Små og store Banditter..
Fra : Nels Wolf

Dato : 11-10-02 20:07

Nej, jeg tænker ikke på dem med små eller store mexicaner-hatte , men mere på Suzuki 600 Bandit kontra 1200 Bandit.

Jeg kører i øjeblikket på en 600 Bandit N, men kunne godt tænke mig noget bundtræk så jeg kunne slippe for at skulle røre rundt rundt i gearkassen hele tiden for at holde den igang - i praksis skal den over 8.000 omd førend det går fremad, og en overhaling kræver to-tre gear ned . Jeg har derfor overvejet bla.a en 1200 Bandit S eller en GSX1400, men er nok mest stemt for 1200 Bandit S pga halvkåben.
Spørgsmålet til gruppen er derfor; Er der nogen af jer der har skiftet fra en 600 bandit til en 1200 bandit ? Og hvis ja- var det "pengene værd" eller gjorde den større vægt at den blot blev tungere at danse med på de små veje og vægten åd den ekstra effekt så forskellen blev minimal i ydelse - eller ?

Nels Wolf
(endnu da på en Suzuki 600 bandit N)

NB: Jeg synes i øvrigt det har tyndet noget ud i antallet af mc på vejene, såe koldt er det da heller ikke Og der er ikke faldet de store mængder blade af træerne så man kan endnu dyse afsted af de små landeveje gennem skovene og nyde det klare lys og den friske luft.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-10-02 20:35

> [...]
>mængder blade af træerne så man kan endnu dyse afsted af de små >landeveje
gennem skovene og nyde det klare lys og den friske luft.

ja det tør sku siges, jeg har været nogle gange på langelinie.
men der er sku dødt som i et slagterhus
bo-gsxR

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 11-10-02 20:46

Hej Nels

Har du set det seneste Touring nyt blad? Der bliver GSX1400 og GSF1200
testet og sammenholdt. Artiklen kan måske hjælpe dig i valget.

Mvh. Morten NX650

Fra : Kenneth T

Dato : 11-10-02 21:07

> [...]
hele tiden for at holde den igang - i praksis skal den over 8.000 omd
>førend det går fremad, og en overhaling kræver to-tre gear ned .

...Hehe, sådan kommer det aligevel altid til at føles efter et par år på en
"ny" større kværn :)

Men det er da alletiders gode indelysende grund over for een selv, til at
retfærdiggøre udgiften til ny MC. Jeg har selv brugt den :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Moller

Dato : 12-10-02 10:52

>Jeg kører i øjeblikket på en 600 Bandit N, men kunne godt tænke mig noget bundtræk så jeg kunne slippe for at skulle røre >rundt rundt i gearkassen hele tiden for at holde den igang - i praksis skal den over 8.000 omd førend det går fremad, og en >overhaling kræver to-tre gear ned .

uha, 8000 omdr... min bandit 1200 S er den første MC som jeg har haft, der gik så højt :) uden at ligge i det røde felt.

Men hvis du snakker overhaling af biler, så kan du være ganske rolig omkring bandit 1200, for den skal sjældent ned i gear, og hvis man går et gear ned, så er det mest fordi man skal overhale en MC, i stedet for en bil :)

> Jeg har derfor overvejet bla.a en 1200 Bandit S eller en GSX1400, men er nok mest stemt for 1200 Bandit S pga >halvkåben.

Hvis du har læst testen mellem de 2 i touring nyt, så husk på de er standardtrim begge 2... men en brugt Bandit 1200 har typisk fået ny råge potte, samt jet-kit... eller 2" modificationen i luftfilterkassen, og så forsvinder de symptomer med at den dør hurtigt ud i omdr. som de skriver i anmeldelsen. Samt den ligepludselig har en del mere træk, og typisk ca. 15-25 heste ekstra i hatten... på baghjulet vel at mærke...

>Spørgsmålet til gruppen er derfor; Er der nogen af jer der har skiftet fra en 600 bandit til en 1200 bandit ? Og hvis ja- var det >"pengene værd" eller gjorde den større vægt at den blot blev tungere at danse med på de små veje og vægten åd den ekstra >effekt så forskellen blev minimal i ydelse - eller ?

Hvis man sammenligner den marginale lille prisforskel der er mellem Bandit 600 og 1200 modellerne, så undres man over at der er så mange der vælger 600 ... men det er nok mest et forsikrings spørgsmål (begge blacklistet hos runa), men hvis det ikke var forsikringen, så ville det lidt ekstra op til 1200'eren føles som en lille bid, for et ekstra stort stykke af kagen :)

Ellers er der mange sjove ting som kan gøres med en 1200'ere fordi den er så ned droslet... og derved kan komme til at yde en del mere...

Omkring Affjedring, kan jeg kun sige at skiftet fra standard dæmper til Gixxer 750 dæmper, samt Pilot sport, i stedet for Macadam osv... gav underværker. Nu mangler jeg så andre fjedre i forgaflen, og så er afjedrings rundten færdig, og den for en hel ny form for vejgreb, og køreglæde.

Men hvis du bor i KBH området, kan du jo kigge forbi en dag, og så kan vi udveksle forskelle mellem de 2 modeller, og du derved kan bedre bedømme om sådan et lokomotiv er noget for dig :)

>NB: Jeg synes i øvrigt det har tyndet noget ud i antallet af mc på vejene, såe koldt er det da heller ikke Og der er ikke >faldet de store mængder blade af træerne så man kan endnu dyse afsted af de små landeveje gennem skovene og nyde det >klare lys og den friske luft.

Hæ, jeg er nu stadig derude, men Banditten skiftes nok om til MZ'en snart :) skal bare lige ha samlet de sidste ting i motoren på den :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-10-02 10:23

det med den runa blacklist....skal man altså ikek tage for tungt....den
liste beskriver bare overfor sælgerne at de skal være på vagt ...hvis en af
disse cykler prøver at blive forsikret hos dem ! hvis du er en på laveste
trin kan det godt være de siger nej, jeg forsikrede dem mens jeg var
elitebellist.

Lasse
RS125 (blacklistet, og forsikret i runa)
RSV1000 (blacklistet, og forsikret i runa)

begge erhvervet efter de indførte blacklist hos runa !

Fra : Moller

Dato : 15-10-02 10:38

"Lasse Lundberg" <laslun@hotmail.com> wrote in message news:3da93ae1$0$79621$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> disse cykler prøver at blive forsikret hos dem ! hvis du er en på laveste
> trin kan det godt være de siger nej, jeg forsikrede dem mens jeg var

Nu er det bare ikke alle herinde som er over 30, og elite bellist... og hvis jeg var Elite bellist, ville det også passe med jeg var færdig med at læse, derved en støre købe mulighed, og så vil Banditten nok ikke være på tale mere...

Banditterne er billige, og man for meget for pengende, lige som SV'en som er en billig racer, når man tænker på hva man for af glæde med det contra en Gixxer(som jo selvfølgelig er af den bedre kvali) Derved gik jeg ud fra at når man snakker om indkøb af bandit så er man nok ikke Elite bellist endnu :) og så er runa svær.

Det kan man jo også se på de MC'er du køre med... aprilla'er, det vil sige over det dobbelte næsten i anskaffelses pris, og så kampen med forsikring efter... det ville de fornuftige først kaste sig ud i når de er Elite bellist'er :) som du jo så også har gjort :)

VH
Lars Molnit
Bandit 1200 S & MZ ETZ 251 CDi , Ja, det er utroligt hva man kan få mens man læser :)
Som min brors kone altid siger :) Studerende vader i penge... hmmm, har jeg ikke mærkede endnu :(

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-10-02 09:32

> [...]
mens man læser :)
> Som min brors kone altid siger :) Studerende vader i penge... hmmm, har

Med de "aktiver" hvad skal du så med rede penge Men man kommer langt med
en prioritering og god kreditværdighed

Nu har jeg carporten (den mangler lige en port og nogle døre for at den
bliver til en garage) så må jeg bare se at få prioriteret noget at fylde i
den Hele byggepladsen (æeh herligheden kan ses fra luften her:
<http://www.majland.org/hvolris/Luftfoto20021009-2.jpg>
Vores er det lille røde med det hvide udhus omkrænset af træer midt i
billedet (Gården øverst i billedet er naboen.) lidt af et spring fra ring 2
i kbh Garagen bliver den midterste længe i udhuset (~42m2)

--
Anders Majland
Aprilia Leonardo 150 98' 47Mm

Fra : Hekto

Dato : 17-10-02 09:43

In article <aolsic$dk0$1@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk>
says...

> [...]
> billedet (Gården øverst i billedet er naboen.) lidt af et spring fra ring 2
> i kbh Garagen bliver den midterste længe i udhuset (~42m2)

..... Det kan da ikke være pladsmangel, du lider af Anders!!!!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=8

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-10-02 09:41

Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\) writes:

> <http://www.majland.org/hvolris/Luftfoto20021009-2.jpg>
<snip>
> Garagen bliver den midterste længe i udhuset (~42m2)

*LOL* Er udhuset ikke større end selve beboelsen?
Men det ser nu rart ud - det er godt med noget plads!

--
Mikkel