Konverter upper til lowercase progy
Fra : Nederbasse

Dato : 11-10-02 20:24

Hej
Jeg har nogle mapper med billedfiler som er stavet med store og små
bogstaver blandet sammen, jeg skal bruge et program der kan lave filnavnene
om til store eller små bogstaver.
For laaang tid siden fuskede jeg lidt med VB så jeg tænkte at jeg selv kunne
lave et sådant lille program -men det kan jeg ikke
Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg kommer igang eller har noget
kode liggende ?

Lars

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 12-10-02 10:07

> [...]
> lave et sådant lille program -men det kan jeg ikke
> Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg kommer igang eller har noget

Ucase og Lcase funktionerne udføre tricket.

Som her.:

MyStr = "XxXxXxXx"
MsgBox UCase(MyStr)
MsgBox LCase(MyStr)

Mvh.
Carsten

Fra : Nederbasse

Dato : 12-10-02 20:05

SNIP
> Ucase og Lcase funktionerne udføre tricket.
>
> Som her.:
>
> MyStr = "XxXxXxXx"
> MsgBox UCase(MyStr)
> MsgBox LCase(MyStr)
>

> Mvh.
> Carsten

Jeg kan godt huske det med LCase o.s.v men lige hvordan ?
Lars