Andet multimedie
bentjuul 3670
True-Type-editor
Fra : Mikkel Krogh

Dato : 25-02-01 19:40

Er der nogen der kender et program til at editere True-Type-fonte? Jeg har
fået en font fra udlandet der som det eneste mangler et å.

På forhånd tak!

Mikkel Krogh

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-01 20:02

Hej Mikkel

Du kan prøve med Font Creator Program fra http://www.high-logic.com/

Det kan bruges, men jeg synes ikke at det er godt.

Hvis andre kender et godt program vil jeg også gerne vide det!

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Mikkel Krogh <mikkelkrogh@get2net.dk> skrev i en

Fra : Madsen

Dato : 25-02-01 21:13

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Hvis andre kender et godt program vil jeg også gerne vide det!

Hej Michael,

Jeg har tit hørt om Macromedia Fontographer. Har fået den anbefalet
i denne gruppe fordi jeg går og drømmer om at lave min egen skrifttype.

Har endnu ikke selv fået fat i programmet, men mon ikke det kan det du
efterlyser!!?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-01 21:39

Hej Madsen

Jo mon ikke det kan, men 350 $ - så stort er mit behov ikke!
Jeg drømmer også om "min egen" font - i virkeligheden er det ikke min, men
good old Walt's håndskrift nemlig der hvor der står " Walt Disney's " på
forsiden af Anders And bladet. Jeg er helt pjattet med den skrift!

For tiden bruger jeg Loki Cola fonten, - den minder lidt om ovenstående og i
hvid farve på rød baggrund minder den mig om min ynglings drik!

Nå men spøg til side - Der må da være et rigtigt godt font program!

I min CorelDraw! 5 manual står der, at det kan exportere til ttf, men
hvordan hulen jeg får 2 * 28 plus det løse puttet på plads står der ikke
noget om.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en

Fra : Madsen

Dato : 26-02-01 01:30

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Jo mon ikke det kan, men 350 $ - så stort er mit behov ikke!

Ups! Jeg kan godt se at det ikke just er det billigste program, men
der blev vel heller ikke snakket om prisbegrænsninger. :)

> Jeg drømmer også om "min egen" font - i virkeligheden er det ikke min, men
> good old Walt's håndskrift nemlig der hvor der står " Walt Disney's " på
> forsiden af Anders And bladet. Jeg er helt pjattet med den skrift!

Jeps. Også en af mine yndlingsfonte, men desværre må man jo nok ikke
bare bruge den til højre og venstre.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)