Ægteskabligt spørgsmål
Fra : Erik Larsen

Dato : 25-02-01 19:36

Tråden "Hor i mit Hjerte", fik mig til at tænke på er
problem som mange kristne ikke kan eller vil svare på.

------------
Et par unge 16 årig finder sammel, forholdet vare 5 år
hvor de var uadskillige og efter Bibelsk sprog "Kendte
hinnanden" og var dybt forelsket.

Den unge mand skal i trøjen i 16 måneder, helt over i
den anden ende af landet, og i den tid sker der meget.

Pigen fandt en anden og giftede sig.

Den unge mand kom hjem fra tro tjeneste og der var
kun en kærlighedssorg tilbage. Men den Den unge
mand elskede stadigt pigen, som nu var en gift kone, af
hele sit hjerte.

Bedriver den Den unge mand nu "hor i sit hjerte" fordi
han stadigt er forelsket i pigen ???

Erik

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 25-02-01 20:53

d. 25/02/01 19:35 skrev Erik Larsen på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
lhcm6.307$Bi4.10413@news.get2net.dk:

> Bedriver den Den unge mand nu "hor i sit hjerte" fordi
> han stadigt er forelsket i pigen ???

Sandsynligvis, da han begærer sin næstes hustru.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-02-01 10:35

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 25/02/01 19:35 skrev Erik Larsen på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
> lhcm6.307$Bi4.10413@news.get2net.dk:

> Sandsynligvis, da han begærer sin næstes hustru.

så skulle han også have bedrevet "hor i sit hjerte" før
pigen giftede sig, fordi hans følelser er de samme.

Vil det ikke være den nye ægtemand der er skyld i at
den unge mand nu bedriver "hor i sit hjerte"

Erik

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 26-02-01 20:40

d. 26/02/01 10:35 skrev Erik Larsen på erik-larsen@get2net.dk i artiklen
8Tpm6.751$_d5.10476@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Vil det ikke være den nye ægtemand der er skyld i at
> den unge mand nu bedriver "hor i sit hjerte"

Nej. Efter min opfattelse har pigen giftet sig og nu blevet den unge mands
næstes hustru, som han ikke må begære i henhold til Bibelens ord. Egentlig
kunne den unge mand jo have fundet en kæreste at gifte sig med i den ende af
landet, hvor han aftjente sin værnepligt. Det kan hverken være pigen eller
hendes nuværende ægtemands ansvar, at han ikke gjorde det.

Det var min religiøse opfattelse, som også i dette tilfælde kan være i
modstrid mod en moralsk opfattelse i forhold til vore samfundsnormer.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-02-01 21:40

> [...]
> landet, hvor han aftjente sin værnepligt. Det kan hverken være pigen eller
> hendes nuværende ægtemands ansvar, at han ikke gjorde det.

Kvinden ved Jakobsbrønden havde 5 mænd, men viste den var gal, har den gifte
pige lov til at have nr to mand.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 25-02-01 23:41

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Bedriver den Den unge mand nu "hor i sit hjerte" fordi
> han stadigt er forelsket i pigen ???

Tænker han da på hende som sexobject, så ja!

Er han bare dybt ulykkelig, da nej..

Den er jo svær Erik, der er for mange hvis'ser

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 26-02-01 10:32

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tænker han da på hende som sexobject, så ja!

efter 5 år samvær, nej Niels

> Er han bare dybt ulykkelig, da nej..

Det vil sige der er undtagelset for at bedrive hor
i hjertet

> Den er jo svær Erik, der er for mange hvis'ser

Nej, der er det ikke. Gud har givet os ægteskabets
rammer, en mand en kvinde, men vi tænker bare ikke
som gud. Og jeg er overbevist om at den nye mand
pigen efter "vores normer" giftede sig med ikke er
hendes rigtige mand.

Sådan siger nogle af frikirkerne, en mand en kvinde hele
livet og det gør Bibelen også.

Erik