Classic startup failed...
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-10-02 20:09

due to an error 1000...

Hej
Jeg er fuldstændig på bar bund. Nogen der har en ide om hvor man skal
finde fejlkilden og hvordan man får classic til at starte?

Maskinen er en iBook 600 m. Jaguar og en aldeles jomfruelig system 9.2.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-10-02 14:38

In article <1fjwqlx.d6b7a3ybh8liN%nicolai@robra.dk>, Nicolai Brandt
(nicolai@robra.dk) wrote:
> [...]
> finde fejlkilden og hvordan man får classic til at starte?
>
> Maskinen er en iBook 600 m. Jaguar og en aldeles jomfruelig system 9.2.

Kan man ikke stadig sætte V i kontrolpanelet for Classic for at undgå at
udvidelser læses ind? I fald man kan, så prøv det engang.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 12-10-02 17:56

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Kan man ikke stadig sætte V i kontrolpanelet for Classic for at undgå at
> udvidelser læses ind? I fald man kan, så prøv det engang.

Er prøvet. Har prøvet både med og uden udvidelser... Der er stadig en
fejl 1000. Personligt tror jeg fejlen ligger i OS X og ikke i system 9.
Spørgsmålet er bare hvor jeg evt finder indstillingsfiler for opstart af
classic henne...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-10-02 19:22

In article <1fjyec7.9bu3t5kxx4pmN%nicolai@robra.dk>, Nicolai Brandt
(nicolai@robra.dk) wrote:
> [...]
> fejl 1000. Personligt tror jeg fejlen ligger i OS X og ikke i system 9.
> Spørgsmålet er bare hvor jeg evt finder indstillingsfiler for opstart af

Kig under ~/Library/Preferences, der sikkert noget mellem com.apple
filerne.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-10-02 13:32

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Kig under ~/Library/Preferences, der sikkert noget mellem com.apple
> filerne.

Hm. Efter at ha' prøvet det meste valgte jeg den omfattende løsning. Ny
formatering og geninstallering. Heldigvis hjalp det og Classic fungere
nu igen (Til kærestens store glæde).

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-10-02 17:32

In article <1fk1sa6.dspgmw1gbmq50N%nicolai@robra.dk>, Nicolai Brandt
(nicolai@robra.dk) wrote:
> Hm. Efter at ha' prøvet det meste valgte jeg den omfattende løsning. Ny
> formatering og geninstallering. Heldigvis hjalp det og Classic fungere
> nu igen (Til kærestens store glæde).

Lidt drastisk, men hvis det virker sååå.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-10-02 23:24

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Lidt drastisk, men hvis det virker sååå.

Det er jo' det. Og så ved man stadig ikke hvad problemet var
Men det virker og hun er glad

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk