starter
Fra : Thomas

Dato : 11-10-02 16:21

nå, nu må jeg se at få spurgt

Jeg skal starte med at sige at min xs400 altid starter ved 1. omgang.....(49
ud af 50 gange) men når det bliver koldt, og den en enkelt gang ikke
starter ud af 50 forsøg, så er den svær af få igang, fordi at starteren
kører langsomt rundt

jeg har ellers sat nyt battei i i år, Asuma eller hvad det hedder, og har
tjekket kul og pudset rotoreren svagt, der hvor kulene rammer, men åbenbart
no luck.......

Er starteren generel svag på en xs 400 seca når det er kold og olien tung,
eller er min starter smådefekt?

Hastigheden på starteren svarer vel til "lyden på en fiskekutter"

Mvh

Thomas
xs400 Seca

Fra : Niller

Dato : 12-10-02 10:42

> Er starteren generel svag på en xs 400 seca når det er kold og olien tung,
> eller er min starter smådefekt?
>
> Hastigheden på starteren svarer vel til "lyden på en fiskekutter"

Jeg havde også problemer med starteren .... og den var begyndt at ose en del
på det sidste......til sidst begyndte den at lække benzin.

Problemet var at jeg havde en hæslig vane med at dreje benzinhanen om på
"PRI", ligesom når man lukkede for benzinhanen på en knallert, hvergang jeg
forlod hende.

Med det resultat at der var løbet benzin ned i motorolien

Det giver selvsagt problemer med at få startet maskinen eftersom olien
bliver for træg, og den kommer til lyde som en fiskekutter!

Nu er jeg lige kommet hjem fra Ringsted-motor med en Suzi som lyder lige så
sund som da jeg købte hende og som starter uden bøvl !

Jeg fik ikke en "Owners Manual" med da jeg købte maskinen, og kåben er
omlakeret, så "PRI" mærket var væk (ellers havde jeg nok undersøgt det).

SummaSummarum:
Tjek at benzinhanen altid står på "ON" og ikke mindst, tjek olien !

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F