.. så at sige en R1/954 er bedre
>i std. konfig er nok ikke helt på sin plads.

De er ikke i std. konfig..... se iøvrigt overstående.

R1 og 954 er bedre som gademaskiner (og bedømt som sådanne) i std.
konfig.,men naturligvis kun min mening (men se på hvilke cykler der
sælges flest af på verdensplan).

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 14:47

current standings i endurance VM:
1 2 Zongshen 2 CHN Suzuki GSX-R1000 SPR 123 13 25 20 9 40 16
2 9 Zongshen 9 CHN Suzuki GSX-R1000 SPR 107 16 13 13 8 32 25
3 94 GMT 94 FRA Suzuki GSX-R1000 SPR 95 8 16 25 0 26 20
4 38 Endurance Moto 38 FRA Yamaha R1 SPR 83 7 10 9 0 50 7
5 3 QB Phase One GBR Suzuki GSX-R1000 SPR 69 25 20 6 5 0 13
6 5 Herman Verboven Racing 5 BEL Suzuki GSX-R1000 SPR 60 20 6 4 0 22
8
7 8 Bolliger Team SUI Kawasaki ZX9R SPR 47 11 11 0 0 16 9
8 21 Piazza Corse ITA Ducati 998R WSB 35 0 9 16 0 0 10
9 18 Yamaha Austria Racing Team AUT Yamaha R1 STK 30 0 7 0 0 18 5
10 22 Team 22 Police Nationale FRA Kawasaki ZX9R SPR 28 9 5 8 6 0 0
11 11 Cabin Honda JPN Honda SP-W WSB 25 0 0 0 25 0
12 15 Nolden Racing Team GER Suzuki GSX-R1000 SPR 23 3 0 0 0 20 0
13 10 QB Phase One Junior GBR Suzuki GSX-R1000 SPR 23 6 3 10 0 0 4
14 33 Cabin Honda JPN Honda SP-W WSB 20 0 0 0 20 0
15 7 Ducateam FRA Suzuki GSX-R1000 SPR 20 0 0 5 0 14 1
16 71 Sukarai Honda JPN Honda SP-W WSB 16 0 0 0 16 0
17 1 YSR Yamaha JPN Yamaha R7 WSB 13 0 0 0 13 0
18 11 Rookie Endurance Racing GER Suzuki GSX-R1000 SPR 13 0 0 0 1 12
0
19 6 Herman Verboven Racing 6 BEL Suzuki GSX-R750 WSB 13 0 0 0 0 2 11
20 4 Team Schäfer Endurance GER Suzuki GSX-R1000 SPR 11 4 0 7 0 0 0

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 14:53

On Wed, 16 Oct 2002 15:47:09 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

<Snip resultatliste>

Hvad er det du vil sige med den liste Mads ??

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 14:59

> Hvad er det du vil sige med den liste Mads ??

At der er 2 9'ere foran den første SP2'er

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 15:04

On Wed, 16 Oct 2002 15:58:58 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>At der er 2 9'ere foran den første SP2'er

*LOL* -MEGA *LOL*

Nu skal du høre Mads.Der er ganske rigtigt 3 SPW'ere med og ja de
ligger langt nede i stillingen....men-men-men.

De 3 maskiner kørte også kun _et_eneste_løb og det var Suzuka 8 timers
og der blev de nr. 1-2-3 )

Og det skrev jeg jo faktisk også ik' .

Ipso facto...jeg behøver næppe at sige mere gør jeg ? )

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 14:58

> [...]
> eller 2 ducatier og R1'ere med også men slet ikke nogen reel
> konkurrence imellem mærker men kun mellem teams faktisk.

En hurtig sammentælling giver: 13 suzukier, 7 yamahaer, 2 duc, 2 kawa og 1
honda

> [...]
> forstås,man kan bare ligeså godt være ærlig og indrømme at man oftest
> nok ikke lige havde valgt det mærke hvis ikke det var for økonomien.

Tjo nu har jeg jo købt suzuki pga den modul baserede opbygning

> [...]
> liggende.Indtrykket var en meget skuffet mand over kvaliteten og alle
> de hjørner Suzuki havde måtte skære for at koncentrere sig om

Hmm, plejer suzuki ikke at fokucere mest på produktionspris. Power mæssigt
har de stort set altid haltet efter Kawasaki.

> R1 og 954 er bedre som gademaskiner (og bedømt som sådanne) i std.
> konfig.,men naturligvis kun min mening (men se på hvilke cykler der
> sælges flest af på verdensplan).

Hmm, tager vi nu udgangspunkt i de tests jeg kan huske, så ligger ZX9'eren
altid rimeligt højt når det kommer til overall vurdering.

Og ZX7R bliver stadig rated som en af de absolut bedste i 7½ klassen på
gadeplan uagtet motorens alder og mangel på power.

Mads Lund
www.motortosse.dk støtter religionskrige

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 15:21

On Wed, 16 Oct 2002 15:57:46 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>Og ZX7R bliver stadig rated som en af de absolut bedste i 7½ klassen på
>gadeplan uagtet motorens alder og mangel på power.

Det udsagn gider jeg slet ikke engang at kommentere

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 16-10-02 15:08

salgstallene i uk ytd

R1 : 2064
fireblade : 1069
gsxr1000 : 924

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om de er representive, men UK er et stort
marked i supersport klassen

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 16-10-02 15:13

On Wed, 16 Oct 2002 16:08:03 +0200, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>R1 : 2064
>fireblade : 1069
>gsxr1000 : 924

Er de fra i år og hvad dækker de ?

De er ikke repræsentative worldwide nej ,men viser alliwl at
Gixxer1000 eren ligger nederst i salgstal,tak for det

-M

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 15-10-02 13:00

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-10-02 15:47

> Jow,men vi vil nu gerne ha' de andre mærker frem i skoene også ik' ?
> Vi gider ikke kun se på 6-8 RCV'ere og så resten som det tynde øl.

Hvorfor ikke? Der er da masser der ser Formel 1.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 15:58

On Mon, 14 Oct 2002 16:46:50 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Hvorfor ikke? Der er da masser der ser Formel 1.

Nok færre og færre hvis det fortsætter som nu.Der er desuden en masse
snak om at indføre forskellige restriktioner for at bremse Ferrari,de
fleste af kørerne er iøvrigt imod sådanne....

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 16:55

On Mon, 14 Oct 2002 16:58:05 +0200, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Nok færre og færre hvis det fortsætter som nu.Der er desuden en masse
>snak om at indføre forskellige restriktioner for at bremse Ferrari,de
>fleste af kørerne er iøvrigt imod sådanne....

For at understrege min pointe fik jeg lige DR-Sporten til at skrive en
artikel kl 17:26 d.d. på DR-online :

http://www1.dr.dk/sporten/formel1/article.jhtml?articleID=69247

).

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 20:29

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> faktisk tror jeg næste sæson bliver den meste spændende i mange år.
>
> Men derfor synes jeg stadig han er det fedeste siden ristet brød!

Jeg var i Assen her i år.
Og jeg så også hvordan Barros kørte. - Og jeg stod og tænkte, hvordan han
ville klare sig hvis han havde en RV211V.
- Og det fik han - og vi har lige set resultatet

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 20:36

> [...]
> Og jeg så også hvordan Barros kørte. - Og jeg stod og tænkte, hvordan han
> ville klare sig hvis han havde en RV211V.

Sorry.
Den hedder RC211V!

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-10-02 10:27

> [...]
> Edwards hvorefter der kommer et par Duc's, en 'priller, endnu etpar
> Duc's og et par Kawa'er - Det er småt med Honda's suverænitet i dén

Jeg har nu fundet at Colin Edwards på nuværende tidspunkt, efter Imola,
fører kampen med 552 point foran Troy Bayliss med 541 point. Og Imola var
det sidste løb ikke?? og dermed er Colin champ 2002

Allan Bojesen

Fra : Jens Jessen

Dato : 12-10-02 12:06

Honda fabrikken har VM i mesterskaber i GP. Det startede i 1961 med Tom
Phillis der vandt VM i 125 klassen. Man vandt også 50 kubik klassen på en
2-cylindret racer med 4 ventiler pr cylinder. Det røde felt startede ved
21.500 omdrejninger! Stik lige den!

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : RpR

Dato : 13-10-02 12:11

> [...]
> 2-cylindret racer med 4 ventiler pr cylinder. Det røde felt startede ved

Pics? Specs? Et eller andet?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-10-02 00:51

Jack Jensen wrote:

> Det må da være en formidabel fabrik, der kan sætte alle de andre såsom
> Ducati, Aprilia, Yamaha, Suzuki og Kawasaki totalt til vægs

Er det ikke snarere fordi de efterhånden har fået homoficeret reglementerne
til de forskellige klasser såmeget de andre fabrikker ikke kan være med
pengemæssigt?

F.eks. er udgifterne til et MotoGP team steget med omkring 70% i år.

Superbike er alle andre end H*nda holdt op med at sate på rent
fabriksmæssigt, så hvor stor en bedrift er det!?

Supersport er corolla-cup for 600cc gademaskiner. Den må de ha, det har ikke
min interesse.

/Rune

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-10-02 01:08

On Sun, 13 Oct 2002 01:50:30 +0200, Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Er det ikke snarere fordi de efterhånden har fået homoficeret reglementerne
>til de forskellige klasser såmeget de andre fabrikker ikke kan være med
>pengemæssigt?

Homoficeret - *LOL*

>Superbike er alle andre end H*nda holdt op med at sate på rent
>fabriksmæssigt, så hvor stor en bedrift er det!?

Øhhh -a' hva' for en fisk,Honda har netop _ikke_ satset stort på
Superbike og det er stadig usikkert om de trækker sig fra serien eller
ej....der iøvrigt får nyt reglement næste år så der bliver en simpel
1000 cc grænse,så det bliver nok en hel masse gixxere der futter rundt
med sig selv.Honda's enmandsteam i år er iøvrigt et Honda
Europa-engagement, med et (angiveligt) noget lavere budget end
Ducati's samlede satsning i serien....

>Supersport er corolla-cup for 600cc gademaskiner. Den må de ha, det har ikke
>min interesse.

Tjah,det er vel den klasse hvor der er nogenlunde ens satsning og
jævnbyrdighed cyklerne imellem,personligt synes jeg det er en langt
sjovere klasse end Superbike netop p.g.a alsidigheden,selvom MotoGP
med prototyper da er den "ægte" racerklasse.

RCV'eren er iøvrigt langt fra færdigudviklet..Der bliver indsat en
masse næste år,dog sandsynligvis på lidt forskellige udviklingstrin -
ganske som de plejer.

-M

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-10-02 17:06

Michael K. S. wrote:

> Øhhh -a' hva' for en fisk,Honda har netop ikke satset stort på
> Superbike og det er stadig usikkert om de trækker sig fra serien eller
> ej

Noget større end Yamaha og Suzuki.

> [...]
> sjovere klasse end Superbike netop p.g.a alsidigheden,selvom MotoGP
> med prototyper da er den "ægte" racerklasse.

Der er godt ræs i den, men personligt syntes jeg reglementet skulle være
endnu mere restriktivt, hvis det er meningen det skal ligne gadecykler. De
er allerede oppe i tuningsgrader og dækforbrug der er ganske voldsomme.

Jeg mener den slags klasser må være alt eller intet. Dvs. enten ingen
tuning, eller også må de gøre hvad de vil. Ellers er det penge igen der
afgør det hele.

/rune

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-10-02 17:31

On Sun, 13 Oct 2002 18:05:46 +0200, Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Noget større end Yamaha og Suzuki.

Nåh ja,hvis det er _det_ du tænker på,men det er jo ligesom også svært
andet for Yamaha har trukket sig _helt_ ud og Suzuki.....ja det er jo
ligesom bare Suzuki .Men Honda har som sagt også droslet meget ned
og indsatte ikke engang en støttekører til Edwards,selv var han
ligeglad.Men mere rigtigt ville vel nok være at Ducati var de eneste
der rigtigt tog serien semi-pseudo-seriøst,mens de fleste andre var
enten ude eller på vej ud...serien har aldrig interesseret mig det
helt store må jeg indrømme.Hvad det bliver for noget med det nye
reglement er lidt svært at spå om.Honda har meldt ud om en 1000
V4'er,men den er tidligst klar til 2004 og om den skal indsættes er
vel tvivlsomt,serien ligger noget underdrejet,med en usikker fremtid
virker det lidt som om.Castrol Honda har af samme årsag haft svært ved
at tiltrække sponsorer og flere andre teams har problemer...

> [...]
>er allerede oppe i tuningsgrader og dækforbrug der er ganske voldsomme.

Så voldsomt er det vel trods alt ikke,er det ikke ca. 125 en Ten-Kate
yder ? Selvom der trods alt er nogen backup fra HRC og de andre
fabrikkers racing-div's så er det jo også langt henad vejen privat
tuning.

>Jeg mener den slags klasser må være alt eller intet. Dvs. enten ingen
>tuning, eller også må de gøre hvad de vil. Ellers er det penge igen der
>afgør det hele.

Lidt enig ja,men det er nok lidt svært,for folk _vil_ jo ....
--

-Michael
Div. RS250-dele til salg

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-10-02 20:46

> [...]
> virker det lidt som om.Castrol Honda har af samme årsag haft svært ved
> at tiltrække sponsorer og flere andre teams har problemer...

Personligt håber jeg på at Honda laver en VFR på 1000 ccm, med
tandhjulsdrevne overliggende knastaksler.
- Og dropper det fis med V-Tec.
V-Tec kan man ikke styre på en bane alligevel.
- Så har de en vindermaskine igen.
- Og så skal jeg - sammen med mange andre - ud at have en ny Honda VFR!

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-10-02 20:49

On Sun, 13 Oct 2002 21:45:44 +0200, "Jack Jensen"
<jackjensen@12move.dk> wrote:

>Personligt håber jeg på at Honda laver en VFR på 1000 ccm, med
>tandhjulsdrevne overliggende knastaksler.

Jeg tager en ½ så.......

Tandhjulsdrevet skal du nok ikke håbe for meget på det er jo netop
droppet igen på den nye VFR og var kun noget Honda lavede for at komme
over VF-fadæsen.Ur-VFR'eren var i mange henseender "overengineered",
hvilket mange gadekørere har nydt godt af,men systemet var/er dyrt og
nedsatte profitmargen - rygter vil vide at VFR-projektet isoleret set
gav underskud - And Honda are in business to make money....

-M

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-10-02 21:04

> [...]
> nedsatte profitmargen - rygter vil vide at VFR-projektet isoleret set
> gav underskud - And Honda are in business to make money....

Ja. og der er vi helt på linie Michael

- Synd at de droppede tandhjulsdrevet til de overliggende - den hvinen fra
tandhjulene - blandet med indsugningsbrølet - var jo netop kendetegnet på en
ægte VFR.

Men du finder ikke noget bedre system.
Og du har samme opfattelse som jeg - Honda har kun droppet det fordi det var
for dyrt at producere.
- Og korrekt -de opfandt det fordi VF'erne åd knastaksler af den anden
verden - og aldrig kunne fuldføre et løb.

- Men vi er nogle barnagtige sjæle, der lever i håbet

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 14-10-02 21:25

"Jack Jensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> ægte VFR.
>
> Men du finder ikke noget bedre system.
> Og du har samme opfattelse som jeg - Honda har kun droppet det fordi

Og en hel masse andet ....

Det begynder jo at lyde som om Honda har kopieret noget som Nimbus har
lavet i hvert fald
siden 1934 - måske endda tidligere? :p

/Mikael

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 21:36

"Mikael Wingaa" <mwi@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> Det begynder jo at lyde som om Honda har kopieret noget som Nimbus har
> lavet i hvert fald
> siden 1934 - måske endda tidligere? :p
>
> /Mikael

Måske lige med nogle "små" modifikationer

Mvh
Jack

Fra : Hekto

Dato : 15-10-02 09:13

In article <1NFq9.107616$Qk5.4657218@news010.worldonline.dk>,
jackjensen@12move.dk says...

> Måske lige med nogle "små" modifikationer
>
> Mvh
> Jack

Ja, een kaburator pr. cylinder! *G*
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 15-10-02 20:31

"Hekto" Skrev:

> Ja, een kaburator pr. cylinder! *G*
> --
Og et, måske flere HONDA klistermærker

/Mikael

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 15-10-02 20:29

"Jack Jensen" skrev (bl.a)

> Måske lige med nogle "små" modifikationer

Et tandhjul kan kun lavet på *så* mange måder.

Min pointe var at *egentligt* er der ikke sket det helt vilde siden
"tidernes morgen".

At du er glad for din Honda gør mig varm om hjertet. Det er sgu' da
fint.
Sæt du havde brugt en masse penge på en bunke skrammel. Men dertil så at
mene
at alt andet end Honda er ubrugelgt, er i mine øjne *noget* snæversynet.

Og jeg *har* engang haft en honda en cb500. En okay mc - ikke noget
særligt.

Det var i de år hvor dem på de andre mærker sagde at Honda var for
bøsser

Skulle der sidde en enkelt og undre sig, så er jeg hverken bøsse, eller
har noget imod dem.

mvh

Mikael Wingaa

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-10-02 21:11

Mikael Wingaa wrote:

> Det var i de år hvor dem på de andre mærker sagde at Honda var for
> bøsser

Har det ændret sig?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 16:18

> "Mikael Wingaa" <mwi@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lige med nogle "små" modifikationer

Først og fremmest dén at VFR bruger et tandhjulstårn (á et eller to(?)
tandhjul imellem det der sidder på hhv. krumtap og knastaksel!) hvor
Fisker & Nielsens produkt bruger en aksel - Forøvrigt som de tidlige
Ducati'er!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-10-02 13:46

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Supersport er corolla-cup for 600cc gademaskiner. Den må de ha, det
har ikke
> min interesse.

Og det gør vi så.
Samtidig griner vi i skægget over hvad du snyder dig selv for:
Holddakæfthvordegårtilbrødet i den klasse!

--
Armand.

Fra : Lars Bo Johansen

Dato : 13-10-02 16:34

øøøøøøøh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Collins,individuel verdensmester
Ducati,konstruktørenes verdensmester

Lars Bo Johansen
Tybjerglille Bakker
4160 Herlufmagle
Ducati 888 SP3
Honda CB 750 F2

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-10-02 17:05

Armand wrote:

> Og det gør vi så.
> Samtidig griner vi i skægget over hvad du snyder dig selv for:
> Holddakæfthvordegårtilbrødet i den klasse!

Det gør de jo også i Saxo-cup men det er bare ikke lisså skægt som når der
er noget variation i modellerne og motorerne og den slags.

/Rune

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-10-02 20:17

"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fabriksmæssigt, så hvor stor en bedrift er det!?
>
> Supersport er corolla-cup for 600cc gademaskiner. Den må de ha, det har

Hello

Det ligner ordsproget med ræven og rønnebærrene.

Honda er for mange - for heldige/dygtige.

Når de går ind i en sportsgren - ofrer de det der skal til. - Og de har
ekspertisen.

Superbike f.eks:
Ducati førte i det 1. halvår - men derefter tog Honda sig gevaldig sammen.
I det sidste løb var der kun 1 Honda med (på Imola - minsandten) - der
bankede Colin Edwards - jeg tror det var 12-13 Ducati's - sønder og sammen!
Italienerne må have ædt det halve af grønsværen i bar misundelse!

Supersport - Superbike.
De 2 klasser er lige nøjagtig, hvad vi som alm. mc-ister kan bruge til
noget.
Disse maskiner er i modsætning til MotoGP ikke nær så ekstreme. - De kan
bedre sammenlignes/overføres til alm. gadecykler.

- Så selvom en masse mennesker ligger på røven for Ducati - med ALLE deres
vibrationer og dårlig motorstyring.
Så kommer de nok aldrig på siden af HONDA.

Honda har da heller ikke altid været i vælten - prøv at tage vfrRC45 - den
vandt kun 1 løb!
- Så den må siges at have været et flop.

Fanatisme er farligt.

Kawasaki kan lave/har lavet nogle særdeles hurtige mc'er.
Men de kan jo ikke holde. - 30.000 km - så kan du godt skifte motor.
- Hvad kan vi som alm. mc'ister bruge det til?
Vi kører jo ikke ekstrem sport.

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-10-02 20:35

On Sun, 13 Oct 2002 21:17:18 +0200, "Jack Jensen"
<jackjensen@12move.dk> wrote:

>I det sidste løb var der kun 1 Honda med (>Superbike f.eks:
>på Imola - minsandten) - der
>bankede Colin Edwards - jeg tror det var 12-13 Ducati's - sønder og sammen!

Rolig nu,der var faktisk 3 Hondaer med,men kun 1 fabriksstøttet
maskine,men alle Duc's er bestemt _heller_ ikke hverken fabriks eller
semifabriksteam.

> [...]
>Disse maskiner er i modsætning til MotoGP ikke nær så ekstreme. - De kan
>bedre sammenlignes/overføres til alm. gadecykler.

Det er jo så spørgsmålet,den SP-2 Edwards kører på har ikke meget til
fælles med den SP-2 du nogensinde i dit liv får lov at købe.Så som
gadekører eller alm motorcyklist eller hvad du nu vil kalde det,skal
du nok passe på med at overføre for meget af hverken æren eller
teknikken til din egen gade-Honda.Ja Honda laver fine gadecykler
også,men i racesammenhæng er de særdeles karrige med de hurtige
stumper,der udbydes relativt få A-kits fra HRC f.eks og Honda forærer
bestemt heller ikke noget væk,de ved nok hvad de vil ha' for
stumperne.Hvis man selv vil race er det tit meget nemmere at gå til de
andre mærker.

>- Så selvom en masse mennesker ligger på røven for Ducati - med ALLE deres
>vibrationer og dårlig motorstyring.

Ro på,mange kan godt li' V2'erens karakteristik og dårlig
motorstyring,hvor har du det fra ??

>Så kommer de nok aldrig på siden af HONDA.

Næh,men det er nok heller ikke deres mål.....

>Honda har da heller ikke altid været i vælten - prøv at tage vfrRC45 - den
>vandt kun 1 løb!

Øh et løb ? Du mener vel et mesterskab gør du ikke ?

>- Så den må siges at have været et flop.

Ja den var et flop og Honda holdt ved den alt for længe...

>Fanatisme er farligt.

You would know .

>Kawasaki kan lave/har lavet nogle særdeles hurtige mc'er.
>Men de kan jo ikke holde. - 30.000 km - så kan du godt skifte motor.

Sludder og vrøvl...

>- Hvad kan vi som alm. mc'ister bruge det til?
>Vi kører jo ikke ekstrem sport.

Gør vi ikke ? )

-M

Fra : Jack Jensen

Dato : 13-10-02 20:56

> You would know .

> Sludder og vrøvl...

> Gør vi ikke ? )

Hej Michael

Yes - ro på

For det første elsker jeg lyden af en Ducati med Carbon-potter på - den
lyder bare himmelsk.
- Synd at den ikke kan køre hurtigere
- Men hvad 68 hk til en 750 SuperSport er jo heller ikke alverden
- Havde det så bare været på baghjulet - og ikke på krumtappen, som det jo
er - så havde det været noget andet.

Kawasaki: - Min mening har jeg bla.a. fra 2 forhandlere her i DK.
Det er deres mening 100%.
Kawasaki kan lave hurtige cykler, der også går rimeligt langt på 1 liter
benzin.
- Men holde i motoren - det kan de ihvertfald ikke.
- Sorry to disappoint you

Extrem sport kører jeg ikke på landevejen. - Det er sgu altfor farligt.
- Men nu er jeg jo heller ikke nogen årsunge længere.
- Men derfor kan jeg godt lide at brænde den af en gang imellem - (Bl.a. på
Knutstorp) - som jeg gjorde i år i juni md
En vfr750 kan godt komme hurtigt rundt på Knutstorp

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-10-02 20:58

On Sun, 13 Oct 2002 21:56:18 +0200, "Jack Jensen"
<jackjensen@12move.dk> wrote:

>For det første elsker jeg lyden af en Ducati med Carbon-potter på - den
>lyder bare himmelsk.

Personligt siger en Duc mig meget lidt,men jeg anerkender at for mange
andre mennesker er det verdens 8. vidunder....

En Bimota V-due derimod - mums. (selv om indsprøjtningen blev noget
skrammel)

>Kawasaki: - Min mening har jeg bla.a. fra 2 forhandlere her i DK.
>Det er deres mening 100%.

Folk har lov at ha' deres mening - doesn't make it so...

>Kawasaki kan lave hurtige cykler, der også går rimeligt langt på 1 liter
>benzin.
>- Men holde i motoren - det kan de ihvertfald ikke.

Igen sludder og vrøvl,der er masser af Kawa'er der er kendt for yderst
slidstærke motorer...

>- Sorry to disappoint you

U didn't....

>Extrem sport kører jeg ikke på landevejen. - Det er sgu altfor farligt.

Det gør jeg heller ikke...Og ja det er for farligt

>En vfr750 kan godt komme hurtigt rundt på Knutstorp

Se'fø'li kan den det,men det er der også så meget andet der kan,jeg
har oplevet en RS125 køre fra en R1, så deeet.....

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 14-10-02 10:10

> [...]
> benzin.
> - Men holde i motoren - det kan de ihvertfald ikke.

Øh hvad ???
Nu skal alt jo sammenlignes rimeligt fair, Så man er jo nød til at tage et
par cykler der kan sammenlignes. Og umiddelbart har kawa motorerne en ganske
fin holdbarhed. Jeg skilte min zx9'er motor af efter 32,000 km i tæt på std
trim (andre karburatorer og anden udstødning) og derefter 12.000 km med
turbo. Cylinderen og stemplerne er uden for vurdering da de var blevet
skiftet pga de havde haft det lidt lunt, men resten af motoren var i fin
form.

Mads Lund
2 kawaer
3 yamahaer
2 suzukier
1 aprilia
1 honda, til salg

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 16:17

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Rolig nu,der var faktisk 3 Hondaer med,men kun 1 fabriksstøttet
> maskine,men alle Duc's er bestemt _heller_ ikke hverken fabriks eller
> semifabriksteam.

I stort set alle sammenligningstest jeg har set af Superbike-feltets
gade-ækvivalenter, har konklusionen været at man får mest racer for
pengene ved at købe en Ducati. Dette kan tillige ses i antallet af små
private Duc.-teams i superbike-feltet :-/

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-10-02 23:33

Jack Jensen wrote:

> Det ligner ordsproget med ræven og rønnebærrene.
> Honda er for mange - for heldige/dygtige.

Næh, jeg kan bare ikke li det firma pga. deres politik på så mange
forskellige områder.

> Når de går ind i en sportsgren - ofrer de det der skal til. - Og de har
> ekspertisen.

Read - money.

> [...]
> Disse maskiner er i modsætning til MotoGP ikke nær så ekstreme. - De kan
> bedre sammenlignes/overføres til alm. gadecykler.

Bedre, men ikke ret godt.
En superbike kommer ingen af os alligevel nogensinde i nærheden af. hvor
mange kender du der kører R7, RC45 og Duc998 sammenlignet med f.eks. CBR600
eller GS500. De kunne lisså godt ha givet reglementet frit fra starten og
tilladt fri tuning. Det andet er sgu bare at narre sig selv.
600-klassen skulle være uden tuning. Så kunne du sammenligne direkte med
gademaskinerne, og det ville skubbe udviklingen endnu hurtigere.

> Så kommer de nok aldrig på siden af HONDA.

Good riddens I say.

> Fanatisme er farligt.
>
> Kawasaki kan lave/har lavet nogle særdeles hurtige mc'er.
> Men de kan jo ikke holde. - 30.000 km - så kan du godt skifte motor.
> - Hvad kan vi som alm. mc'ister bruge det til?

Den lader jeg lige stå...

> Vi kører jo ikke ekstrem sport.

Nogen af os gør jo!

/Rune

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 20:34

> [...]
> 600-klassen skulle være uden tuning. Så kunne du sammenligne direkte med
> gademaskinerne, og det ville skubbe udviklingen endnu hurtigere.

Ja - ja - ja Rune

Alting med måde.
- Pas nu lige på dig selv.

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 20:44

On Mon, 14 Oct 2002 21:34:08 +0200, "Jack Jensen"
<jackjensen@12move.dk> wrote:

>Alting med måde.
>- Pas nu lige på dig selv.

Hvis du er i tvivl - Rune er licenskører og kører således selv RR

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 21:30

> [...]
> <jackjensen@12move.dk> wrote:
>

> Hvis du er i tvivl - Rune er licenskører og kører således selv RR

Ja - men derfor har jeg det altid dårligt, når jeg ser en RR-kører styrte -
og blive liggende.
- Man står bare der og kan ikke gøre en skid. - Og jeg har enormt ondt af
fyren.

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-10-02 21:29

On Mon, 14 Oct 2002 22:30:24 +0200, "Jack Jensen"
<jackjensen@12move.dk> wrote:

>Ja - men derfor har jeg det altid dårligt, når jeg ser en RR-kører styrte -
>og blive liggende.

Klart -Det var bare en oplysning hvis du evt. troede at det var på
offentlig vej han lå og kørte sindssygt

-M

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-10-02 21:39

> [...]
> <jackjensen@12move.dk> wrote:
>
> Klart -Det var bare en oplysning hvis du evt. troede at det var på

Helt fint Michael
Mvh
Jack