Opstandere til Rionet
Fra : Boje

Dato : 11-10-02 20:11

Hej.

Jeg er i gang med at installere gulvvarme i hele hytten. Har i dag købt en
sæk "plasticfødder" beregnet til at hæve rionettet med varmeslanger op fra
gulvflamengoen. Trælastmanden havde desværre ingen ide om hvor mange, der
skulle bruges pr. m2 rionet, for ikke at mase dem ned i flamengoen, når man
færdes på rionettet.

Nogen i gruppen, som kan løfte sløret?

Mvh
Bo

Fra : Boje

Dato : 12-10-02 20:53

"Boje" <boj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gulvflamengoen. Trælastmanden havde desværre ingen ide om hvor mange, der
> skulle bruges pr. m2 rionet, for ikke at mase dem ned i flamengoen, når

Hej.

Nå da da, det var velnok en overraskelse. Ingen gode bud på mit spørgsmål.
Så må man vist til at prøve sig frem

Mvh
Bo

Fra : ....

Dato : 13-10-02 16:25

Boje <boj@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5X_p9.81$CY4.1792@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Nå da da, det var velnok en overraskelse. Ingen gode bud på mit spørgsmål.

Jeps, det er altid en god ide at prøve sig lidt frem

Men, hvorfor har du købt plastikbrikker ?
Jeg støber en masse små brikker i beton, det er samme materiale, og så
koster det kun lidt arbejde.
"Alt" kan bruges som støbeforme, mælkekartoner, leverpostejsbakker, osv.
Hvis du ikke har nok brikker, så laver man bare nogen flere.

Mvh
Thomas

Fra : Boje

Dato : 13-10-02 19:29

> [...]
> "Alt" kan bruges som støbeforme, mælkekartoner, leverpostejsbakker, osv.
> Hvis du ikke har nok brikker, så laver man bare nogen flere.

Hej Thomas.

Jeg har købt plastbrikkerne for netop at slippe for at lave nogle selv. Det
gjorde jeg ved det forrige rum, men desværre kunne de ikke holde til
belastningen og/eller elasticiteten i gulvflamengoen (staves det egentlig
sådan?). De knustes efterhånden stort set allesammen, inden jeg var færdig
med at binde pex-rørene fast. Mine fødder er alt for store til, at jeg kan
undgå at vade oven på rionettet
Nettet skal jo kun løftes et par cm, så godstykkelsen i betonbrikkerne er
simpelthen for lille i forhold til styrken, når samtidig underlaget kan give
sig.

Du glemte for øvrigt at svare på det egentlige spørgsmål

Mvh
Bo

Fra : glenn007

Dato : 07-11-02 00:22

For at beregne hvor mange brikker du skal bruge kan man med lidt simpel
regning finde det rigtige antal pr. m2.

Din flaming har en bæreevne. lad os sige 10 kg. så skal du bare have
brikker pr m2 således at totalvægten bliver fordelt så den ligger under
10 kg pr brik.
100 kg. rionet vlille så kræve 10 brikker.
( dette er KUN et eksempel, smid nu ikke 10 brikker på for jeg ved jo
ikke hvor tungt dit net er + din egen vægt)

http://www.kandu.dk/

Fra : Bachelor

Dato : 07-11-02 22:03

"glenn007" <glenn007.news@kandu.dk> wrote in news:2lhy9.4997$oC3.735205
@news010.worldonline.dk:noget der ligner dette

> [...]
> ( dette er KUN et eksempel, smid nu ikke 10 brikker på for jeg ved jo
> ikke hvor tungt dit net er + din egen vægt)

I teorien har du måske ret, men du rammer en regel inden som siger,
at du skal have det antal der er nødvendig for at holde den ønskede
afstand over hele fladen - STOR SET. Efter din model kan man vist
nøjes med en pr. 10 m2